2021-03-01

Ubezpieczenie auta

Wybierając ubezpieczenie pojazdu mamy do wyboru wiele opcji pakietowych, zawierających rozwiązania, których zadaniem jest zabezpieczenie nas na wypadek różnych nieprzyjemnych sytuacji. Pakiet asisstance, ubezpieczenie na wypadek rozbicia szyby, czy może dodatkowe zabezpieczenie podczas wakacji? Opcji jest wiele i czasami ciężko stwierdzić, co będzie nam tak naprawdę potrzebne. Ale czy Polacy są w ogóle zainteresowani usługami dodatkowymi?

By poznać zmieniające się preferencje Polaków w odniesieniu do ubezpieczeń, Beesafe - nowy technologiczny startup Vienna Insurance Group powiązany z Compensa, zadał im pytania dotyczące kilku usług uzupełniających, by sprawdzić, które są dla nich rzeczywiście atrakcyjne (1). Przyjrzyjmy się zatem faktom oraz obalmy kilka mitów dotyczących ubezpieczeń pojazdów i korzystania z nich przez Polaków.

MIT: Polacy korzystają wyłącznie z podstawowej oferty ubezpieczeniowej

Z wspomnianego badania przeprowadzonego na zlecenie Beesafe wynika, że aż 89 proc, respondentów byłoby zdecydowanie chętnych lub raczej chętnych do skorzystania także z assistance 0 czyli doraźnej pomocy w przypadku awarii lub kolizji. Co więcej, 2/3 badanych zadeklarowało, że już z takiego rozwiązania korzysta. Tak wysoki wynik nie dziwi - większość ubezpieczycieli promuje takie swoje usługi z dużym powodzeniem.

Można też powiedzieć, że w kontekście ubezpieczenia Polacy stają się coraz bardziej wymagający. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że znane są już jej zaawansowane rozwiązania obejmujące pełną organizację i pokrycie kosztów usług związanych z naprawą auta wraz z jego transportem z i we wskazane miejsce. Już co piąty z takiego rozwiązania korzysta.

FAKT: Przed urlopem Polacy rzadko myślą o ubezpieczeniu  

Mimo że prawie 60 proc. badanych odpowiedziało, że zna rozwiązanie oferowane przez ubezpieczycieli obejmujące pomoc assistance w podróży zagranicznej, to zaledwie 1/5 z nich udzieliła odpowiedzi twierdzącej zapytana o to, czy rzeczywiście je stosuje. Należy jednak pamiętać, że jeszcze nie tak dawno temu, bo w 2017 r., zaledwie 60 proc. Polaków wybierało samochód jako środek transportu na wakacjach (2).

Obecnie ta tendencja się zmienia - podróżowanie samochodem wiąże się z komfortem jazdy w mniejszej grupie z osobami, które znamy, gdy zwracamy szczególną uwagę na nasze osobiste bezpieczeństwo. Ma to też przełożenie na decyzję o wyborze ubezpieczenia assistance podczas podróży - 55 proc. badanych wskazało, że takie rozwiązanie jest dla nich na tyle atrakcyjne, że byliby chętni skorzystać z takiej usługi w przyszłości.

Rozważając bliższą podróż do wyboru mamy dodatki do polis OC/AC jak np. ubezpieczenie naszego bagażu - od jego kradzieży lub zniszczenia, co obejmuje również rzeczy przewożone w boksie dachowym. Choć połowa respondentów stwierdziła, że ma świadomość takiej opcji, to tylko 11 proc. z niej korzysta. Takie rozwiązanie w przyszłości rozważyłby co trzeci badany.

MIT: Uważamy ubezpieczenia pojedynczych części auta za niepraktyczne

- Coraz częściej zauważamy, że kolizja to nie jedyna nieprzewidywalna sytuacja, która może przytrafić nam się w ruchu drogowym - powiedział Damian Andruszkiewicz, członek zarządu Beesafe. - Rozładowany akumulator, złapanie „gumy”, zniszczenie szyby przez kamienie czy grad to scenariusze, które mogą przydarzyć się właściwie każdemu kierowcy i skutecznie pokrzyżować plany. Decydują się oni zatem coraz częściej na zabezpieczenia dla tych właśnie części, by zniwelować efekty przykrej niespodzianki i zagwarantować sobie sprawne otrzymanie pomocy.

W przypadku ubezpieczenia szyb aż 76 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu uznało takie rozwiązanie za przydatne, w kontekście opon odpowiedzi twierdzącej udzieliło nieco mniej, bo 58 proc. respondentów, podobnie jak w przypadku ubezpieczenia akumulatora, którego ubezpieczenie za praktyczne uznało 54 proc. badanych.

FAKT: Polacy (jeszcze) niechętnie korzystają z ubezpieczenia obejmującego podróż hulajnogą czy rowerem miejskim

Już od kilku lat obserwujemy wzrost zainteresowania alternatywnymi środkami komunikacji po mieście - w tym elektrycznymi hulajnogami, deskorolkami czy rowerami miejskimi. Można wymienić wiele zalet tego typu transportu - na pierwszy plan wysuwają się chociażby te związane z ochroną środowiska naturalnego, brak konieczności uciążliwego stania w korkach czy po prostu rozrywka, jaka towarzyszy tego typu przejażdżkom. Czy jednak jako naród myślimy o naszym bezpieczeństwie wybierając hulajnogę lub rower? Okazuje się, że niekoniecznie. Zaledwie 30 proc. badanych zdaje sobie sprawę z możliwości ubezpieczenia się na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia w tzw. transporcie alternatywnym, a tylko co 10. potwierdził, że z takiego rozwiązania korzysta.

Jak wygląda przyszłość ubezpieczeń?

- Odpowiedzi osób biorących udział w naszym badaniu jasno wskazują, że branża ubezpieczeń w Polsce prężnie się rozwija, a rosnące wymagania klientów będą ten postęp jeszcze bardziej napędzać - powiedział Rafał Mosionek, CEO Beesafe. - By nadążyć za preferencjami świata scyfryzowanego, ubezpieczyciele będą musieli oferować rozwiązania nowej generacji – w pełni mobilne, łatwe w obsłudze i po prostu wygodne. Widząc, jak wysoki wśród Polaków jest poziom oczekiwań względem finansowych usług mobilnych, zdecydowaliśmy o tym, by właśnie w Polsce pilotażowo uruchomić nasz nowy zwinny kalkulator OC/AC  Beesafe. Jesteśmy przekonani o tym, że upraszczanie procesu zakupu ubezpieczenia jest przyszłością branży i bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania konsumentów względem usług cyfrowych

Widać wyraźnie, że usługi ubezpieczeń w Polsce się zmieniają, by nadążyć za wyzwaniami, jakie niesie za sobą coraz bardziej zdigitalizowany świat, a jednocześnie możliwie jak najlepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby klientów. W efekcie jako konsumenci mamy spory wybór, a wśród oferowanych rozwiązań są takie, którym warto się przyjrzeć. Komfort korzystania z usługi może płynąć nie tylko z efektywnej likwidacji szkody czy wypłaty ubezpieczenia, ale również wynikać z tego, jak przebiega proces jego zakupu.


1) Ocena ofert ubezpieczeniowych IQS dla Beesafe, 2020

2) Raport „Polak jedzie na wakacje” Kongsberg Automotive 2017

(ik)

Źródło i fot. Beesafe

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń