2021-01-11

Moto-Profil w 2020 roku

Niemal 1,7 miliona klientów w warsztatach, wprowadzenie na rynek własnej marki części samochodowych i rozwój nowoczesnych narzędzi online. To jedne z najważniejszych wydarzeń dla spółki Moto-Profil i marki ProfiAuto w ostatnich 12 miesiącach. Przedstawiciele firmy podkreślają, że 2020 r. był czasem pełnym wyzwań i pomimo trudności, branże aftermarket i warsztatowa poradziły sobie całkiem dobrze.

Utrzymanie dostaw

Wraz z wybuchem pandemii koronawirusa, na rynku pojawiły się naturalne obawy o utrzymanie ciągłości łańcuchów dostaw. Dzięki dynamicznym działaniom dostawy Moto-Profil i ProfiAuto przebiegały bez zakłóceń, utrzymany został zarówno ich czas, jak i liczba tras. Do samego procesu wprowadzono niezbędne zmiany, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz przedstawicieli firmy.

- Przeszliśmy w bezkontaktowy tryb realizacji dostaw - powiedział Leszek Żurek, prezes Moto-Profil. - Partnerzy zamawiali potrzebne części za pomocą katalogu online lub telefonicznie, a kierowcy dostarczali je w wyznaczone miejsca. Nasi handlowcy bardzo szybko wdrożyli pracę zdalną. Później stopniowo wróciliśmy do wizyt handlowych w standardowej formie, z zachowaniem wymogów sanitarnych. Maseczka, dystans i dezynfekcja dołączyły do „narzędzi” każdego handlowca Moto-Profil.

Nowe narzędzia i aktywności online

Firma starała się reagować na zmienną rzeczywistość i szukać rozwiązań, które sprawdzą się w czasie pandemii. W wielu przypadkach zbierała owoce stałej pracy nad unowocześnianiem oprogramowania i infrastruktury informatycznej. Sztandarowym projektem w 2020 r. okazała się aplikacja ProfiAuto z modułem płatności online ProfiAuto Pay, która w połączeniu z promocją „door to door” pozwoliła klientom na bezkontaktową naprawę samochodu. To pierwsze tego typu rozwiązanie na rynku. Aplikacja spotkała się z zainteresowaniem kierowców oraz mediów. Rozwinięty został także projekt online „Wirtualny warsztat” -  łączący prezentację modelowego warsztatu z podnoszeniem kompetencji mechaników przez internet.

Rozwój sieci

Mimo pandemii, do sieci sklepów i hurtowni ProfiAuto dołączyli kolejni partnerzy, a stali - otworzyli nowe punkty i filie. Z zachowaniem podobnej dynamiki, jak w 2019 r., rozwijała się także sieć warsztatów niezależnych ProfiAuto Serwis. Zapytani o tendencje, jej koordynatorzy wskazują m.in. coraz lepszy standard i wyposażenie warsztatów składających aplikację do sieci oraz szybkie wdrożenie w wielu warsztatach usług „door to door”, dotychczas zarezerwowanych głównie dla klientów marek premium.

- Obecnie sieć ProfiAuto Serwis w Polsce tworzy ponad 1600 serwisów - podkreślił Mariusz Maksym, koordynator sieci ProfiAuto Serwis. - W 2020 r. dołączyło do nas 382 przedsiębiorców -  wśród nich tacy, którzy przenieśli się do nas z innej sieci. Szacujemy, że z usług ProfiAuto Serwisów skorzystało w tym roku niemal 1,7 mln klientów. Najprężniej sieć rozwija się na Dolnym Śląsku, Wielkopolsce oraz na Śląsku.

Marka własna

Mimo zawirowań na rynku, ProfiAuto wprowadziło na rynek własną markę części samochodowych - ProfiPower. Oferta obejmuje aktualnie m.in. akumulatory, filtry i elementy układu hamulcowego. W ramach jej promocji przeprowadzono także cykl ogólnopolskich szkoleń ProfiPower Tour.

- Wystartowaliśmy pod hasłem „ProfiPower. Siła jakości” - zaznaczył Adam Kapek, wiceprezes Moto-Profil. - Niedługo później otrzymaliśmy prestiżowy certyfikat „Dobra Marka 2020 - jakość, zaufanie, renoma”, dołączając do największych marek Polsce, wyróżnionych na podstawie badań konsumenckich. Dzięki pozytywnemu przyjęciu na rynku, kontynuujemy pracę nad kolejnymi kategoriami produktów, które chcemy wdrażać w 2021 r.

Podstawą są relacje

Przedstawiciele Moto-Profil i ProfiAuto podkreślają, że pandemia przypomniała także o znaczeniu zagadnień „miękkich”. Komunikacja, wsparcie, współpraca - wszystkie te wartości sprawdziły się w praktyce i pokazały, że stoją za nimi przede wszystkim ludzie. Podstawą okazało się zaangażowanie partnerów - właścicieli sklepów, hurtowni i warsztatów, którzy na co dzień koncentrowali się na utrzymaniu swojej pozycji na rynku. Ze strony sieci otrzymali oni wsparcie zespołów handlowych, koordynatorów, szkoleniowców i marketingowców. Komunikacja obejmowała w tym czasie nie tylko kwestie związane z codziennym działaniem, ale również m.in. porady dotyczące funkcjonowania w ramach aktualnej sytuacji epidemicznej, obostrzeń itp. Doskwierał brak bezpośredniego kontaktu, ale relacje podtrzymywane były dzięki aktywności online, m.in. webinarom czy szkoleniom. Niektóre z wieloletnich projektów udało się przeprowadzić offline, choć w zmodyfikowanej formie - m.in. cykl szkoleń „Akademia Zarządzania ProfiAuto” czy ProfiAuto Racing Cup.

(ik)

Źródło i fot. Moto-Profil

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń