Inter Cars od ponad trzech dekad realizuje strategię działania, w której partnerstwo jest jedną z kluczowych wartości. Od początku istnienia firmy relacje ze wszystkimi interesariuszami były i są istotnym elementem prowadzenia biznesu. W naturalny sposób jedną z wiodących grup są klienci, głównie warsztaty, co widać m.in. w segmencie ciężarowym, opartym przede wszystkim na współpracy z serwisami.
Jak podkreśla Damian Kostro, dyrektor sprzedaży RPU w Inter Cars, firma chętnie podejmuje dyskusję nawet w o niełatwej tematyce. Trudne rozmowy i niewygodne pytania pojawiają się w każdej dyskusji. Kluczem do ich rozwiązania jest jednak umiejętność słuchania i znalezienia kompromisu. We właściwie funkcjonującym modelu biznesowym korzyści powinny mieć przecież wszystkie strony, co doceniają również klienci od wielu lat współpracujący z największym dystrybutorem części zamiennych w naszym kraju.
- Współpraca z Inter Cars gwarantuje nam wiele korzyści - powiedział Tomasz Skorupski z PUH Automax. - Zaczynając od pakietu benefitów lojalnościowych, przez indywidulną opiekę przedstawiciela handlowego, który pomaga w rozwiązywaniu problemów, aż po dodatkowe szkolenia, które ułatwiają pracę mechaników. Dodatkową korzyścią jest choćby możliwość udziału w spotkaniach serwisowych, podczas których dowiadujemy się wielu nowych informacji technicznych, ale też praktycznych, ułatwiających prowadzenie warsztatu.
W dużej organizacji niełatwo zadbać o to, aby klient zawsze znajdował się w centrum uwagi. Lata doświadczeń nauczyły jednak Inter Cars, że partnerstwo i wzajemny szacunek to wartości, które warto kultywować i stawiać na pierwszej linii frontu. W odpowiedniej obsłudze klientów pomaga ponad 150 przedstawicieli handlowych i 300 sprzedawców dedykowanych rynkowi ciężarowemu, którzy pomagają rozwiązać problemy.
W grupie siła
Dla serwisów ciężarowych współpracujących z Inter Cars jedną z kluczowych wartości opierających się na partnerstwie jest przynależność do Q-Service Truck, sieci niezależnych warsztatów pojazdów ciężarowych, skupiającej obecnie ponad 80 serwisów w całej Polsce.
- Do sieci zostaliśmy oficjalnie przyjęci w 2006 roku i był to moment przełomowy, bo zaczęliśmy rozwijać się wówczas w iście ekspresowym tempie - powiedział Marek Józefiak z PW Adams. - Na pewno pomogło w tym autoryzacje oraz odpowiednie wyposażenie warsztatu, które musieliśmy zakupić, aby spełniać sieciowe wymogi.
Q-Service Truck to przejaw partnerstwa na linii dystrybutor - klient, w którym relacje opierają się na zaufaniu i wzajemnej współpracy. Wiele serwisów dzięki przynależności do tej organizacji rozpoczęło ściślejszą współpracę, dzięki niej nawiązało się wiele prywatnych przyjaźni i rozwiązano niejeden, nawet najtrudniejszy problem serwisowy. Cała społeczność traktuje się niczym rodzina, a Inter Cars jest tylko jednym z jej elementów, co potwierdzają rokroczne bale sieciowe oraz organizowane cyklicznie robocze spotkania regionalne.
Wsparcie w trudnych czasach
Łatwo być partnerem w dobie sukcesu, trudniej o wsparcie, gdy nad rynkiem rysuje się kryzys o globalnym zasięgu. Nawet w trudnych momentach Inter Cars stara się jednak wspierać swoich biznesowych partnerów, czego dowodzić może ubiegłoroczna akcja #pomagamypomagać.
W momencie wybuchu pandemii firma przy pomocy i udziale wiodących dostawców zorganizował wysyłkę pakietów ochronnych, zawierających maski, rękawiczki ochronne i płyny do dezynfekcji do 10 tysięcy warsztatów. W grudniu akcja została powtórzona i tym razem 8,5 tysiąca serwisów zaopatrzonych zostało w płyny do dezynfekcji wraz ze specjalnymi dozownikami. W dobie COVID-19 Inter Cars zaoferował również specjalistyczne szkolenia onlin.
(ik)
Źródło i fot. Inter Cars