Pod taką nazwą odbyła się konferencja online, do udziału w której zaprosił zainteresowanych pod koniec marca Michelin. Spotkanie było wypełnione solidną dawką wiedzy na temat najnowszych trendów i innowacyjnych technologii.
Konferencję poprowadził Kuba Bielak, znany między innymi z programów TVN Turbo, a prelegentami byli: Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, ekspert rynku transportowego; Mirosław Ganiec, redaktor naczelny i wydawca miesięczników TSL biznes i Truck&Van; Karol Górski, menadżer ds. jakości produktu, Linia Opon Osobowych i Ciężarowych Michelin; Przemysław Żabnicki, regionalny kierownik sprzedaży Opon Ciężarowych Michelin.
Wojciech Drzewiecki opowiedział o rynku pojazdów ciężarowych. Jak podkreślił, rynek ten stanowi w Polsce 5-6 proc. wszystkich rejestrowanych pojazdów. Na tle wszystkich rynków europejskich Polska plasuje się na trzecim miejscu. Przed nami są tylko Niemcy i Francuzi. Po kryzysie z 2008 roku polscy przedsiębiorcy szybko się podnieśli. Z roku na rok liczba pojazdów rosła, by najwyższy poziom osiągnąć w połowie 2019 roku. Na bieżąco park ciężarowy był unowocześniany. Jeszcze w 2017 roku średnia wieku pojazdów ciężarowych w Polsce wynosiła 16-16,5 roku. Pod koniec roku 2019 zmalała do 12 lat, uzyskując poziom poniżej średniej europejskiej.
W dużej mierze rynek pojazdów ciężkich o DMC 16 ton i więcej jest w rękach małych i średnich firm (osoby fizyczne i spółki cywilne). Stanowi on blisko 50 proc. Około 20-22 proc. to pojazdy nowe i używane, zakupione bezpośrednio przez duże firmy bez wykorzystania narzędzi finansowych. Ich średni wiek to 11 lat. Natomiast 29-32 proc. stanowią pojazdy będące w posiadaniu firm leasingowych.
Szersza relacja do przeczytania w kwietniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
Relacja: S. Kruk