2020-11-17

Alliance 372 VF na testach

Doskonałe parametry techniczne zmodernizowanego zestawu Alliance Agriflex+ 372 - lub w skrócie Alliance 372 VF - zostały potwierdzone na początku tego roku w trakcie niezależnych badań przeprowadzonych w IRSTEA (Institut national de recherche en sciences et technologies pour l'environnement et l'agriculture) we Francji. Wyniki testów zużycia paliwa, przyczepności, poślizgu, powierzchni styku wykazują, że opony do ciągników Alliance 372 VF przewyższają konkurencyjne opony premium IF i są mniej więcej tak samo dobre, jak opony premium VF. Biorąc pod uwagę fakt, że ceny opon tej marki są znacząco niższe, najlepsze osiągi i niski, całkowity koszt eksploatacji modelu 372 VF sprawiają, że zestaw ten jest bardzo atrakcyjny.

Alliance 372 VF to radialna opona z opasaniem stalowym przeznaczona jest do ciągników, kombajnów, kombajnów zbożowych i niektórych wozów asenizacyjnych. Opona ma 10-letnią gwarancję, indeks prędkości D i jest dostępna w 28 rozmiarach, co stanowi największą różnorodność rozmiarów VF w branży.

Zmodernizowana opona „wystawiona na próbę”

Konstrukcję modelu Alliance 372 VF zmodernizowano na początku 2019 r. W nowej wersji zastosowano ulepszoną mieszankę chroniącą podczas jazdy po ściernisku oraz specjalne mieszanki bieżnika zapewniające odporność na zużycie, przecięcia i złuszczanie. Wszystkie te cechy zapewniają wysoką stabilność strukturalną i niezawodną odporność termiczną podczas cyklicznej pracy w polu (CFO) nawet przy ciśnieniu 0,8 bara. Unowocześniona opona ma zaokrąglone krawędzie bieżnika, większą powierzchnię styku z podłożem i większy kąt nachylenia bieżnika w celu lepszej ochrony gleby i samooczyszczania się.

- Nasz dział badań i rozwoju zlecił IRSTEA przeprowadzenie ostatnich testów terenowych w celu sprawdzenia najnowszych cech tej opony - powiedział Gerrit Vinkers, specjalista ds. zastosowań w Europie w Alliance Tire Group. - W trakcie zamiany kompletnej rodziny opon Alliance IF na opony VF nasi inżynierowie szukali dodatkowych rozwiązań, aby zapewnić jeszcze większą ochronę gleby, poprawić osiągi i zmniejszyć naprężenia strukturalne w tych bardzo elastycznych oponach.

Cztery parametry - wyraźne wyniki

W IRSTEA przeprowadzono cztery testy terenowe w określonych warunkach: zużycie paliwa, przyczepność, poślizg w miękkim podłożu i szerokość powierzchni styku. Opony Alliance 372 VF i IF poddano testom porównawczym z dwoma podobnymi wzorami opon premium o konstrukcji IF i VF w tych samych rozmiarach: 600/70R30 dla opon przednich i 710/70R42 (opony tylne). Ciśnienie powietrza w oponach przednich utrzymywane było na stałym poziomie 1,6 bara, a obciążenie wahało się między 4375 daN (IF) a 5150 daN (VF). W przypadku opon tylnych obciążenie utrzymywane było na stałym poziomie 4875 daN, a ciśnienie w oponach wahało się od 1 bara (IF) do 0,8 bara (VF). Podczas odczytywania wyników testu jako punkt odniesienia należy przyjąć osiągi opony Alliance IF - lub 100 proc..

Zużycie paliwa: Przy względnym wyniku 107 proc. dla obu opon Alliance 372 VF dorównuje konkurentowi pod względem zużycia paliwa dla opon premium VF i wyraźnie przewyższa wszystkie opony IF.

Przyczepność: Opona Alliance 372 VF, zajmująca bardzo bliskie drugie miejsce w porównaniu z konkurencyjnymi oponami klasy premium VF, zapewniała większą przyczepność niż konkurencyjne opony klasy premium IF.

Poślizg w miękkim terenie: Opona Alliance 372 VF jest w czołówce, jeśli chodzi o mniejszy poślizg. W liczbach względnych wyniki Alliance 372 VF stanowią 118 proc. wartości bazowej (100 proc. dla opon Alliance IF) w porównaniu z wynikiem 112 proc. w stosunku do konkurencyjnych opon VF premium oraz odpowiednio 63 proc. i 58 proc. do dwóch konkurencyjnych opon IF premium.

Powierzchnia styku: Ponadto, jeśli chodzi o powierzchnię styku z podłożem, Alliance 372 VF zajmuje drugie miejsce: 112 to względna wartość do konkurencyjnych opon premium VF, a w przypadku Alliance 372 VF wartość ta wynosi 110. W porównaniu z powierzchnią styku opony bazowej Alliance IF - wartość względna 100 - względne wartości konkurencyjnych opon premium IF wynosiły odpowiednio 106 i 96.

Ogólny wniosek z testów: Alliance 372 VF osiąga wyniki zbliżone do konkurencyjnych opon premium VF i wyniki od opon premium IF. Uwzględniając fakt, że opony Alliance 372 VF mają znacznie niższą cenę niż konkurencyjne opony premium IF i VF, ogólne wyniki testów wykazują doskonały stosunek jakości do ceny w przypadku tego modelu.

- Nowoczesna technologia, korzyści dla klienta i stosunek jakości do ceny zawsze były na pierwszym planie naszego podejścia. Alliance 372 VF to nasza flagowa opona do ciągników w technologii VF. Jest doskonałym przykładem na to, jak niski, całkowity koszt eksploatacji przekłada się na stosunek ceny do osiągów w sloganie Alliance Tire Group: Wyższa wartość. Mądrzejszy wybór - powiedział Angelo Noronha, prezes Alliance Tire Group w regionie EMEA.

(ik)

Źródło i fot. Alliance Tire Group

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2020 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń