Continental połączył swoje usługi dla klientów flotowych pod marką Conti360° Solutions. Reorganizacja ta rzuca światło na przyszłościowe tematy digitalizacji i zrównoważonego rozwoju - w ten sposób firma reaguje na zmieniające się wymagania klientów na rynku kształtowanym przez postępującą cyfryzację, zarządzanie oparte na danych i presję kosztową. Połączenie usług pomoże również branży transportowej skutecznie sprostać wymaganiom związanym ze zrównoważonym rozwojem w sektorze logistyki. To wszystko jest częścią strategii „Wizja 2030” przedstawionej przez Continental w grudniu 2020 r. Firma w coraz większym stopniu korzysta z usług opartych na danych w ramach koncentracji na konserwacji predykcyjnej - kluczowym elemencie Logistyki 4.0.
Koncentracja na zrównoważonym rozwoju i cyfryzacji
Firma Continental, która w tym roku świętuje swoje 150-lecie, systematycznie ewoluuje od producenta opon i twórcy usług do dostawcy zintegrowanych rozwiązań. W przyszłości rozwiązania flotowe będą oferowane jako całościowy pakiet: kontrakty Conti360° Solutions obejmują zarówno rozwiązania cyfrowe, takie jak ContiConnect i ContiPressureCheck, jak i ContiLifeCycle - w tym produkty do bieżnikowania ContiRe i ContiTread oraz zarządzanie karkasami.
- Koncentrując się bardziej na koncepcji ContiLifeCycle w naszych kontraktach Conti360° Solutions, chcemy zwiększyć nacisk na bardziej zrównoważony rozwój w biznesie flotowym - powiedział Ralf Benack, szef Fleet Business EMEA. - Conti360° Solutions sprawia, że jesteśmy partnerem w zakresie zrównoważonego rozwoju w sektorze flot. Nowa wizualizacja i świeże logo pomogą zwrócić uwagę klientów na reorganizację.
Droga do dostawcy zintegrowanych rozwiązań
Obszar biznesowy Conti360° może pochwalić się ponad 40-letnim doświadczeniem w obsłudze flot. W 1978 roku firma Conti360° Solutions stała się partnerem specjalizującym się w kompleksowym zarządzaniu oponami. Oferuje swoim klientom w ponad 25 krajach bezpieczeństwo w zakresie planowania kosztów i zapewnia im fachową obsługę poprzez sieć ponad 7000 partnerów serwisowych.
- Wśród naszych klientów jest sporo wiodących międzynarodowych flot, które od wielu lat ufają rozwiązaniom flotowym firmy Continental - i to zaufanie zostało nagrodzone zaznaczył Ralf Benack. Najnowsza reorganizacja łączy usługi i produkty w jeszcze bardziej spójny pakiet. - Wykorzystujemy synergię dzięki bliskiej współpracy z kolegami z działu motoryzacyjnego i stale wzbogacamy nasze portfolio dzięki pozyskanej w ten sposób wiedzy. W rezultacie Continental może zaoferować sektorowi transportowemu profesjonalne rozwiązanie, które umożliwia efektywne zarządzanie flotą z naciskiem na zrównoważony rozwój - dzięki zastosowaniu opon obniżających zużycie paliwa, bieżnikowaniu ograniczającemu zużycie zasobów i cyfrowemu monitorowaniu ogumienia.
Misja 2050: materiały wyprodukowane w 100 proc. w sposób zrównoważony
Continental oferuje już wielu klientom flotowym kontrakty oparte na przebiegu i wiele usług w zakresie opon pod szyldem Conti360° Solutions. Dostępne są też inteligentne opony, które wykorzystują czujniki i oprogramowanie do ciągłego monitorowania ich stanu. Klient zyskuje dzięki łączności między oponami, czujnikami, danymi telemetrycznymi, algorytmami i chmurą.
- W ten sposób powstają inteligentne, cyfrowe rozwiązania, które pomagają sprawić, że konserwację i wymianę ogumienia w przyszłości będzie można przeprowadzać dokładnie wtedy, gdy będzie to konieczne - wyjaśnił Ralf Benack. - Pozwala to klientom znacznie zwiększyć poziom bezpieczeństwa i efektywność ich flot, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Continental systematycznie inwestuje w badania i rozwój nowych technologii, alternatywnych materiałów i przyjaznych dla środowiska procesów produkcyjnych. Celem firmy jest zaoferowanie klientom „opony przyszłości”, która będzie bardziej energooszczędna i przyjazna dla środowiska podczas produkcji, cyklu użytkowania i bieżnikowania. Do 2050 roku koncern chce produkować opony w 100 proc. z materiałów wytwarzanych w sposób zrównoważony.
Rozwiązania oparte na usługach
Do 2030 roku, jako jeden z największych na świecie dostawców elektroniki, czujników i oprogramowania w sektorze mobilności, firma Continental chce osiągnąć pozycję lidera na rynku rozwiązań cyfrowych dla usług. Włączenie cyfrowej usługi monitorowania opon do kontraktów Conti360° Solutions stanowi logiczny kolejny krok, jeśli chodzi o wsparcie klientów z branży transportowej w ich drodze do większej cyfryzacji. - Dzięki ciągłemu rozwojowi technologii czujników, rozszerzaniu portfolio elektroniki i oprogramowania oraz ciągłemu ulepszaniu usług cyfrowych, budujemy mocne fundamenty dla naszego portfolio usług Conti360° Solutions w przyszłości - podsumował Ralf Benack.
Źródło i fot. Continental