Urzędujący rajdowy mistrz Finlandii Teemu Asunmaa wygrał Rajd Arktyczny, pierwszą rundę Rajdowych Mistrzostw Finlandii. Korzystał z najnowszych opon Pirelli, z gamy Sottozero WJ.
Prawdopodobnie najbardziej znanym uczestnikiem tegorocznej rywalizacji w Rajdzie Arktycznym był Valtteri Bottas - gwiazda Mercedesa w Formule 1, który startował prywatnym Citroenem. Fin zajął szóste miejsce w klasyfikacji generalnej i sprawdził nowe opony Pirelli ostatniego dnia rajdu, wystawiając im pozytywną ocenę.
- Wypróbowane przeze mnie nowe opony są bardzo imponujące - powiedział V. Bottas, startujący w Rajdzie Arktycznym po raz trzeci z rzędu. - Możliwości przy hamowaniu oraz trakcja są znacznie lepsze. Zachowanie przy dużych prędkościach oraz wytrzymałość są także dobre i całe doświadczenie bardzo mi się podobało.
Terenzio Testoni, menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli, powiedział: - To był fantastyczny debiut nowych opon Sottozero WJ, zaprojektowanych z myślą o ekstremalnych warunkach śnieżnych i lodowych - jak te, z którymi mieliśmy do czynienia podczas Rajdu Arktycznego. Byliśmy bardzo zadowoleni z większej przyczepności zapewnianej przez to innowacyjne ogumienie, które zastosowano w wielu różnych samochodach. Ich właściwości mógł potwierdzić nawet Valtteri Bottas. Teraz udajemy się prosto na Rajd Monte Carlo, gdzie w najbliższy weekend wracamy do rywalizacji w WRC.
Opony Sottozero WJ są wyposażone w kolce, które wystają na ponad osiem milimetrów poza bieżnik, wgryzając się w śnieg i lód. To ogumienie zapewnia przyczepność nawet w ekstremalnych warunkach, bez ryzyka utraty kolców. Dzięki temu kierowcy mogą przez cały czas korzystać z lepszej przyczepności.
Nowe opony są dostępne także do samochodów z napędem na jedną oś. Firma Pirelli odniosła także zwycięstwo w klasie R2 podczas Rajdu Arktycznego. Na dystansie około 200 kilometrów oesowych na północy Finlandii triumfował Tuukka Hallia w Fordzie Fiesta Rally4.
Kolejnym kierowcą, który korzystał z opon Sottozero WJ, był Oliver Solberg - syn Pettera Solberga, który w sezonie 2003 zdobył na ogumieniu Pirelli tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Nastolatek, startujący po raz pierwszy Hyundaiem, wygrał jeden odcinek specjalny, a na mecie zwycięzca rajdu, Asunmaa, miał nad nim zaledwie 0,9 sekundy przewagi.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli