Iveco, światowy producent pojazdów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów, wprowadza do samochodów ciężarowych pionierski system głosowego asystenta kierowcy oparty o technologię Amazon Web Services (AWS). W ten sposób producent wytycza nową drogę w Europie wykorzystując systemy uczące się i bezserwerowe możliwości usług AWS, a także rozwiązania Amazon Alexa do poprawy jakości pracy kierowców.
Dzięki nowemu asystentowi sterowanemu głosem, kierowcy pojazdów Iveco będą mogli głosowo zarządzać planowaniem trasy, sprawdzić stan techniczny i wymagane przeglądy pojazdu oraz uzyskać wskazówki dotyczące jazdy. Asystent głosowy może także sterować różnymi funkcjami w kabinie, co pozwoli kierowcy skupić się na jeździe, a to wpłynie korzystnie na bezpieczeństwo na drodze. Ponadto za jego pomocą kierowcy będą mogli łatwiej pozostać w kontakcie ze społecznością kierowców Iveco.
Nowa usługa głosowa została opracowana przez zespół Iveco Digital przy wsparciu AWS Professional Services i powstała zgodnie z metodologią Amazon Working Backward promowaną w programie innowacji cyfrowych AWS. Wykorzystuje ona oferowane przez usługę AWS technologie samouczących się maszyn, obsługi głosowej, bezpieczeństwa i pracy bezserwerowej.
- Jesteśmy zachwyceni nową obsługą głosową, która wyznaczy nowy standard dla branży motoryzacyjnej - powiedział Fabrizio Conicella, kierownik działu Digital w Iveco. - Dzięki wykorzystaniu gamy możliwości AWS, Iveco mogło w rekordowym czasie opracować, rozwinąć i wprowadzić nową usługę, która fundamentalnie zmieni sposób oddziaływania kierowców na swoje samochody oraz komunikowania się w obrębie społeczności naszych kierowców. Nowa usługa asystenta głosowego Iveco będzie podstawą strategii firmy w nadchodzących latach, polegającej na zdefiniowaniu na nowo sposobu w jaki kierowcy wykonują swoje zadania - interaktywnie i przy wyższym poziomie zarówno bezpieczeństwa jak i komfortu.
(ik)
Źródło i fot. Iveco