W 2020 roku firma Kumho Tire obchodzi 60-lecie istnienia. Zarząd i pracownicy z dumą spoglądają wstecz na historię swojego koncernu. A wszystko zaczęło się od południowokoreańskiej firmy transportowej Kwangju Buslines, która była bardzo niezadowolona z jakości opon do swoich taksówek i usług autobusowych. W związku z tym właściciel Incheon Park postanowił założyć własną fabrykę opon pod nazwą Samyang Tire Co.
Kolejnym krokiem było nawiązanie relacji z dużym amerykańskim producentem opon, dzięki czemu firma była w stanie rozszerzyć swoją działalność na cały świat. Aby stymulować ekspansję na rynku brytyjskim, w 1977 roku została założona spółka zależna o nazwie Kumho Tires. Nowa firma wyrosła na jednego z czołowych światowych producentów opon. Jako globalny gracz, Kumho Tire posiada obecnie osiem zakładów produkcyjnych w Korei, Wietnamie, Chinach i USA. Kumho posiada również centra badawczo-rozwojowe w Korei, Chinach, Europie i Ameryce Północnej. Nie wszyscy się może orientują, że inżynierowie Kumho byli pierwszymi, którzy wymyślili koncepcję opony run flat, a także do pojazdów SUV. Są także twórcami opon „dymnych do zawodów driftowych”. Poza tym jako pierwszy koreański producent wyposażyli samochód Mercedesa-Benz Klasy A w opony z certyfikatem UE (185/65 R15 88H Solus KH15 MO) w 2007 roku.
Zaawansowane systemy produkcyjne
W 2016 roku została otwarta najmłodsza i najbardziej zaawansowana fabryka opon Kumho w Macon w stanie Georgia. Fabryka wyposażona jest w najnowocześniejszy zautomatyzowany system produkcji, który zapewnia najwyższą jakość produktu oraz wydajność produkcji. Zaawansowany system śledzenia z technologią RFID, a także pojazdy sterowane laserowo i pojazdy transportowe bez pilota gwarantują w pełni zautomatyzowane przemieszczanie produktów i ich kontrolę w czasie rzeczywistym w oparciu o zasadę „pierwsze weszło - pierwsze wyszło”.
Powyższe osiągnięcia sprawiły, że produkty Kumho są doceniane na świecie. Firma wytwarza opony pod ścisłą kontrolą jakości i opracowuje produkty, które zdobyły wiele nagród dzięki ciągłym inwestycjom w badania i rozwój. Jest znana ze swoich innowacji i zawsze bada granice technologii opon. Wiele modeli opon UHP, takich jak Ecsta PS91 oraz Ecsta PS71 i SUV Crugen HP71, zostało wyróżnionych nagrodami Design Awards. Prestiżowa na całym świecie nagroda iF-Design Award jest uznawana wraz z nagrodami Red Dot Design Award i IDEA Design Award jako jedna z trzech najważniejszych nagród za wzornictwo na świecie. Oprócz samego projektu, opony sprawdzane są również pod kątem wielu innych czynników, takich jak użyte materiały, innowacyjność, przyjazność dla środowiska, funkcjonalność, wygoda i bezpieczeństwo.
Kumho jest również jednym z liderów w produkcji opon koncepcyjnych do samochodów koncepcyjnych. Innowacyjna opona terenowa do koncepcyjnego SUV-a Hyundai „Carlino” również znajduje się na liście doskonałych opon, podobnie jak opona koncepcyjna Kumho (bez powietrza) „BON - Narodziny natury”. Opony zerociśnieniowe coraz częściej pojawiają się w branży jako studia koncepcyjne. Dzięki nim bezpieczeństwo na drogach mogłoby znacznie wzrosnąć. Powody są oczywiste - opony zerociśnieniowe są mało podatne na przebicia, potłuczone szkło czy gwoździe i nie pękają.
Kumho sponsoruje sport
Firma jest również poważnym graczem w międzynarodowym sporcie motorowym i była wyłącznym dostawcą opon do „Masters of Formula 3” od 2002 do 2016 roku. W rzeczywistości co najmniej 10 najbardziej znanych kierowców F1 konkurowało i wygrywało na gładkich oponach wyścigowych Kumho.
Oprócz sportów motorowych, firma wspiera również liczne tradycyjne kluby piłkarskie z najlepszych europejskich lig jako oficjalny partner w dziedzinie opon. Oprócz Schalke 04, Herthy BSC i Hamburgera SV z niemieckiej Bundesligi, patrunuje też hiszpańskiej La Liga, a także Manchesterowi United i Tottenhamowi Hotspur z angielskiej Premier League oraz austriackiej Bundeslidze.
Partner branży motoryzacyjnej
Wraz z przemysłem motoryzacyjnym Kumho Tire już opracowuje opony do pojazdów, które pojawią się na rynku za dwa, trzy lata. Dzięki tej bliskiej współpracy Kumho może czerpać wiedzę techniczną, którą może wykazać się tylko kilku producentów opon. Oczywiście również obecne produkty korzystają z tego know-how, na przykład dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych mieszanek gumy w bieżącej produkcji.
Liczne modele premium producentów BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen są obecnie oryginalnie wyposażane w opony Kumho, ale marki takie jak Jeep, Skoda, Renault, Hyundai i Kia również stawiają na oryginalne opony Kumho. Po raz pierwszy w historii Kumho Tire zaczął także ostatnio wspierać model Audi oponami z oryginalnego wyposażenia. Od teraz Audi Q5 będzie wyposażone w wzór Kumho Crugen Premium KL33 w rozmiarze 235/55 R19 101H.
Najwyższa wydajność i postęp technologiczny
Gama opon Kumho obejmuje wszystkie typy opon sportowych UHP, letnich i zimowych, a także opony całoroczne oraz do samochodów dostawczych. Wszystkie produkty charakteryzują się optymalną wydajnością, dobrą responsywnością i wysokim komfortem.
W zależności od specyfikacji zapewniają doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, lepszą oszczędność paliwa i najlepszą przyczepność na śniegu i lodzie. W związku z najnowszymi osiągnięciami w sektorze samochodowym Kumho może również zaoferować specjalną oponę do pojazdów elektrycznych o nazwie Wattrun VS31.
Opr. (seg), źródło: Kumho Tire