W 2020 roku firma Bilstein zanotowała wzrost sprzedaży amortyzatorów na polskim rynku. Udało się także zrealizować dwa projekty - akcje z testerem zawieszenia i wsparcie Gosi Rdest w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Wydarzenia na świecie w 2020 r. mocno zaburzyły funkcjonowanie rynku motoryzacyjnego. Na kilka tygodni wstrzymano produkcję nowych samochodów, co przełożyło się także na sytuację tysięcy kooperantów. Jednym z nich jest firma Bilstein, dostarczająca na pierwszy montaż amortyzatory i moduły zawieszeń do samochodów osobowych i lekkich dostawczych.
W grę jednak nie mogło wejść zamknięcie fabryk, bowiem znaczna część produkcji przeznaczona jest na aftermarket. W tym segmencie marka odnotowała wzrost sprzedaży w Polsce. Co ciekawe, na tle odpowiedników seryjnych amortyzatorów z gamy B4 Replacement uwidoczniło się większe zainteresowanie ofertą B6 Performance. Z pozoru serie te niewiele różnią się od siebie, ale zalety Performance można poczuć dopiero podczas jazdy samochodem.
- Za wzrostem sprzedaży stoją dwie przyczyny - powiedział Tomasz Siemek, brand manager marki Bilstein w Polsce. - Po pierwsze, w konfrontacji z epidemią, zamieniamy komunikację publiczną na własne środki transportu. Cieszy przy tym, że pomimo tych zawirowań kierowcy chcą i zwracają uwagę na stan techniczny swoich pojazdów. To ważne, bo amortyzatory są łącznikiem nadwozia z kołami i mają duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Po drugie to efekt naszego zaangażowania w sport motorowy. Od dwóch lat w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski wspieramy Gosię Rdest. Bilstein to nie tylko logo na kombinezonie, ale i zawieszenie pucharowego Leona Racer. Skojarzenie osiągnięć na torze z tym faktem przynosi nam wymierne korzyści.
Pomimo licznych zawirowań i obostrzeń w minionym roku udało się także zrealizować kolejną edycję akcji z bezpłatnym testerem zawieszenia Bilstein. Z tej możliwości - w turze przed i po wakacyjnej - skorzystało ponad dwa tysiące polskich kierowców. I znów wyniki kontroli stanu amortyzatorów były na co najmniej satysfakcjonującym poziomie.
- Miniony rok zmienił również plan naszych szkoleń technicznych - dodał Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce. - Tak jak wszyscy reagowaliśmy na bieżąco na zmieniającą się sytuację i bezpośrednie spotkania zamieniliśmy na formę on-line. Duże uznanie dla mechaników i przedstawicieli warsztatów, że znaleźli czas, aby uczestniczyć w naszych webinarach. W 2021 roku nie tylko utrzymamy ten sposób komunikacji, ale i zaprezentujemy nowy kompleksowy projekt.
(ik)
Źródło i fot. Bilstein