Hyundai Motor Group (Grupa) ogłosiła dzisiaj, że podpisała umowę inwestycyjną z rządem prowincji Guangdong na utworzenie fabryki systemów ogniw paliwowych w Guangzhou w Chinach. Inwestycja ta ma umacnić pozycję Grupy na globalnym rynku wodoru i jest odpowiedzią na szybko rozwijający się przemysł wodorowy w Chinach.
W ceremonii podpisania uczestniczyli m.in. Kwang Guk Lee - prezes i szef operacji w Chinach, Hyuk Joon Lee - starszy wiceprezes i dyrektor ds. rządowych Hyundai Motor Group China Ltd., Lin Keqing - zastępca gubernatora prowincji Guangdong, Hu Hong -wiceburmistrz miasta Guangzhou oraz Chen Yong - szef dystryktu Huangpu miasta Guangzhou.
Budowa fabryki ma się rozpocząć w przyszłym miesiącu i zakończyć w drugiej połowie 2022 roku. Zakład będzie pierwszą bazą produkcyjną ogniw paliwowych Grupy poza Koreą, z początkową zdolnością produkcyjną 6500 jednostek systemów ogniw paliwowych rocznie. Grupa będzie sukcesywnie zwiększać przepustowość, zgodnie z zapotrzebowaniem rynku.
Fabryka w Kantonie wykorzysta doświadczenie firmy w produkcji systemów ogniw paliwowych, aby zapewnić wiodącą pozycję technologiczną w szybko rozwijającym się przemyśle wodorowym w Chinach. W nowej fabryce koncern będzie produkować te same sprawdzone systemy ogniw paliwowych, które są używane w elektrycznym SUV-ie Hyundai NEXO.
Ponadto, Grupa będzie współpracować z chińskimi firmami, aby uczestniczyć w pilotażowym projekcie rządu Guangdong i inicjatywach związanych z wodorem, które pomogą firmie Hyundai uzyskać przewagę konkurencyjną w chińskim przemyśle wodorowym. Globalne firmy z Japonii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i innych krajów również współpracowały z chińskimi partnerami nad rozwojem technologii związanej z pojazdami z ogniwami paliwowymi i rozwojem lokalnego przemysłu wodorowego.
W październiku 2020 r., Chińskie Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacyjnych pod kierownictwem Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych opublikowało mapę drogową tej technologii. Mapa odzwierciedla ambicje Chin w zakresie wspierania gospodarki wodorowej i zakłada, że kraj chciałby mieć na drogach 1 milion pojazdów FCEV do 2035 roku, w tym przede wszystkim pojazdów użytkowych.
Strategia Grupy dotycząca wodoru
W grudniu 2018 r. Hyundai Motor Group ogłosił własną długoterminową mapę drogową Fuel Cell Vision 2030, która oddaje zobowiązanie Grupy w zakresie przyspieszenia rozwoju społeczeństwa wodorowego. W ramach tego planu Grupa zamierza produkować 700 tys. ogniw paliwowych rocznie, aby zaspokoić zapotrzebowanie różnych sektorów przemysłu.
Grupa posiada dziesięciolecia doświadczenia w zakresie rozwoju systemów ogniw paliwowych. Pierwszy na świecie masowo produkowany pojazd elektryczny z ogniwami paliwowymi Hyundai ix35, miał swoją premierę w 2013 roku. Natomiast w 2018 r. zadebiutował samochód wodorowy drugiej generacji - NEXO. Pod koniec 2020 r. Grupa z sukcesem dostarczyła również pierwszych siedem sztuk ciężarówek XCIENT Fuel Cell, pierwszej na świecie produkowanej masowo ciężarówki elektrycznej z ogniwami paliwowymi, dla klientów z Szwajcarii.
W ramach działań Grupy na rzecz wspierania społeczeństwa zeroemisyjnego, Hyundai niedawno wprowadził HTWO, nową markę reprezentującą wiodący na świecie system wodorowych ogniw paliwowych. Wzmocniła również swoje możliwości badawczo-rozwojowe i partnerstwa w wielu gałęziach przemysłu, aby stać się liderem gospodarki wodorowej.
(ik)
Źródło i fot. Hyundai