Bridgestone, wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, Arlanxeo, wiodący na świecie producent kauczuku syntetycznego oraz Solvay, jedna z czołowych firm naukowych i światowy lider w produkcji krzemionki wysokodyspersyjnej (Highly Dispersible Silica - HDS), ogłosiły wprowadzenie TECHSYN - nowej technologii w produkcji opon. Dzięki TECHSYN, opony zyskują większą wydajność i są bardziej przyjazne dla środowiska.
Technologia TECHSYN w skrócie:
Nowa era zrównoważonej mobilności
TECHSYN to połączenie kauczuku syntetycznego z krzemionką, które współdziałając na poziomie molekularnym, zapewniają doskonałe osiągi bez żadnych kompromisów. Materiały wchodzące w skład TECHSYN zostały opracowane równolegle przez trzy firmy w celu stworzenia platformy technologicznej rozwoju opon. Nowa technologia wydłuża żywotność opon nawet do 30 proc. oraz zmniejsza opór toczenia nawet o 6 proc. w porównaniu z innymi oponami letnimi Bridgestone EMIA (4), bez pogorszenia innych parametrów, co przekłada się na rzadszą wymianę opon i mniejsze zużycie surowców w perspektywie długoterminowej.
Kierując się celem Bridgestone, ukierunkowanym na zrównoważony rozwój - wprowadzenie technologii TECHSYN, stworzonej z myślą o ochronie środowiska, stanowi znaczący przełom w tej dziedzinie.
Połączona wiedza trzech liderów branży
TECHSYN, jest wynikiem partnerstwa pomiędzy liderami branży Bridgestone, Arlanxeo i Solvay. Przekształcenie TECHSYN z koncepcji w rzeczywistość w ciągu zaledwie 24 miesięcy, było możliwe dzięki współpracy i zrozumieniu pomiędzy tymi trzema firmami, a także dzięki dogłębnej wiedzy na temat mechanizmów molekularnych.
Wysoka odporność na zużycie w TECHSYN może zostać przekształcona w większą przyczepność na mokrej nawierzchni. Ta wszechstronność nowej technologii jest możliwa dzięki rozwiązaniom Solvay w produkcji krzemionki, doświadczeniu Arlanxeo w opracowywaniu nowych polimerów oraz technologii mieszanek gumowych Bridgestone’a.
Nowa technologia została zaprojektowana tak, aby zapewnić korzyści dla różnych kategorii opon i pojazdów, a dzięki możliwości dostosowywania się, jaką oferuje, może być stosowany w połączeniu z innymi wiodącymi technologiami opon Bridgestone. W połączeniu z technologią ENLITEN firmy Bridgestone, możliwe jest obniżenie wagi opony przy jednoczesnym zachowaniu jej osiągów.
Laurent Dartoux, prezes & CEO, Bridgestone EMIA skomentował: - W Bridgestone wierzymy, że przełomowe innowacje i przyszłość mobilności w transporcie nie mogą być osiągnięte bez współpracy. Partnerstwo, w którym TECHSYN ma swoje korzenie, stało się jednym z najbardziej wyjątkowych, w jakie kiedykolwiek byliśmy zaangażowani. Jako światowy lider w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań i zrównoważonej mobilności, idziemy naprzód, stawiając innowacje i zrównoważony rozwój u podstaw wszystkiego, co robimy w Bridgestone. Dzięki opracowywaniu ekologicznych rozwiązań, takich jak TECHSYN, czynimy ogromne postępy w realizacji tych ambicji.
Donald Chen, CEO firmy Arlanxeo, powiedział: - Łącząc umiejętności i kreatywność trzech światowych firm, udało nam się opracować przełomową technologię, która oferuje nowe sposoby rozwiązywania problemów charakterystycznych dla branży oponiarskiej. TECHSYN redukuje zużycie paliwa przy zachowaniu odpowiednich osiągów opony. W rezultacie technologia TECHSYN przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2. Technologia ta wnosi zatem znaczący wkład w poprawę aspektów środowiskowych, co stanowi sedno wspólnej wizji zrównoważonych rozwiązań produktowych trzech firm, które przyczyniły się do realizacji tego przedsięwzięcia.
Dr Ilham Kadri, CEO firmy Solvay, dodał: - TECHSYN pokazuje, co można osiągnąć, gdy kluczowi uczestnicy łańcucha wartości połączą siły. Aby chronić naszą jedyną planetę, musimy współpracować i współtworzyć rozwiązania, które pozwolą nam zaprojektować czystszą mobilność jutra. Jestem dumny ze wszystkich zespołów, które przyczyniły się do realizacji tego projektu, a w szczególności z szybkości, z jaką wprowadziły tę innowację w życie.
1) W porównaniu do konwencjonalnych letnich produktów Bridgestone EMIA.
2) Emisja CO2 w odniesieniu do współczynnika oporu toczenia (RRC), który jest mierzony w laboratoriach Bridgestone wewnątrz budynków.
3) Efektywność zużycia została oceniona w testach zewnętrznych Bridgestone na oponach 205/55R16 w porównaniu do referencyjnych letnich opon osobowych Bridgestone.
4) Bridgestone w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Afryce.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone