Podczas ostatniego weekendu wyścigowego w Bahrajnie (27-29 listopada) oraz kończącej sezon Grand Prix Abu Zabi (11-13 grudnia) wszyscy kierowcy będą mieli okazję do sprawdzenia opon Pirelli w specyfikacji na sezon 2021. Zostały one homologowane przez FIA po testach podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Portugalii, w zeszłym miesiącu na torze Portimao.
Po przegłosowaniu zmian w artykule 24.1 Regulaminu Sportowego, podczas Grand Prix Bahrajnu firma Pirelli dostarczyła do każdego samochodu po dwa zestawy opon z mieszanki C3 w specyfikacji na sezon 2021. Z obu zestawów można było korzystać dowolnie podczas pierwszej i drugiej sesji treningowej, ale na każdym należało pokonać co najmniej sześć pomiarowych okrążeń - i przynajmniej jeden z tych zestawów musiał być użyty do przejechania sześciu pomiarowych okrążeń w drugim treningu, nawet jeśli korzystano z niego już w pierwszej sesji. Minimalne ciśnienie opon ustalono na 21 psi z przodu (o 1,5 psi mniej niż w przypadku aktualnej specyfikacji na sezon 2020) oraz 20,5 psi z tyłu (o 0,5 psi mniej niż w przypadku aktualnej specyfikacji na sezon 2020).
W Abu Zabi do każdego samochodu przypisany został jeden komplet opon z mieszanki C4 w specyfikacji na sezon 2021 - trzeba będzie skorzystać z tego zestawu podczas drugiej sesji treningowej, na dystansie co najmniej ośmiu pomiarowych okrążeń.
Opony w specyfikacji 2021 zostają przyznane niezależnie od standardowego przydziału ogumienia na oba wyścigowe weekendy (dwa zestawy twardych opon P Zero „białych”, trzy zestawy pośrednich P Zero „żółtych” oraz osiem miękkich P Zero „czerwonych”).
(ik)
Źródło i fot. Pirelli