III kwartał 2020 r. Grupa Oponeo.pl zakończyła 15,8 proc. wzrostem przychodów osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 183 938 tys. zł wobec 153 603 tys. zł w III kwartale 2019 r. Wzrost ten został zrealizowany mimo spadków w branży motoryzacyjnej.
Przychody z zamówień krajowych wyniosły 137 698 tys. zł i wzrosły o 14,5 proc. w stosunku do III kwartału 2019 r. Przychody ze sprzedaży zagranicznej stanowiły 25,1 proc. przychodów ogółem i wyniosły 46 240 tys. zł, co stanowi wzrost o 38,65% w stosunku do przychodów uzyskanych w III kwartale ubiegłego roku.
Po trzech kwartałach narastająco skonsolidowane przychody wyniosły 643 895 tys. zł i wzrosły o 16,7 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
Wynik netto za III kwartał br. wyniósł -3 933 tys. zł wobec -6 558 tys. zł wyniku uzyskanego w III kwartale 2019 r. Od początku roku do końca września Grupa Oponeo.pl zanotowała 9 601 tys. zł zysku netto wobec 2 330 tys. zł zysku netto w analogicznym okresie 2019 r. Ponad czterokrotnie większy wynik od ubiegłorocznego jest m.in. efektem zwiększonych obrotów, korzystnych zmian w zakresie podatku odroczonego oraz wzrostu wyniku w spółce zależnej Dadelo. S.A.
W III kwartale 2020 r. Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 597 tys. opon, czyli o 3,77 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Odnotowano także wzrost w zakresie sprzedaży felg. W III kwartale 2020 r. Grupa sprzedała o 18,74 proc. więcej felg stalowych i aluminiowych niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
- Trzeba podkreślić, że wzrost ten został osiągnięty mimo trwającej od początku roku w Polsce i na świecie niesprzyjającej sytuacji rynkowej w segmencie opon, w którym odnotowano 17,8 proc. spadek sprzedaży opon do samochodów osobowych w kraju i 14,4 proc. spadek w Europie - powiedział Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl.
Wzrost sprzedaży zarówno opon jak i felg jest efektem m.in. znaczącej pozycji rynkowej oraz szybkiego wzrostu udziału handlu e-commerce w sprzedaży ogólnobranżowej. Analitycy rokują, że w 2020 r. wartość handlu internetowego w Polsce wyniesie około 70 mld zł. W ostatnich latach jego wartość przyrastała w tempie kilkunastu procent rocznie.
Beneficjentem rosnącego trendu zakupów on-line jest także spółka Dadelo S.A. należąca do Grupy Oponeo.pl, która odnotowała w III kwartale znaczące wzrosty sprzedaży rowerów i akcesoriów rowerowych.
Grupa zamierza kontynuować dotychczasową strategię rozwoju związaną z umacnianiem pozycji lidera internetowej sprzedaży opon w kraju oraz optymalizacją sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem funkcjonujących sklepów internetowych.
(ik)
Źródło i fot. Oponeo