Ostatnia runda Rajdowych Mistrzostw Świata 2020 okazała się być użytecznym sprawdzianem przed pierwszą rundą przyszłorocznego czempionatu, czyli legendarnym Rajdem Monte Carlo. W ekstremalnych warunkach - od ulewnego deszczu po śnieg i lód na górskich odcinkach - ważną rolę na nawierzchni o słabej przyczepności, z jaką często mają do czynienia uczestnicy „Monte”, odegrały opony na śnieg. Strategia doboru opon była niezwykle istotna: Andreas Mikkelsen zdecydował się na ogumienie Pirelli Sottozero nawet na odcinkach specjalnych wytyczonych na terenie toru Monza. Był to właściwy wybór, a rywale szybko poszli w jego ślady.
Andreas Mikkelsen zwyciężył w klasie RC2 dla samochodów R5, zdobywając niesamowite szóste miejsce w klasyfikacji generalnej Rally Monza. Za nim na mecie zameldował się nastoletni Oliver Solberg, drugi w RC2 i siódmy w generalce - to jego najlepszy wynik w WRC. Podobnie jak pierwsza dwójka na mecie, Skodą Fabią na oponach Pirelli startował także Kajetan Kajetanowicz, który w klasyfikacji końcowej sezonu wywalczył trzecią lokatę w kategorii WRC-3. W Junior WRC - cyklu dla młodych kierowców, którzy korzystają wyłącznie z opon Pirelli i startują Fordami Fiesta - mistrzem został Szwed Tom Kristensson, który po ostatniej rundzie pokonał Martina Sesksa z Łotwy.
Terenzio Testoni, menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli, powiedział: - Zawody na Monzy były doskonałym potwierdzeniem wszechstronności naszego produktu. Opony deszczowe z powodzeniem były wykorzystywane także w mieszanych, śnieżnych warunkach, a ogumienie na śnieg spisywało się doskonale w deszczu i błocie. Wszechstronność i niezawodność naszych produktów umożliwiły zespołom zastosowanie szerokiego wachlarza strategii, dzięki różnym możliwościom doboru opon. Naszym zdaniem bogata gama strategii będzie jednym z najważniejszych czynników w przyszłorocznej rywalizacji.
Testy opon na sezon 2021
Sprzęt Pirelli, inżynierowie oraz technicy prosto z Monzy udają się we francuskie Alpy, gdzie ekipy WRC od 8 do 14 grudnia będą testowały w ramach przygotowań do Rajdu Monte Carlo. Testy w Gap będą jednocześnie zakończeniem tegorocznych przygotowań Pirelli do sezonu 2021 w Rajdowych Mistrzostwach Świata - z firmą Pirelli jako wyłącznym dostawcą opon.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli