Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w wirtualnej konferencji prasowej poświęconej wejściu na polski rynek nowej sieci. Udział w niej wzięło kilkudziesięciu dziennikarzy, a także przedstawiciele producenta: Marco Solari, prezes Grupy Prometeon Europe; Francesco Antonacci, prezes SuperTruck Consortium Italy; Andrea Bottini, dyrektor zarządzający SuperTruckConsortium oraz Jarosław Krzempek, CEO Prometeon Tyre Group East Europe.
Parę słów o producencie
Choć Prometeon jest doskonale znany we Włoszech, w Polsce zdarzają się osoby nieznające tego producenta dobrze. Jak zaznaczyli prelegenci, Prometeon Tyre Group to jedyny światowy producent opon przeznaczonych wyłącznie na rynek przemysłowy, w tym opon do samochodów ciężarowych, opon do autobusów, opon rolniczych i OTR. Oferta Grupy funkcjonuje na wielu poziomach dzięki portfolio produktów obejmującemu marki Pirelli i Formula, dostępne na podstawie licencji, a także Anteo, Tegrys i Eracle. Grupa posiada cztery fabryki - dwie w Brazylii, jedną w Egipcie oraz jedną w Turcji, trzy Centra Badawczo-Rozwojowe - we Włoszech, Brazylii oraz w Turcji, oraz jedno Centrum Rozwojowe w Egipcie, które odgrywa kluczową rolę w obszarze innowacji. Grupa Prometeon zatrudnia ponad 7 tysięcy pracowników na pięciu kontynentach.
Elastyczność i swoboda
Sieć SuperTruck działa z powodzeniem na rynku włoskim, gdzie ma już 96 członków i 122 punkty sprzedaży. Grupa chce, aby siatka serwisów miała charakter ogólnoeuropejski. Tym, na co warto zwrócić uwagę, jest fakt, iż Polska jako druga po Włoszech trafiła na listę obecności w sieci. Jak podkreślali prelegenci, świadczy to o tym, jak duży i jak ważny jest nasz rynek na mapie Europy.
SuperTruck łączy niezależnych dilerów, specjalizujących się w produktach i usługach dla branży transportu drogowego. Przynależność do sieci pozwala jej członkom prowadzić działalność zarówno w charakterze podmiotów niezależnych, jak i przedstawicieli SuperTruck, oferując pakiety usług i produktów dostępnych wyłącznie dla swoich partnerów. Jednym z takich produktów jest dedykowana dla SuperTruck linia opon.
Wprowadzenie sieci SuperTruck na szybko rozwijającym się rynku polskim oznacza dla firmy przedłużenie ważnego węzła logistycznego, co jest sygnałem silnej ekspansji w branży samochodów ciężarowych.
- Strategia handlowa Prometeon Tyre Group w Europie zmierza właśnie w tym kierunku - zaznaczył Marco Solari (na zdjęciu powyżej), prezes Prometeon Tyre Group Europe. - Celem Grupy jest uzyskanie globalnego zasięgu usług, które zapewnią lepsze wsparcie europejskim firmom transportowym poprzez wzmocnienie niezależnych podmiotów, czerpiących korzyści z obecności w sieci i ze specjalistycznej wiedzy technologicznej. Sieć to idealne rozwiązanie, gwarantujące niezależność, koordynację i wsparcie działań jej członków. SuperTruck to przejrzystość, jasne zasady i wspólne plany działania z poszanowaniem indywidualności każdego z członków.
Z kolei Jarosław Krzempek, prezes Prometeon Tyre Group East Europe, podkreślił, że wspólnie ze wszystkimi członkami sieci, z dumą inauguruje dziś nowy kierunek rozwoju SuperTruck. - Jestem przekonany, że w kontekście scenariusza gospodarczego, realizowanego obecnie przez nasz sektor, możliwość wspólnego działania zwiększy nasz potencjał, pozwalając nam lepiej sprostać wyzwaniom rynkowym przy jednoczesnym poszanowaniu dla niezależności każdego z członków - dodał.
W Polsce do sieci należy już 15 serwisów. I jak mogliśmy dowiedzieć się od J. Krzempka, podpisywane umowy z serwisami nie są franczyzami. Co ważne, serwis obecny w SuperTruck może być związany z inną siecią. To elastyczność, która odróżnia ich od innych sieci. Będąc w sieci, można liczyć na pomoc specjalistów zarówno w sprawach marketingowych, jak i technicznych, a także w kwestiach pozyskiwania nowych klientów flotowych.
Szymon Kruk,
fot. Prometeon Tyre Group