Od stycznia 2021 r. w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) Continental, producent opon premium i firma technologiczna, która w tym roku obchodzi 150-lecie działalności, nie używa już jednej z dwóch naklejek stosowanych wcześniej na nowych oponach. Dzięki temu uniknie około 110 ton odpadów z tworzyw sztucznych rocznie w postaci samych naklejek. Taśmy z naklejkami na folii podkładowej mają w sumie długość około 6,4 km - czyli ponad trzy razy więcej niż bulwar Avenue des Champs-Élysées w Paryżu.
Dotychczas na oponach firmy Continental umieszczane były dwie naklejki. Na pierwszej - wymaganej przez prawo Unii Europejskiej i w niektórych innych krajach etykiecie dla opon - znajdują się informacje potrzebne w sprzedaży, takie jak marka, rozmiar, numer artykułu i inne dane. Druga naklejka, która od stycznia 2021 nie jest już używana, dodatkowo nosiła logo odpowiedniej marki należącej Grupy, takie jak Continental, Uniroyal, Semperit lub Barum.
- Rezygnując z tych naklejek, robimy ważny krok w kierunku naszego korporacyjnego celu, jakim jest zrównoważony rozwój oraz pomagamy zmniejszyć i zastąpić udział paliw kopalnych w naszej światowej produkcji - powiedział Claus Petschick, szef działu zrównoważonego rozwoju w Continental. - Rezygnując z tych naklejek, robimy ważny krok w kierunku naszego korporacyjnego celu, jakim jest zrównoważony rozwój oraz pomagamy zmniejszyć i zastąpić udział paliw kopalnych w naszej światowej produkcji. Jesteśmy w trakcie wprowadzania zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu produkcyjnym. Unikanie odpadów, a w szczególności odpadów z tworzyw sztucznych, jest najlepszym krokiem na tej drodze, ponieważ pomaga również chronić zasoby naturalne.
(ik)
Źródło i fot. Continental