Na nadchodzący sezon zimowy Michelin wprowadza 50 nowych rozmiarów opon. Marka oferuje m.in. typowo zimowe modele, takie jak Michelin Alpin 6 lub Michelin Pilot Alpin 5 do samochodów osobowych i SUV-ów o wysokich osiągach (Ultra High Performance).
Michelin Alpin 6
Alpin 6 to model przeznaczony dla kierowców, którzy pokonują w warunkach zimowych wiele kilometrów. W porównaniu z modelem poprzedniej generacji opona wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 6 proc. na mokrej nawierzchni oraz o 8 proc. krótszą na śniegu (1). Zastosowana w oponie technologia Michelin Everwintergrip zapewnia trakcję i hamowanie na zaśnieżonej drodze przez cały okres użytkowania (2). Model ten w rozmiarze 205/55 R16 zajęła drugie miejsce w tegorocznym rankingu opon zimowych przeprowadzonym przez ADAC.
Rozwiązania technologii Everwintergrip zastosowane w oponie Alpin 6 to:
Od tego sezonu zimowego opona Alpin 6 będzie dostępna w czterech nowych rozmiarach od 16” do 19”. Po rozszerzeniu gamy kierowcy będą mieli do wyboru w sumie 62 rozmiary od 15 do 19 cali (szerokość 185-225; wysokość od 40 do 70 i o indeksach prędkości T-H-V).
Michelin Pilot Alpin 5
Opona pojawi się tej zimy aż w 18 nowych rozmiarach od 17” do 21”. Po rozszerzeniu gamy na rynku będzie dostępnych w sumie 68 wersji w rozmiarach od 16 do 21 cali (wysokość od 30 do 65; szerokość od 205 do 315; indeksy prędkości od H do W).
Michelin Pilot Alpin 5 to opona z kategorii Ultra High Performance (UHP) przeznaczona do aut osobowych klasy premium. W najnowszym zimowym rankingu magazynu „AutoBild” Michelin Pilot Alpin 5 245/45 R 18 pokonała 51 ocenianych opon i zajęła pierwsze miejsce, wygrywając w kategoriach: hamowania na śniegu, hamowania na suchej nawierzchni, prowadzenia na mokrej nawierzchni oraz trwałości.
W oponie zastosowano wyjątkową mieszankę, która zapewnia kontrolę i precyzję kierowania oraz wysoką przyczepność w różnorodnych warunkach zimowych. Specyfika opony została dostosowana do charakteru ostatnich sezonów zimowych, podczas których kierowcy poruszają się głównie po suchym, mokrym oraz zabłoconym asfalcie. Dlatego też w oponie Michelin Pilot Alpin 5 zastosowano bieżnik w kształcie litery V, który zapewnia szybkie odprowadzanie wody i błota pośniegowego.
W odprowadzaniu wody pomaga dodatkowo centralny rowek, co minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Ponadto inżynierowie firmy zdecydowali się wprowadzić specjalną warstwę gumy, która odpowiada za rozpraszanie energii i obniżenie oporów toczenia, co przekłada się na niższe zużycia paliwa. Kolejnym praktycznym elementem, na który warto zwrócić uwagę, jest rant chroniący felgę. Esteci docenią charakterystyczne dla marki eleganckie, aksamitne wykończenie boku Velvet Touch Design.
Zimowa opona Pilot Alpin 5 i zastosowane w niej technologie zostały docenione przez czołowych producentów samochodów klasy premium. Opona uzyskała homologację marki Porsche, Audi, BMW oraz Mercedes.
Michelin Pilot Alpin 5 SUV
Dla wymagających kierowców aut typu SUV Michelin poleca oponę z kategorii Ultra High Performance (UHP). Pilot Alpin 5 SUV zapewnia krótszą drogę hamowania oraz mniejszą podatność na aquaplaning (3) w każdych warunkach zimowych (na drodze suchej, mokrej i zaśnieżonej). Oponę cechuje większa wytrzymałość i trwałość dzięki wzmocnionemu na bokach karkasowi. Pilot Alpin 5 SUV oferuje ponadto największy przebieg w porównaniu z oponami głównych konkurentów (4). Warto dodać, że nowa opona zdobyła uznanie wśród producentów aut z segmentu premium. Posiada homologację między innymi takich marek, jak BMW, Mercedes oraz Porsche.
W tym sezonie opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV będzie dostępna w 24 nowych wariantach w rozmiarach od 20 do 22 cali. Po rozszerzeniu oferty kierowcy mogą wybierać spośród 61 wersji tej opony w rozmiarach od 17 do 22 cali (profile od 35 do 70; szerokość od 225 do 315 oraz symbole prędkości H-V).
1) Na podstawie wyników testów porównawczych hamowania na mokrej nawierzchni i śniegu opon Michelin Alpin6 i Michelin Alpin5 przeprowadzonych przez TÜV SÜD Product Service na zlecenie Michelin w grudniu 2017 r. i styczniu 2018 r. na oponach w rozmiarze 205/55 R16 91H zamontowanych w VW Golf 7.
2) Od nowości do zużycia opona Michelin Alpin6 w rozmiarze 205/55 R16 91H przewyższa próg przyczepności na mokrej nawierzchni ustalony w regulaminie nr 117 EKG ONZ. Certyfikat 3PMSF dla nowej opony i znakomita trakcja na śniegu do zużycia do dopuszczalnego poziomu. Testy przyspieszania/ trakcji na śniegu przeprowadzone przez TÜV SÜD w grudniu 2017 r. Opony z dopuszczalnym poziomem zużycia (ostatni kilometr) to opony z bieżnikiem startym maszynowo do poziomu wskaźnika zużycia.
3) Na podstawie wyników wewnętrznych testów porównawczych przeprowadzonych na oponach Pilot Alpin 5 SUV i oponach poprzedniej generacji Latitude Alpin LA2 w rozmiarze 235/65 R17 w okresie od listopada 2014 r. do marca 2015 r.
4) Na podstawie wyników zewnętrznych testów przeprowadzonych przez DEKRA Test Center na zlecenie Michelin w okresie od lutego do kwietnia 2019 r. na oponach Bridgestone Potenza S001, Continental WinterContact TS850P SUV, Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 i Pirelli Scorpion Winter w rozmiarze 235/60 R18 107H zamontowanych w Hyundai Santa Fe.
(ik)
Źródło i fot. Michelin