2020-11-30

Testy opon podczas GP

Podczas ostatniego weekendu wyścigowego w Bahrajnie (27-29 listopada) oraz kończącej sezon Grand Prix Abu Zabi (11-13 grudnia) wszyscy kierowcy będą mieli okazję do sprawdzenia opon Pirelli w specyfikacji na sezon 2021. Zostały one homologowane przez FIA po testach podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Portugalii, w zeszłym miesiącu na torze Portimao.

Po przegłosowaniu zmian w artykule 24.1 Regulaminu Sportowego, podczas Grand Prix Bahrajnu firma Pirelli dostarczyła do każdego samochodu po dwa zestawy opon z mieszanki C3 w specyfikacji na sezon 2021. Z obu zestawów można było korzystać dowolnie podczas pierwszej i drugiej sesji treningowej, ale na każdym należało pokonać co najmniej sześć pomiarowych okrążeń - i przynajmniej jeden z tych zestawów musiał być użyty do przejechania sześciu pomiarowych okrążeń w drugim treningu, nawet jeśli korzystano z niego już w pierwszej sesji. Minimalne ciśnienie opon ustalono na 21 psi z przodu (o 1,5 psi mniej niż w przypadku aktualnej specyfikacji na sezon 2020) oraz 20,5 psi z tyłu (o 0,5 psi mniej niż w przypadku aktualnej specyfikacji na sezon 2020).

W Abu Zabi do każdego samochodu przypisany został jeden komplet opon z mieszanki C4 w specyfikacji na sezon 2021 - trzeba będzie skorzystać z tego zestawu podczas drugiej sesji treningowej, na dystansie co najmniej ośmiu pomiarowych okrążeń.

Opony w specyfikacji 2021 zostają przyznane niezależnie od standardowego przydziału ogumienia na oba wyścigowe weekendy (dwa zestawy twardych opon P Zero „białych”, trzy zestawy pośrednich P Zero „żółtych” oraz osiem miękkich P Zero „czerwonych”).

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń