Kiedy Klient poszukuje w internecie firmy, z której usług chce skorzystać, bardzo często odwołuje się do opinii np. w Google Moja Firma czy też na Facebooku. To samo dotyczy warsztatów i serwisów samochodowych. Stacja Marketing, której partnerem jest Przegląd Oponiarski, sprawdziła jak konsumenci postrzegają opinie o firmach w internecie i jak zadbać o więcej pozytywnych ocen w kilku prostych krokach.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego po trzech kwartałach 2020 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali spadki sprzedaży sięgające nawet -20 proc. Licząc na powrót dobrych rezultatów w roku 2021, należy brać pod uwagę nieodwracalne zmiany w zachowaniu konsumentów, które przyniósł Covid-19. Jedną z zauważalnych zmian jest coraz częstsze odwoływanie się klientów do kontaktu online z firmami na etapie wyboru oferty, jak również analizowanie opinii w internecie o firmie przed jej wyborem.
Jak pokazuje “Badanie preferencji kontaktu z dealerami” przeprowadzone przez Stację Marketing ponad połowa ankietowanych czytała opinię o firmie w internecie nie dalej niż w zeszłym tygodniu. Kolejnym wnioskiem płynącym z badania jest to, że bardzo ważnym krokiem na drodze do zbierania dużej ilości pozytywnych opinii o biznesie jest proszenie klientów o pozostawianie opinii. Liczba osób, które deklarują wysokie prawdopodobieństwo pozostawienia opinii firmie po otrzymaniu usługi jest ponad dwukrotnie wyższa w sytuacji, gdy firma prześle link z prośbą o ocenę w porównaniu do sytuacji, kiedy nikt klienta nie poprosi o wyrażenie swojej opinii.
Aktywne zachęcenie klientów do pozostawienia opinii w internecie wyraźnie wpływa na deklarowane przez nich prawdopodobieństwo pozostawienia takiej opinii. Jak potwierdza Błażej Jarząb z Grupy LELLEK w rozmowie Stacji Marketing “(...) coraz więcej osób ośmiela się pisać te opinie, nie tylko negatywne, również też pozytywne.”.
Jesteś zadowolony z usług, które właśnie otrzymałeś.
Jak chętnie zostawisz firmie ocenę w internecie w przedstawionych scenariuszach?
Jak w pięciu prostych krokach zadbać o dobre oceny pozostawiane przez klientów?
Źródło i graf. Stacja Marketing