2020-12-18

„Wizja 2030” Continentala

Program zdefiniowany przez kierownictwo Continental w „Wizji 2030” można określić jako napięty - presja rośnie, szczególnie w dziale Rubber Technologies, który obejmuje również biznes oponiarski. W perspektywie średnioterminowej kierownictwo oczekuje skorygowanej marży EBIT na poziomie około 12 do 16 procent oraz zwrotu z zaangażowanego kapitału (ROCE) na poziomie ponad 20 procent w sektorze oponiarskim.

Jako nowy prezes Continental AG, Nikolai Setzer od razu znajduje precyzyjny język. Setzer od wielu lat odpowiada za branżę oponiarską i jako lider w mediach branżowych zawsze był ceniony za jasne i dobrze uzasadnione komunikaty oraz zaangażowany wizerunek. Nawet jako dyrektor generalny pozostaje wierny swojej linii - podczas Dni Rynku Kapitałowego bardzo jasno opisał, w jaki sposób Continental strategicznie dostosowuje się do 2030 r .:  - Obszary biznesowe są przypisane albo do „wzrostu”, albo do „zysków”, zgodnie z zasadą dwóch filarów. Obszar biznesowy „Opony” ma dostarczać gotówki i jest pozycjonowany przez osoby odpowiedzialne za „Zyski” - podstawa, aby obszary biznesowe w obszarze „Rozwój” mogły być dalej rozwijane w pierwszej kolejności. Dopóki liczby są prawidłowe, podział opon nie będzie miał żadnych problemów. Osiągnięcie skorygowanej marży EBIT w wysokości od 12 do 16 procent jako celu pozwala pracownikom zajmującym się oponami patrzeć w przyszłość na trudne lata.

Nikolai Setzer potwierdza, jak ważny jest teraz biznes oponiarski. Mówi również, że rynki azjatyckie i amerykańskie mają znaczny potencjał wzrostu. Jego stwierdzenie „Sprzedaż zawsze jest opcją”, jednak jasno pokazuje, jak pilne jest przydzielenie go do działu kauczuku.

Program strategiczny „Wizja 2030” początkowo formułuje jasne stwierdzenie: obszar biznesowy „Opony” ma dalej umacniać swoją pozycję wśród czołowych producentów opon na świecie. Koncern chce zwiększyć swój udział w rynkach rozwijających się, w szczególności w Azji i Ameryce Północnej. W sektorze opon do samochodów osobowych globalny biznes opon do elektromobilności i opon o ultra wysokich osiągach ma się dalej rozwijać. Branża opon do samochodów ciężarowych i autobusów będzie się dalej rozwijać we wszystkich regionach dzięki gamie usług flotowych Conti360˚. Oczywiście zarząd firmy zakłada również wzrost w sektorze opon specjalnych. Oprócz opon dwukołowych i wyścigowych obejmuje to również opony do różnych zastosowań przemysłowych. Kierownictwo spodziewa się większej obecności w szczególności w segmencie opon rolniczych.

Continental chce nadal rozwijać nowe modele biznesowe. W oficjalnym ogłoszeniu czytamy: „Chcemy stworzyć kompletny ekosystem inteligentnych, cyfrowych rozwiązań do wszystkiego, co ma związek z oponami premium. Jako jeden z największych na świecie dostawców elektroniki, czujników i oprogramowania w branży mobilnej, Continental ma tutaj decydującą przewagę konkurencyjną”. W tym celu firma zamierza zawrzeć ukierunkowane partnerstwa rozwojowe z klientami i innymi firmami technologicznymi. Obszar biznesowy opon ma stać się numerem jeden na świecie pod względem rozwiązań cyfrowych opartych na usługach do 2030 r. W ramach różnych projektów pilotażowych Continental obecnie z powodzeniem demonstruje wartość dodaną, którą zamierza stworzyć dla swoich klientów w przyszłości, łącząc opony z czujnikami, danymi telemetrycznymi, algorytmami i chmurą.

Continental dąży również do ambitnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju i chce zostać najbardziej postępowym producentem w branży oponiarskiej do 2030 r. W tym celu w kwietniu 2020 r. wszystkie globalne projekty i działania zostały zebrane w nowo utworzonym dziale „Zrównoważony rozwój”. Aby opony przyszłości były bardziej energooszczędne i przyjazne dla środowiska pod względem produkcji, użytkowania i recyklingu, Continental inwestuje w badania i rozwój nowych technologii, alternatywnych materiałów i przyjaznych dla środowiska procesów produkcyjnych. Na przykład producent opon chce do 2050 r. stopniowo przestawiać się na materiały produkowane w 100 proc. w sposób zrównoważony. Sektor opon już teraz w ramach projektu Taraxagum wytwarza naturalny kauczuk z mniszka lekarskiego, wykorzystując tym samym alternatywne źródło surowców. Opona rowerowa „Urban Taraxagum” jest pierwszą produkowaną seryjnie oponą firmy Continental, która jest wykonana z naturalnego kauczuku z mniszka lekarskiego.

Jakkolwiek z powodzeniem dział opon będzie w stanie funkcjonować w ciągu najbliższych kilku lat, zarząd Conti jasno zakomunikował prezentując nową strategię, że dostrzega długoterminowy potencjał wzrostu i przyszłe perspektywy na rynkach, które nie są nasycone. Strategiczne kamienie węgielne to: zwiększenie efektywności operacyjnej, zróżnicowanie strategii portfela, wykorzystanie możliwości wynikających ze zmieniającej się, zrównoważonej mobilności. W świetle transformacji w branży motoryzacyjnej i rosnących wymagań dotyczących zrównoważonej, bezemisyjnej mobilności Continental dostosowuje swoją rentowną ścieżkę wzrostu.

- Mobilność przyszłości będzie charakteryzować się stopniem łączności i bezpieczeństwa, a także jej komfortem - niezależnie od rodzaju napędu, z którego korzystają pojazdy. Sprzęt pozostaje ważny, a w przyszłości ważniejsze będzie, aby oprogramowanie miało znaczenie. Dzięki naszym przyszłościowym technologiom i naszemu zespołowi zorientowanemu na sukces, będziemy wśród zwycięzców transformacji branży mobilności - mówi z przekonaniem Nikolai Setzer.

(seg)

Źródło: Gummi Bereifung, fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń