Począwszy od kolejnego sezonu, czyli od lipca 2021 r., stadion klubu piłkarskiego 1. FSV Mainz 05 będzie miał nowa nazwę: MEWA ARENA. Firma będąca liderem na rynku zarządzania tekstyliami z siedzibą w Wiesbaden i posiadająca 45 placówek w 14 krajach Europy, rozszerza tym samym swoją długoletnią współpracę z klubem 1. FSV Mainz 05. Oprócz prawa do tego, by patronować nazwie stadionu, Mewa dodatkowo zyskała obszerny pakiet świadczeń w zakresie reklamy i swojej obecności na stadionie klubu.
Nowa umowa pomiędzy klubem Bundesligi i firmą Mewa na początek obowiązuje do 2026 r. i stanowi istotny punkt trwającego od wielu lat ścisłego partnerstwa. Mewa widoczna była jako partner klubu 1. FSV Mainz 05 już w 2013 roku, przede wszystkim będąc patronem loży dla VIPów: „MEWA Lounge“, jak też później - od 2019 r. - jako patron trybuny. Wspólnie z partnerem klubu, agencją marketingu sportowego Infront, udało się przenieść stosunki partnerskie na wyższy poziom.
To ścisłe partnerstwo opiera się na wspólnych wartościach: oprócz zakorzenienia w Regionie Ren-Men są to takie obszary tematyczne jak zrównoważony rozwój i zaangażowanie w rozwój młodych sportowców, gdzie klub 1. FSV Mainz 05 i firma Mewa działają ręka w rękę. Klub 1. FSV Mainz 05 poprzez swoje projekty społeczne, przeznaczone dla dzieci i młodzieży, już ponad dziesięć lat temu, jako pierwszy klub Bundesligi, zaangażował się aktywnie w obszarze ochrony środowiska i przekazywania wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem dla lepszej przyszłości.
Również firma Mewa ustala standardy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Pod pojęciem „Textilsharing“ zaopatruje firmy w tekstylia, takie jak ubrania robocze czy czyściwa przemysłowe, wynajmując je w ramach systemu wielokrotnego użytku i zasady „korzystać zamiast mieć“. W swoich zakładach firma stawia na ekologiczne technologie, takie jak odzysk ciepła, oczyszczanie ścieków, recykling surowców i oszczędne wykorzystanie świeżej wody. Odpowiedzialność w kierowaniu przedsiębiorstwem przez rodzinną firmę potwierdza jej stały rozwój od ponad 110 lat. Poza tym Mewa angażuje się już od dłuższego czasu w sport młodzieżowy i aktywnie wspiera w obszarze socjalnym placówki dla dzieci i młodzieży.
- Jesteśmy dumni, że możemy być patronem stadionu, będącego siedzibą tak zaangażowanej i sympatycznej drużyny piłkarskiej - powiedział Michael Kümpfel, członek zarządu ds. marketingu i dystrybucji firmy Mewa. - Od wielu lat czujemy się blisko związani z klubem 1. FSV Mainz 05. Nie tylko przez nasze bliskie położenie w regionie i dotychczasową współpracę, ale także przez owego zespołowego ducha i wartości, które wspólnie podzielamy - istnieje tu wiele paraleli między osiągnięciami uzyskiwanymi w sporcie i sukcesami osiąganymi przez firmę. Oczywiście tym samym będziemy bardziej widoczni dla naszych grup docelowych. Dla przedsiębiorstwa i dla marki Mewa jest to niepowtarzalna szansa, z której chętnie skorzystamy.
Źródło i fot. Mewa