2021-02-25

Elektryczny SUV - IONIQ 5

Podczas wirtualnej premiery, Hyundai zaprezentował nowy model IONIQ 5 - średniej wielkości elektrycznego SUV-a. Jako pierwszy model submarki IONIQ, dedykowanej pojazdom elektrycznym (BEV), IONIQ 5 ustanawia nowe standardy w dziedzinie elektromobilności.

IONIQ 5 został zbudowany w oparciu o platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki czemu posiada odpowiednie proporcje z wydłużonym rozstawem osi, innowacyjne wnętrze oraz wysoką wydajność połączoną z możliwością ultraszybkiego ładowania i funkcją Vehicle-to-Load (V2L), a także zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

Wygląd zewnętrzny IONIQ 5 jest inspirowany profilem modelu Hyundai Pony, który dostosowano do rozstawu osi wynoszącego 3000 mm. Po raz pierwszy w samochodzie tej marki przednia maska zachodzi na błotniki, co minimalizuje odstępy między panelami, zapewniając optymalną aerodynamikę. Przedni zderzak przyciągająca wzrok kształtem litery V oraz charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej, które zapewniają niepowtarzalną sygnaturę świetlną. Małe, przypominające piksele światła zastosowano również z tyłu pojazdu.

Koła zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki dodatkowo nawiązują do motywu stylistycznego Parametrycznych Pikseli i są dostępne z dużymi 20-calowymi felgami. Są to największe obręcze, jakie kiedykolwiek zamontowano w elektrycznym Hyundaiu i dopełniają one doskonałych proporcji IONIQ-a 5.

Motyw Living Space przewija się w całym wnętrzu. W szczególności przejawia się poprzez Universal Island, ruchomą konsolę środkową, która może cofnąć się nawet o 140 mm. Universal Island wraz z płaską podłogą, pod którą umieszczono akumulatory, pozwala na większą swobodę ruchu wewnątrz pojazdu.

Klienci mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów nadwozia, w tym pięciu inspirowanych naturą, dostępnych wyłącznie dla IONIQ-a 5. Wnętrze ma trzy opcje kolorystyczne.

Gama napedów elektrycznych dla kazdego

IONIQ 5 jest dostępny z szeregiem różnych napędów elektrycznych (PE), aby dopasować się do potrzeb każdego klienta w zakresie mobilności. Użytkownicy mogą wybierać spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych: podstawowego z silnikiem tylko z tyłu, albo opcjonalnego z silnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie warianty osiągają prędkość maksymalną 185 km/h.

Na szczycie gamy silników elektrycznych znajduje się opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD) w połączeniu z akumulatorem o pojemności 72,6 kWh, zapewniający łączną moc wyjściową 225 kWh i moment obrotowy 605 Nm. Ta wersja może przyspieszyć od 0 km/h do 100 km/h w 5,2 sekundy.

Dla wersji z napędem na dwa koła (2WD) i akumulatorem 72,6 kWh zasięg IONIQ-a 5 na jednym ładowaniu wyniesie około 470–480 km, zgodnie z cyklem WLTP.

Ultraszybkie ładowanie akumulatora wraz z innowacyjną funkcją Vehicle-to-Load (V2L)

Platforma E-GMP może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V wraz z ładowaniem 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Jest to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która wykorzystuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V, by zapewnić stabilną zgodność ładowania. Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może być naładowany od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Wystarczy pięć minut ładowania, aby uzupełnić energię wystarczającą na przejechania 100 km.

Zaawansowane rozwiązania

IONIQ 5 integruje zaawansowane technologie, zapewniając ulepszone cyfrowe wrażenia użytkownika. Szeroki, podwójny kokpit zawiera 12-calowy, w pełni dotykowy ekran informacyjno-rozrywkowy oraz 12-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Po raz pierwszy w Hyundaiu, w IONIQ-u 5 znalazł się wyświetlacz Head-Up w rzeczywistości rozszerzonej (AR HUD), który właściciwie zmienia przednią szybę w ekran wyświetlacza.

Model został również wyposażony w Hyundai SmartSense, pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa i wygody w drodze.

IONIQ 5 będzie dostępny w wybranych regionach od pierwszej połowy 2021 r.

(ik)

Źródło i fot. Hyundai

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń