2021-02-04

Całoroczna nowość Pirelli

Pirelli wprowadza na rynek nowy model - Cinturato All Season SF2, całoroczną oponę z oznaczeniem “trzech szczytów i płatka śniegu” (3PMSF), potwierdzającym jej zimowe osiągi i gwarantującym bezpieczeństwo prowadzenia w każdych warunkach pogodowych. To pierwsza opona Pirelli wyposażona w technologię adaptacyjnego bieżnika, która wykorzystuje zarówno dobór mieszanki, jak i wzór bieżnika, aby zmaksymalizować bezpieczeństwo i wszechstronność prowadzenia.

Nowa opona Cinturato All Season SF2 jest dostępna w 65 rozmiarach, na obręcze od 15 do 20 cali. Gamę zaprojektowano pod kątem nowoczesnych samochodów miejskich, ale także najnowszych crossoverów i sedanów klasy średniej. Na boku opony umieszczony jest symbol “M+S” oraz oznaczenie 3PMSF (trzech szczytów i płatka śniegu). Świadczy to o doskonałych osiągach opony nawet w warunkach zimowych i zgodności z prawodawstwem wielu regionów europejskich, potwierdzonym przez restrykcyjne testy. Nowy model sprawdzi się wśród kierowców, którzy samochodów używają głównie w miastach, omijając ekstremalne górskie warunki, które wymagają ogumienia sezonowego. Konstrukcja i mieszanka tej opony całorocznej zapewnia szeroki zakres temperatur roboczych i idealną równowagę, pomiędzy osiągami w niskich i w wysokich temperaturach, a także na mokrym i suchym asfalcie.

Bezpieczeństwo na suchej, mokrej i ośnieżonej nawierzchni

Osiągi nowego modelu zostały podkreślone przez niemiecką organizację TÜV SÜD, która niedawno przyznała nowemu Cinturato „Znak osiągów”(1) . Podobnie, inna niemiecka organizacja - Dekra (2) , potwierdziła, że Cinturato All Season SF2 zapewnia doskonałą kontrolę dzięki krótszej drodze hamowania na suchej nawierzchni i lepszym właściwościom jezdnym na śniegu w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami. Doceniono również jej skuteczność hamowania na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. W porównaniu do poprzedniczki (Cinturato All Season Plus) droga hamowania na suchej nawierzchni poprawiła się o 3,5 metra, a na mokrej nawierzchni o około 2 metry (3) . Nowa opona jest także skuteczniejsza na śniegu, zarówno w kwestii trzymania się drogi, jak i hamowania (z przewagą około 1 metra (3)).

Zarówno profil, jak i struktura oraz nowy wzór bieżnika Cinturato All Season SF2, przyczyniają się do poprawy parametrów jazdy, dzięki uzyskaniu równomiernej i dużej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Pozwala ona także poprawić trwałość opony, która jest nawet o 50 proc. wyższa niż w przypadku poprzedniczki. Na ten wynik wpływ miały także nowe komponenty mieszanki.

Nowy adaptacyjny bieżnik opony charakteryzuje się także niższym oporem toczenia niż w przypadku jej konkurentek, na co wskazują testy Dekry (2). To przekłada się na niższe zużycie paliwa, a w szczególności w przypadku wariantu Elect - na zwiększenie zasięgu samochodu z napędem elektrycznym. Niski opór toczenia to także dobre parametry środowiskowe oraz możliwość uzyskania w tej kategorii klasy “B” na dominującej większości etykiet rozmiarówki tego modelu.

Doskonałą skuteczność hamowania uzyskano przede wszystkim dzięki mieszance gumowej i konstrukcji wzoru bieżnika, które automatycznie dostosowują się do różnych wartości temperatur w okresie letnim i zimowym, by zapewnić bezpieczeństwo. Podczas jazdy w warunkach zimowych, przy niskich temperaturach, lamelki bieżnika pozostają otwarte, aby zapewnić lepsze hamowanie na śniegu. Zamykają się one natomiast podczas hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, usztywniając bloki bieżnika i zapewniając lepszą przyczepność do nawierzchni. Ten adaptacyjny system wywodzi się z technologii lamelek 3D, które zamykają się, gdy nie ma potrzeby gromadzenia śniegu, przekształcając w ten sposób zimowy wzór bieżnika w oponę letnią i umożliwiając lepszą kontrolę nad pojazdem na mokrej i suchej nawierzchni. Dodatkowo, rozszerzające się ku barkom rowki poprzeczne i szeroki rowek środkowy gwarantują efektywne odprowadzanie wody podczas deszczu, poprawiając bezpieczeństwo i odporność na aquaplaning. Mieszanka gumowa opony ma dwojaką naturę: jest miękka i dostosowuje się do zimnych i mokrych warunków, ale jest też sztywna i stabilna, gdy nawierzchnia jest sucha. Dzieje się tak dzięki innowacyjnym komponentom samej mieszanki, w tym dwufazowym materiałom polimerowym połączonym chemicznie z cząsteczkami krzemionki. Taka kompozycja zapewnia również niższy opór toczenia i mniejsze zużycie paliwa, a także większy zasięg podczas jazdy autem elektrycznym lub hybrydowym.

Zastosowane technologie

W wybranych rozmiarach Cinturato All Season SF2 dostępna jest innowacyjna technologia Seal Inside, która pozwala kierowcy kontynuować jazdę w przypadku przebić nawet do 4 mm średnicy. Specjalne szczeliwo umieszczone wewnątrz opony szybko zabezpiecza ciało obce, które przebiło bieżnik, zatrzymując wydostawanie się powietrza i utrzymując ciśnienie. Po usunięciu ciała obcego szczeliwo wypełnia otwór. Opcjonalnie dostępny jest również system Run Flat, którego zadaniem jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa. Samochód wyposażony w ten system pozostaje stabilny nawet w przypadku nagłego spadku ciśnienia w oponach, umożliwiając kierowcy kontynuowanie jazdy przez 80 kilometrów z maksymalną prędkością 80 km/h.

Od teraz elektryczne i hybrydowe samochody typu plug-in będą mogły być wyposażane w opony Cinturato All Season SF2 z oznaczeniem Elect. Dzięki temu ich kierowcy będą mogli skorzystać z szeregu rozwiązań obejmujących mieszankę, strukturę i wzór bieżnika, które znacząco zredukują opory toczenia. W praktyce oznacza to wydłużenie dostępnego zasięgu samochodu, jednak opony Elect to także niższy poziom hałasu i zdolność do natychmiastowego przeniesienia bardzo wysokiego momentu obrotowego na nawierzchnię drogi.

(1) Testy porównawcze opon 205/55R16 94V: Cinturato All Season SF2, Bridgestone Weather Control A005 EVO, Michelin Cross Climate + and Goodyear Vector 4 Seasons Gen-3, prowadzone przez TÜV SÜD.

(2) Wyciąg z wyników w raporcie 20CPCEXT-181 testów porównawczych centrum testowego DEKRA ze stycznia 2021 prowadzonych w lokalizacjach: Idiada - Tarragona (Hiszpania), Vistträsk (Szwecja), Mediolan (Włochy). Testowane opony: Cinturato All Season SF2,Michelin Cross Climate+, Goodyear Vector 4 Season Gen3, Bridgestone Weather Control A005 EVO w rozmiarze 205/55R16 94V.

(3) Wewnętrzne testy porównawcze nowej Cinturato All Season SF2 i Cinturato All Season Plus.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń