2021-03-04

Formuła 1 w sezonie 2022

W ramach przygotowań do sezonu 2022, w którym szeroko zakrojone zmiany techniczne obejmą zmianę średnicy obręczy na 18 cali, firma Pirelli planuje 10 sesji testowych z udziałem dziewięciu zespołów Formuły 1. Łącznie samochody mają spędzić na torach 28 dni, ale dokładny plan działań oczywiście zależy od przebiegu trwającej pandemii Covid-19.

Rozwój 18-calowych opon rozpoczął się już w sezonie 2019, ale właśnie wskutek pandemii działania zostały wstrzymane na jeden rok. W tym roku testy zostają wznowione, ze zróżnicowanym programem prac z oponami slick (siedem sesji) oraz na mokry tor (trzy sesje). Harmonogram obejmuje cztery dedykowane sesje testowe oraz sześć organizowanych tuż po weekendach Grand Prix. Pierwsze dwie odbyły się w dniach 22-24 lutego na hiszpańskim torze Jerez, gdzie ekipa Ferrari pracowała z oponami na suchy i mokry tor. Ogółem program składa się z 20 dni testowych w sezonie 2021, ale podczas niektórych w użyciu będą dwa samochody jednocześnie, zatem całoroczny plan obejmuje 28 „samochodo-dni” (22 na suchym torze i sześć na mokrym).

Mario Isola, szef działu F1 i wyścigów samochodowych Pirelli, powiedział: - Nie możemy się doczekać wznowienia testów naszych 18-calowych opon, ale pandemia Covid-19 - przez którą nasz program został w zeszłym roku zawieszony - nadal trwa, zatem niewykluczone, że tegoroczne plany będą musiały ulec modyfikacji. Dlatego mamy też w zanadrzu plan awaryjny. Udało nam się opracować harmonogram, który powinien umożliwić solidną kontynuację już wykonanych w 2019 roku prac nad sfinalizowaniem specyfikacji nowej generacji opon - w ramach zupełnie świeżych przepisów, które całkowicie zmienią wygląd Formuły 1 w przyszłym sezonie. Gorąco dziękujemy wszystkim zespołom za wsparcie w postaci zapewnienia symulacji oraz samochodów testowych, dzięki czemu mamy solidne podstawy do pracy. Będziemy testować zarówno slicki, jak i opony na mokry tor - prace nad 18-calowymi prototypami na sezon 2022 rozpoczęliśmy już na hiszpańskim torze Jerez, gdzie trzy dni pracy wykonała ekipa Ferrari, a zakończymy je we wrześniu na Magny-Cours we Francji, z zespołem Alpine.

KALENDARZ TESTÓW ROZWOJOWYCH OPON NA SEZON 2022

TOR

DATA

OPONY

UCZESTNICY

Jerez de la Frontera

22 lutego

slick

Ferrari

Jerez de la Frontera

23-24 lutego

deszczowe

Ferrari

Bahrajn

30-31 marca - 1 kwietnia

slick

Ferrari (dzień 1)

Alpine (dzień 2-3)

Imola

20-21 kwietnia

slick

Mercedes

Barcelona

11-12 maja

slick

Alpine (dzień 1)

Red Bull (dzień 1-2)

Alfa Romeo (dzień 1-2)

Paul Ricard

25-26 maja

deszczowe

Mercedes

Spielberg

6-7 czerwca

slick

AlphaTauri

Silverstone

20-21 lipca

slick

Red Bull (dzień 1)

Aston Martin (dzień 1-2)

Haas (dzień 1-2)

Budapesz

3-4 sierpnia

slick

Mercedes (dzień 1)

McLaren (dzień 1-2)

Ferrari (dzień 2)

Magny-Cours

15-16 września

deszczowe

Alpine

 

 

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń