Firma Hankook, producent opon klasy premium, podała swoje wyniki finansowe za III kwartał 2020 r. informując, że skonsolidowana globalna sprzedaż wyniosła 1,88 bln KRW (ok. 1,358 mld euro), a zysk operacyjny: 224,6 mld KRW (ok. 161,7 mln euro).
Dzięki wzrostowi sprzedaży opon na wymianę w Europie, Ameryce Północnej i Chinach, sprzedaż i zysk operacyjny firmy Hankook wzrosły odpowiednio o 2,8 proc. i 24,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego oraz o 38,3 proc. i 220,5 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału. W Chinach, gdzie sprzedaż opon zarówno w OE, na wymianę, oraz sprzedaż dużych opon o rozmiarze od 18 cali w górę stanowiła 33,6 proc. sprzedaży opon do samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 8,9 punktów procentowych w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku, co przyczyniło się do poprawy wyników firmy.
Niedawne ożywienie jest szczególnie istotne w sektorze opon na wymianę. COVID-19 wpłynął na globalną strukturę konsumpcji, w tym również na dalszy wzrost liczby klientów poszukujących wartości w produktach, co znalazło odzwierciedlenie w ogólnym wzroście sprzedaży firmy. Ponadto Hankook otrzymał ostatnio najwyższe oceny w kilku niezależnych testach opon, w tym w Niemczech i Wielkiej Brytanii, świadczące o ich technicznej doskonałości.
Obecnie firma tworzy dwutorowe portfolio marek, na które składa się marka premium Hankook, stanowiąca najwyższy poziom osiągów opon, a także strategiczna marka Laufenn, która jest adresowana do konsumentów zwracających uwagę na cenę. Wyniki tych dwóch marek tworzą synergię poszerzającą bazę klientów i zwiększającą sprzedaż całej gamy produktów. Ponadto producent planuje wzmocnić swoją pozycję marki premium przez rozszerzenie partnerstwa z globalnymi producentami samochodów, w tym dostawy opon OE Ventus S1 evo 3 ev do pierwszego wyczynowego, elektrycznego samochodu sportowego Porsche Taycan.
Wychodząc w przyszłość, firma planuje dalej umacniać swoją reputację doskonałej jakości w odpowiedzi na trudne warunki rynkowe i dalej poprawiać swoje wyniki przez rozszerzanie sprzedaży dużych opon, optymalizację strategii dystrybucji dla każdego regionu oraz dywersyfikację portfolio produktów.
(ik)
Źródło i fot. Hankook