Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim FIS trwają we włoskiej Cortinie d’Ampezzo, a Pirelli jest ich głównym sponsorem dzięki umowie z firmą Infront - agentem medialnym i marketingowym imprezy. W ten sposób Pirelli ponownie potwierdza swoje zaangażowanie w promowanie sportów zimowych. To już trzeci raz, kiedy włoska firma sponsoruje Mistrzostwa Świata w Narciarstwie, po imprezach w Saint Moritz w 2017 i Are w 2019. Pirelli jest także sponsorem Włoskiej Federacji Sportów Zimowych i Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie IIHF. Ścisły związek między producentem a sportem nie ogranicza się jednak tylko do sportów zimowych. Świadczy o tym trwające od ponad 25 lat partnerstwo z Interem, a także współpraca z zespołem Luna Rossa podczas tegorocznej 36. edycji Regat o Puchar Ameryki. Nie należy przy tym zapominać o różnych dyscyplinach motorsportu, w których Pirelli prezentuje swoje technologie opon. Od Formuły 1, przez Rajdowe Mistrzostwa Świata po World Superbikes - we wszystkich tych seriach producent jest wyłącznym dostawcą opon.
Opony odpowiednie na zimowe warunki
Pirelli oferuje opony zimowe, które doskonale sprawdzają się nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach, na przykład w klimacie alpejskim. Samochody o większej mocy Pirelli wyposaża w opony P Zero Winter, które są opracowywane wspólnie z producentami samochodów. Jest to zgodne ze strategią firmy „perfect fit”, która oznacza, że każdy model samochodu ma szytą na miarę oponę dostosowaną do jego osiągów. Opony Pirelli Winter Sottozero 3 są przeznaczone do samochodów segmentu premium i zapewniają im wysokie osiągi, podczas gdy Cinturato Winter są przeznaczone do samochodów miejskich, małych SUV-ów i crossoverów. Dla większych SUV-ów i crossoverów najnowszej generacji dostępne są opony Scorpion Winter, natomiast Carrier Winter jest skierowany do samochodów dostawczych i lekkich pojazdów ciężarowych.
Pirelli do elektrycznych modeli Audi
Pirelli jest partnerem Audi, które sprowadziło do włoskiej Cortiny flotę samochodów elektrycznych na oponach zimowych tej marki. Oprócz hybryd typu plug-in - Audi A6, A7 i Q5, na drogach wokół Cortiny zobaczymy w pełni elektryczny model e-tron i e-tron Sportback - również w wersji S. Audi zaprezentowało na Mistrzostwach Świata w Narciarstwie również swój nowy prototyp e-tron GT - bezemisyjnego grand tourer’a, dla którego Pirelli wyprodukowało zarówno letnie, jak i zimowe opony z oznaczeniami Elect. Skrót ten oznacza pakiet technologii opracowanych specjalnie w celu uzupełnienia charakterystyki samochodu elektrycznego, zapewniając mu natychmiastową przyczepność przy ogromnym momencie obrotowym, niskie opory toczenia w celu zmaksymalizowania zasięgu oraz obniżony poziom hałasu przekładający się na komfort jazdy i ochronę środowiska.
Atmosfera mistrzostw świata przeniesiona do mediów społecznościowych
Mistrzostwa Świata w narciarstwie odbywają się w tym roku za zamkniętymi drzwiami, ale Pirelli otworzy je wirtualnie dla kibiców za pośrednictwem swoich centralnych kanałów w mediach społecznościowych, pozwalając entuzjastom sportów zimowych chłonąć całą atmosferę włoskiego wydarzenia. Gwiazdy ze świata sportu i rozrywki będą towarzyszyć fanom marki Pirelli podczas wycieczki za kulisy imprezy, zapewniając im wyjątkowe spojrzenie na śnieżną rywalizację.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli