2021-03-25

Zespół JBXE w Extreme E

Tuż przed rozpoczęciem nowej serii wyścigów off-roadowych Extreme E ostatnie zespoły przedstawiają swoich kierowców, którzy wystartują elektrycznymi SUV-ami by pokonać trasy w najodleglejszych zakątkach świata. Zespół JBXE Jensona Buttona ogłosił, kto będzie ścigał się u boku byłego mistrza świata Formuły 1. Button będzie dzielił kokpit swojego ODYSSEY 21 z Mikaelą Ahlin-Kottulinsky. W ostatnich latach szwedzka zawodniczka z powodzeniem startowała jako kierowca w Scirocco R-Cup Germany oraz w dyscyplinie rallycross. W 2015 r. wzięła udział w nowo powstałym Audi Sport TT Cup. Wystąpiła również w klasyfikacji juniorów ADAC GT Masters w 2016 r. oraz w Audi Sport Racing Academy w 2017 r. W 2018 roku, wzięła udział w Mistrzostwach Skandynawii Samochodów Turystycznych (STCC), w których odniosła historyczne zwycięstwo jako pierwsza i jedyna kobieta, która kiedykolwiek wygrała wyścigi tej serii.

Jako kierowca testowy Continental i ambasadorka marki, Mikaela Ahlin-Kottulinsky odegrała też kluczową rolę w opracowaniu opony CrossContact Extreme E, w którą wyposażone są wszystkie pojazdy zespołów wyścigowych. - Jestem dumna i szczęśliwa, że mogę dołączyć do zespołu JBXE wraz z Jensonem Buttonem, to spełnienie marzeń - powiedziała M. Ahlin-Kottulinsky - Nie tylko mogę ścigać się z fantastycznym kolegą w zespole, ale oboje naprawdę wierzymy, że nowa seria wyścigów Extreme E to coś więcej niż kolejny sport motorowy: to sport w określonym celu, który możemy wykorzystać do zaprezentowania pojazdów elektrycznych i zmotywowania ludzi do ponownego przemyślenia swoich poglądów na temat konsekwencji zmian klimatycznych. Jeśli uda nam się uczynić te wyścigi ekscytującymi, innowacyjnymi i inspirującymi do naśladowania, gotowość do wprowadzania dużych i małych zmian wzrośnie - z korzyścią dla naszej planety i nas wszystkich.

Cechą wyróżniającą Extreme E jest wybór tras w pobliżu zagrożonych siedlisk. Celem serii wyścigów jest zwiększenie świadomości na temat zmian klimatycznych wśród fanów sportów motorowych na całym świecie, a także wśród polityków, władz lokalnych i mieszkańców terenów, na których wytyczone są trasy, oraz zachęcenie ich do wzmożenia wysiłków na rzecz ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5 stopnia Celsjusza.

Jako partner założycielski i główny sponsor Extreme E, firma Continental również cieszy się z tej decyzji. - Mikaela była zaangażowana w testy, dzięki czemu poznała opony i pojazdy przed wszystkimi innymi - powiedziała Sandra Roslan, odpowiedzialna za projekt Extreme E w firmie Continental. - I od razu zdała sobie sprawę, że zainicjowaliśmy coś, co będzie generować pozytywną energię. Od samego początku była bardzo podekscytowana tymi wyścigami. Do tego jest świetnym kierowcą wyścigowym.

Dla Szwedki współpraca z Continental rozpoczęła się w 2018 r. od udziału w biciu rekordu świata w jeździe szybkiej na łyżwach. Prowadziła na lodowym torze auto, które jadąc wytworzyło aerodynamiczną tarczę, co pozwoliło holenderskiemu panczeniście i złotemu medaliście olimpijskiemu Kjeldowi Nuisowi rozwinąć prędkość 93 km/h. Następnie brała udział w rozwoju IceContact 3 jako kierowca testowy.

W wyścigach Extreme E, które będą transmitowane na żywo w całej Europie, wszystkie zespoły wystartują identycznymi pojazdami: SUV-ami ODYSSEY 21, wyposażonymi w 37-calowe opony wyścigowe CrossContact Extreme E, które zostały specjalnie opracowane dla tej serii przez firmę Continental i niezawodnie przenoszą 550 KM mocy pojazdu niezależnie od sytuacji i rodzaju nawierzchni.

Sezon 2021 w skrócie: 

  • Al-Ula, Arabia Saudyjska - 3/4 kwietnia
  • Dakar, Senegal - 29/30 maja
  • Kangerlussuaq, Grenlandia - 28/29 sierpnia
  • Santarem, Brazylia - 23/24 października
  • Ushuaia, Kraina Ognia - 11/12 grudnia

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń