2020-10-27

Rosberg także w Extreme E

W 2021 r. nowa seria wyścigów terenowych elektrycznych SUV-ów Extreme E przeniesie profesjonalny sport motorowy do najdalszych zakątków planety - wszystko na pokładzie statku RMS St. Helen. Kalendarz startów obejmuje m.in. wyścigi na wybrzeżu Senegalu, na pustyni w Arabii Saudyjskiej i w lasach deszczowych Brazylii. 

Na kilka miesięcy przed rozpoczęciem spektakularnej nowej serii wyścigów terenowych Extreme E, organizatorzy stopniowo ujawniają zespoły, które wezmą udział w zawodach elektrycznych SUV-ów w najdalszych zakątkach planety. Niedawno, Mistrz Świata Formuły 1 Lewis Hamilton ogłosił, że jego nowo założony Team X44 dołączy do współzawodnictwa w nowej formule, a teraz Continental, partner założycielski Extreme E ma zaszczyt powitać Nico Rosberga w trakcie tworzenia własnego zespołu: Rosberg Xtreme Racing (RXR). 

Wyjaśniając, dlaczego zdecydował się na dołączenie do Extreme E, N. Rosberg, Mistrz Świata F1 2016, powiedział: - Jesteśmy zachwyceni mogąc zaprezentować Rosberg Xtreme Racing jako najnowszy zespół Extreme E. Ta seria wyścigów stanowi niesamowitą okazję nie tylko do zwiększenia świadomości, ale również do zainspirowania działań w walce ze zmianami klimatu - największym zagrożeniem dla naszej planety w dzisiejszych czasach. Od czasu zakończenia kariery w Formule 1 poświęcam się zrównoważonym technologiom i mogę teraz połączyć te wysiłki z moją pasją do wyścigów. 

W 206 wyścigach Formuły 1 Nico Rosberg zdobył 23 zwycięstwa i 57 miejsc na podium. Po zakończeniu kariery jako Mistrz Świata, Nico Rosberg zaangażował się w mistrzostwa FIA Formuły E jako inwestor i w związku z globalnym ociepleniem wezwał Formułę 1 do przestawienia się na elektryczne samochody wyścigowe. Jest współzałożycielem Green Tech Festival, który ma na celu stworzenie globalnej platformy dla innowacyjnych ekologicznych technologii w dziedzinie mobilności, energii i stylu życia. Jest również partnerem w zespole Rosberg Engineering (TRE). Wspólnie z firmą Schaeffler Paravan Technology firma TRE otrzymała w 2019 roku Niemiecką Nagrodę Mobilności za rozwój Schaeffler Mover - koncepcji kompaktowego, autonomicznego pojazdu elektrycznego. 

Wraz z nowym zespołem N. Rosberga RXR oraz powołanym przez L. Hamiltona teamem X44, siedem innych zespołów zapowiedziało już udział w Extreme E. Należą do nich słynne amerykańskie zespoły IndyCar, Andretti Autosport i Chip Ganassi Racing, hiszpański projekt QEV Technologies oraz brytyjski Veloce Racing, którego współzałożycielem jest obecny mistrz Formuły E, Jean-Eric Vergne, a także zespół Techeetah z Indonezji. Również dwa zespoły z Niemiec, ABT Sportsline i HWA RACELAB, znajdą się wśród pretendentów, gdy seria rozpocznie się w przyszłym roku.

Mimo, że ramy nowej formuły są obecnie dobrze znane, niektóre aspekty nadal pozostają nieznane. Kto, na przykład, będzie prowadził auta ODYSSEY 21 w poszczególnych zespołach? Tożsamość par kierowców w każdym zespole pozostaje dobrze strzeżoną tajemnicą. Może to się zmienić, ponieważ we wtorek, 27 października, odbędzie się wirtualna globalna inauguracja Extreme E na sezon 2021. Wydarzenie jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych tą zupełnie nową formułą wyścigów samochodowych. Podczas eventu na żywo ma być transmitowana prezentacja założyciela i dyrektora generalnego Extreme E, Alejandro Agaga, który przedstawi szczegóły tej innowacyjnej serii wyścigów oraz swoje ambitne plany dotyczące elektryfikacji sportu motorowego i ekologicznego aspektu mistrzostw, a także wyjaśni parytet płci męskiej i żeńskiej w składzie kierowców.

- To wydarzenie stanowi kamień milowy. A w miarę jak przygotowania będą się finalnie zbliżać do startu, napięcie rośnie - powiedziała Sandra Roslan, odpowiedzialna za projekt Extreme E w Continental. - Zaledwie dwa lata temu rozpoczęła się oficjalna współpraca pomiędzy Continental i Extreme E. Teraz rozpoczynamy odliczanie do startu pierwszego wyścigu. Zostało nam bardzo mało czasu, aby poradzić sobie z wyzwaniami przed pierwszym startem. 

Zespoły będą musiały zademonstrować swoje umiejętności oraz działania samochodów i opon w ekstremalnych warunkach terenowych. - Mówimy o największym wyzwaniu, z jakim kiedykolwiek musiały się zmierzyć opony w sportach motorowych - dodała S. Roslan.  -Extreme E pokaże, że jeśli chodzi o opony, Continental jest zawsze w stanie sprostać nawet najbardziej ekstremalnym warunkom. 

Wszystkie zespoły wystartują w wyścigach z identycznym wyposażeniem technicznym: elektrycznymi SUV-ami o mocy 544 KM o nazwie ODYSSEY 21, wyposażonymi w 37-calowe opony wyścigowe Continental CrossContact Extreme, opracowane specjalnie dla potrzeb nowej serii wyścigów i przeznaczone do zróżnicowanych i niezwykle wymagających warunków terenowych. 

Continental, firma technologiczna i producent opon premium jest partnerem założycielskim Extreme E i będzie głównym sponsorem wyścigów w 2021 r.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń