2020-12-03

Urządzenie przydatne zimą

Na liście czynności z serii „Przygotowanie samochodu do zimy” powinien znaleźć się akumulator. Najprostsze z nich to oczyszczenie klem i sprawdzenie dokręcenia śrub mocujących. Bardziej zapobiegliwi skontrolują jeszcze stan techniczny baterii i ewentualnie ją podładują, a w razie potrzeby kupią nową.

Niemniej bez względu na włożony nakład pracy zawsze może dojść do awarii akumulatora - także z winy użytkownika - chociażby poprzez pozostawienie w zaparkowanym aucie włączonych świateł. Skutecznym, ale wymagającym zaangażowania innej osoby i samochodu, rozwiązaniem jest „pożyczenie prądu” za pomocą kabli rozruchowych. Dziś z taką sytuacją można uporać się samodzielnie i niemal od ręki.

Z pomocą przychodzi firma NOCO, która od ponad stu lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących problemów właśnie z akumulatorami samochodowymi. Chociaż jej produkty obecne są na rynkach całego świata, to niedawno zadebiutowały w Polsce i co najważniejsze w pełnej gamie.

Zasada awaryjnego rozruchu rozładowanego akumulatora pozostaje bez zmian. Do jego klem należy podpiąć kable - czerwony z plusem i czarnym z minusem. Ale w urządzeniach NOCO z serii Boost rolę drugiej końcówki pełni rodzaj power banku. Znajdująca się w środku bateria litowa jest na tyle pojemna, że gwarantuje pełną moc nawet do 80 razy na jednym ładowaniu.

Ponowne ładowanie urządzenia z serii Boost jest niezwykle proste. Można tego dokonać także podczas jazdy podłączając kabel do portu USB. W odpornej na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne obudowie zamontowano praktyczną latarkę LED. Można ją wykorzystać jako niezależne źródło światła. Cała konstrukcja została wyposażona z opatentowaną technologię chroniącą przed iskrzeniem i odwrotną polaryzacją.

Gama urządzeń rozruchowych NOCO Boost do pojazdów z instalacją 12V składa się z pięciu modeli (GB20, GB40, GB50, GB70 i GB150). Różnice pomiędzy nimi sprowadzają się do pojemności - zarówno litowej baterii, jak i jednostki napędowej zamontowanej w samochodzie.

Do silników wysokoprężnych zalecane są modele od GB40. W topowe rozwiązanie, GB150, wbudowano woltomierz. Urządzeniem tym, jak i GB70, dodatkowo można zasilać także inne urządzenia 12V, np. kompresor do pompowania kół.

(ik)

Źródło i fot. NOCO

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń