Samochody dostawcze Toyoty zanotowały w grudniu kolejny bardzo dobry miesiąc po rekordowym listopadzie i zakończyły rok 2020 z konsekwentnym wzrostem sprzedaży. Toyota w ciągu ostatnich lat umacnia swoją pozycję na rynku aut użytkowych, awansując w 2020 r. na siódme miejsce. Model Proace City zdobył uznanie klientów już w pierwszym roku obecności na rynku.
Toyota Proace City, kompaktowy van oferowany zarówno w wersji dostawczej, jak i osobowej Verso, zadebiutował w salonach na początku 2020 r. i został dobrze przyjęty. Najnowszym tego potwierdzeniem jest pierwsze miejsce w segmencie kombivanów, które w grudniu 2020 r. model Toyoty zajął po raz drugi z rzędu po równie dobrym wyniku w listopadzie. W ciągu całego roku zarejestrowano 2855 egzemplarzy modelu Proace City. Zapewniło mu to 4. miejsce i 13,4-procentowy udział w segmencie.
Model Proace zakończył rok 2020 na czwartym miejscu wśród średniej wielkości vanów. Auto dostępne w trzech długościach nadwozia i odmianie dostawczej oraz osobowej Verso zanotował 1863 rejestracji w ciągu 12 miesięcy, zwiększając udział w segmencie do 12,9 procent.
Toyota Hilux jest drugim najchętniej wybieranym pick-upem w Polsce. W 2020 r. zarejestrowano 674 egzemplarze modelu, co stanowiło 21,8 procent wszystkich pick-upów, które trafiły do klientów w tym okresie. Silna pozycja terenowej Toyoty na polskim rynku to efekt bardzo dobrej renomy tego modelu jako symbolu trwałości, niezawodności i możliwości off-roadowych. Pick-up Toyoty łączy te wartości z bogatym wyposażeniem i jakością wykończenia kabiny na poziomie aut osobowych.
Łącznie Toyota zanotowała wzrost rejestracji samochodów użytkowych o 107 proc. rok do roku, do poziomu 5393 egzemplarzy. Udział marki w tej części rynku wyniósł w 2020 roku 7,1 proc.
- Pomimo bardzo trudnej sytuacji branży motoryzacyjnej w 2020 r. Toyota systematycznie realizuje swoją strategię rozwoju na rynku samochodów dostawczych - powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. - Bardzo dobre wyniki wszystkich dostawczych modeli naszej marki to efekt zarówno silnej oferty modelowej wspartej atrakcyjną gamą innowacyjnych systemów zabudowy, jak i konsekwentnej rozbudowy sieci sprzedaży Toyota Professional. W 2020 roku powstało 5 salonów nowej sieci, a w nadchodzących miesiącach i latach będą do nich dołączać kolejne. Salony Toyota Professional to ośrodki wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów dostawczych oraz kompleksowej obsłudze firm, dostosowane do specyfiki współpracy z klientami flotowymi. Wysoki poziom rejestracji samochodów dostawczych w Polsce złożył się na sukces całej grupy Toyoty w Europie Centralnej. Toyota Central Europe uzyskała najlepszy wynik ze wszystkich przedstawicielstw Toyoty w Europie, dostarczając klientom w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech łącznie 13137 aut dostawczych, co stanowi niemal 20 procent wszystkich samochodów użytkowych naszej marki sprzedanych na kontynencie.
Modele Proace i Proace City wspólnie tworzą szeroką gamę samochodów dostawczych dla małych i dużych firm. Ich gamy modelowe się uzupełniają, oferując samochody o pięciu długościach nadwozia, wielu różnych wersjach wyposażenia modeli osobowych i dostawczych, zaawansowanych technicznie systemach zabudowy objętych gwarancją na trzy lata oraz bogatą gamą silników sparowanych z manualnymi i automatycznymi skrzyniami biegów. Konfiguracje odmian osobowych są przystosowane do potrzeb przewozu pracowników lub pasażerów, dla rodzin z dziećmi oraz dla VIP-ów. Wersje dostawcze wyróżniają się praktycznością - nawet kompaktowy model Proace City daje możliwość przewozu dwóch europalet. Wszystkie samochody z rodziny Proace są objęte gwarancją na trzy lata lub jeden milion kilometrów.
(ik)
Źródło i fot. Toyota