Rok 2020 to czas, który dla większości firm z branży motoryzacyjnej przyniósł nieoczekiwane zmiany. Pandemia sprawiła, że wiele przedsiębiorstw zweryfikowało swoje dotychczasowe działania i postawiło na kreatywność oraz elastyczność w podejmowanych decyzjach. Tak było również w przypadku ELIT Polska - wiodącego dystrybutora części samochodowych w Polsce.
Mimo pandemii koronawirusa firma zrealizowała kilka strategicznych przedsięwzięć. Spośród wszystkich aktywności w 2020 r., firma wymienia wydarzenia takie, jak:
1. Rozbudowanie portfolio marek własnych. Do oferty produktowej ELIT Polska dołączyły nowe, prestiżowe marki: MPM oils oraz ERA. Rozbudowany został również asortyment marki ELSTOCK.
2. Poszerzenie oferty z 500 tys. produktów do 1 miliona. Będąc członkiem grupy LKQ firma posiada zaplecze pozwalające na to, aby zamówiony asortyment z magazynów w Czechach i Niemczech (Stahlgruber.DE, ELIT.CZ, AutoKelly.CZ) był dostarczany do klientów w ekspresowym tempie 48h. Powyższe liczby sprawiają, że oferta ELIT Polska jest najbardziej rozbudowana na polskim rynku.
3. Powstanie nowej filii ELIT Polska w Legionowie. Mimo trwającej pandemii firma nie zaprzestała swoich działań związanych z rozbudową nowoczesnej sieci filii. Oddzial w Legionowie dołączył do 53 filii dostępnych dla klientów biznesowych oraz indywidualnych w Polsce.
4. RoadShow - targi wyposażenia warsztatowego. Przy zachowaniu wszelkich norm bezpieczeństwa, w tym roku zorganizowano cztery trasy RoadShow. ELIT ze swoim sprzętem skierowanym do właścicieli warsztatów był obecny w takich miastach jak: Zamość, Tarnów, Mysłowice oraz Radomsko. Klienci jak co roku mogli liczyć na fachowe porady w dobrze odpowiedniego asortymentu takich dostawców jak: Nortec, Textar, TengTools, Liqui Moly, Airpress, Magneti Marelli, Snap-on tools, Mighty Seven, NORFI.
5. Uruchomienie sklepu dla klientów detalicznych. Wychodząc naprzeciw nowym potrzebom firma stworzyła sklep dedykowany dla klientów detalicznych: sklep.elitpolska.pl, dzięki któremu każda osoba, bez wychodzenia z domu, może zamawiać produkty do wybranego oddziału ELIT Polska lub za pośrednictwem kuriera InPost.
6. Społeczna odpowiedzialność biznesu. W 2020 szczególnie ważne było podejście firm do pomocy skierowanej do klientów oraz innych podmiotów. Firma zaangażowała się w kilka akcji pomocowych m.in.:
7. Inwestycja w nowoczesną flotę samochodową. Bezpieczeństwo pracowników i komfort jazdy to dwa główne powody, które wpłynęły na decyzję o wymianie floty na nową. Wśród zakupionych samochodów znalazły się również samochody hybrydowe, ponieważ celem firmy jest dążenie do zachowania zrównoważonego rozwoju otaczającego nas środowiska. Oprócz nowej floty, zainwestowano również w nowoczesny system pozwalający na monitorowanie ekologicznej jazdy wśród pracowników firmy.
8. Nowoczesny dział CallCenter . Sprawnie działająca obsługa klienta to podstawa nowoczesnej firmy. W 2020 w ELIT Polska znaczenie rozbudowano dział call center tak, aby klienci firmy mogli otrzymać szybkie i merytoryczne odpowiedzi na swoje pytania. Celem działu jest maksymalne wsparcie klientów biznesowych podczas dokonywania zakupów.
(ik)
Źródło i fot. ELIT Polska