2020-11-19

By było bezpieczniej

Pirelli podejmuje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. Firma angażuje się w rożne akcje edukacyjne skierowane do kierowców i młodzieży oraz we współpracę z motoryzacyjnymi autorytetami. A to tylko część działań włoskiego producenta w ramach akcji pod wspólnym hasłem #PirelliDlaBezpieczeństwa!

Zmieniający się świat motoryzacji w dobie COVID-19

Gdy pojawiła się pierwsza fala koronawirusa, a wraz z nią w wielu krajach ogłoszono tzw. lockdown, drogi opustoszały. Trudno było spotkać kogokolwiek, zaś na ulicach miast, na trasach ekspresowych i autostradach ruch niemal całkowicie zanikł. Naturalnie zmniejszyła się liczba wypadków, ale według statystyk, jeśli już do nich dochodziło, były szczególnie tragiczne w skutkach. Powód? Wielu kierowców poczuło zbyt dużą swobodę oraz o wiele chętniej i mocniej niż zwykle naciskali na pedał gazu. W policyjnych statystykach widać również, że wielu z nich decydowało się prowadzić na tzw. podwójnym gazie.

Lockdown został zniesiony i mimo ponownego wprowadzenia wielu obostrzeń i ograniczeń, ruch na drogach znacząco wzrósł. Niestety złe nawyki pozostały - zdecydowanie za szybka jazda, nieprzestrzeganie przepisów i jazda pod wpływem alkoholu. To główne powody wypadków na polskich drogach, w których ginie zdecydowanie zbyt wiele osób. Rozwój motoryzacji, coraz bezpieczniejsze samochody i drogi to za mało. Potrzebna jest edukacja i uświadamianie kierowców. Czy możemy sprawić, że wypadków będzie mniej? Zdecydowanie tak, dlatego firma Pirelli wspiera organizacje i działania, których nadrzędnym celem jest podniesienie bezpieczeństwa na drogach.

Bezpiecznie nie tylko na drogach

Włoska marka angażuje się w poprawę bezpieczeństwa na drogach na wielu płaszczyznach - od dynamicznego rozwoju opon, po zaangażowanie w liczne akcje społeczne. W świetle obecnego zagrożenia Covid-19, Pirelli zadecydowało o zawieszeniu prac nad Kalendarzem Pirelli 2021. Środki pierwotnie przeznaczone na projekt „The Cal” w kwocie 100 tys. euro zostały przekazane na badania i zwalczanie skutków związanych z pandemią koronawirusa, uzupełniając podjęte wcześniej przez firmę inicjatywy. Firma będzie chciała powrócić do tego projektu, gdy nastąpi odpowiedni czas.

Pirelli jako pierwsza firma oponiarska na świecie, przyłączyła się do kampanii Funduszu Narodów Zjednoczonych ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, inwestując 600 tys. dolarów, aby pomóc w jego znaczącym wpływie na globalne bezpieczeństwo ruchu drogowego. Według danych ONZ, szacunkowo 1,25 miliona ludzi ginie co roku w wypadkach drogowych, a nawet 50 milionów zostaje rannych.

Nieszablonowe działania to szansa na osiągnięcie celu

Polskie przedstawicielstwo Pirelli od początku swojej działalności stara się osiągać zamierzone cele. Niekiedy realizacja planów wymaga nieszablonowych działań. W dobie obecnej sytuacji firma zdecydowała o ulokowaniu środków tradycyjnie wydawanych na kampanie reklamowe i wizerunkowe, na lokalne działania związane z poprawą bezpieczeństwa na polskich drogach.

Efektem tych działań jest między innymi zaangażowanie w akcję „Bezpieczni za kółkiem” organizowaną wspólnie z Radiem Zet i ambasadorem marki Pirelli - Kajetanem Kajetanowiczem. Tegoroczna kampania przebiegła pod hasłem „wspólna droga”, zwracając tym samym uwagę na aspekt odpowiedzialnego zachowania każdego pełnoprawnego uczestnika ruchu drogowego. Organizatorzy przeznaczyli 50 tysięcy złotych na projekty, które poprawią bezpieczeństwo w okolicy szkół. Środki zostały równo rozdysponowane między dziesięć placówek. Dodatkowo Pirelli przyłączyło się do akcji „Prowadzę jestem trzeźwy”, organizowanej przez Fundację Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka. Twarzą tegorocznej ogólnopolskiej edycji kampanii został K. Kajetanowicz. Cel jest oczywiście jeden - poprawa bezpieczeństwa na drogach wśród wszystkich ich użytkowników.

Firma ceni również wieloletnie relacje z partnerami, którzy kierują się podobnymi wartościami. Przykładem na to jest współpraca z ambasadorem marki K. Kajetanowiczem, rajdowym mistrzem Europy i drugim najszybszym kierowcą WRC2 w 2019 r. Wspólnie z nim marka Pirelli zrealizowała serię filmów i cykl porad dotyczących bezpiecznej jazdy oraz regularnie prowadzi aktywną komunikację w mediach społecznościowych, a wszystko po to, by podnieść świadomość kierowców oraz ich wiedzę z zakresu bezpieczeństwa. Jednym ze składników kampanii jest także pokazanie kierowcom, jak kluczową rolę odgrywają opony, jak zachowują się w różnych warunkach i jak ważny jest ich odpowiedni dobór względem pory roku.

Nieustanny rozwój

Ciągłe badania, testy i wdrażanie nowych rozwiązań leży w naturze włoskiej marki, dzięki czemu firma oferuje coraz to nowocześniejsze i bardziej dopracowane produkty. Przykładem jest najnowsza odsłona modelu Cinturato P7. To poprawiona pod każdym względem opona, w której droga hamowania została zredukowana o około 5 proc. w porównaniu do poprzedniego modelu. To efektywność hamowania w niekorzystnych warunkach drogowych była priorytetem inżynierów Pirelli, bo każdy zaoszczędzony metr drogi hamowania nowej opony ma realny wpływ na poprawę bezpieczeństwa.

Pirelli pracuje też nad udoskonaleniem technologii Run Flat, która pozwala na utrzymanie stabilnego toru jazdy pojazdu oraz pełnej kontroli nad nim nawet po znaczącej utracie ciśnienia w oponie. W ogumieniu tego typu ścianki boczne są wzmocnione, aby mogły wytrzymać poprzeczne i wzdłużne przeciążenia po przebiciu. Opony te pozwalają na bezpieczne kontynuowanie podróży nawet po przebiciu. Dzięki temu kierowca może utrzymać stabilny tor jazdy samochodu, a następnie przy ograniczonej prędkości dojechać do najbliższego warsztatu.

Teraz i w przyszłości

Działania Pirelli skupiają się na dążeniu do poprawy bezpieczeństwa na drogach poprzez zaangażowanie, edukowanie i promowanie właściwych postaw wśród kierowców. Kluczową częścią działań firmy niezmiennie pozostaje opracowywanie i rozwój nowoczesnych opon, ich testowanie w najbardziej wymagających warunkach, na torach wyścigowych i trasach rajdowych, by każdy kierowca był pewny, że jego ogumienie go nie zawiedzie w trudnych sytuacjach.

Powstanie hasła #PirelliDlaBezpieczeństwa ma kluczowe znaczenie dla włoskiego koncernu. Jest to wspólne przesłanie do dalszych działań edukacyjnych, poszukiwania kolejnych inicjatyw i angażowania się w akcje, którym przyświeca jeden cel - poprawa bezpieczeństwa na drogach.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2020 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń