Bridgestone podnosi poprzeczkę wprowadzając na rynek nową oponę sportowo-turystyczną Battlax Sport Touring T32. Model T32 oraz dedykowany średnim i ciężkim motocyklom model T32GT, łączą w sobie to, czego potrzebuje kategoria motocykli sportowo-turystycznych w zakresie wytrzymałości, osiągów oraz bezpieczeństwa na drodze - w każdych warunkach pogodowych.
Nowa generacja osiągów na mokrej nawierzchni
Jedną z cech wyróżniających Battlax Sport Touring T32 jest lepsze zachowanie na mokrej nawierzchni w porównaniu z jej poprzednikiem, oponą Battlax Sport Touring T31. Dzieje się tak między innymi dzięki ulepszonej technologii mieszanki użytej do konstrukcji opony oraz przeprojektowaniu rzeźby bieżnika.
W nowej oponie zastosowano nowoczesną technologię Bridgestone “Pulse Groove Pattern”, która łączy nacięcia o pulsacyjnym kształcie z niewielkimi deflektorami w centralnej części bieżnika. Takie rozwiązanie usprawnia odprowadzanie wody i optymalizuje prędkość jej przepływu przez żłobienia opony. To z kolei poprawia poprzeczny drenaż wody, zwiększając tym samym jej przyczepność do podłoża i zmniejszając współczynnik poślizgu.
Oprócz rewolucyjnej technologii Bridgestone Pulse Groove Pattern, nowa opona różni się od swojego poprzednika układem nacięć w bieżniku: w nowej oponie zwiększona została liczba rowków, zoptymalizowane zostały kąty nacięć, ich usytuowanie oraz sztywność wzoru. Nawet 13-procentowy wzrost powierzchni styku opony z podłożem w porównaniu z jej poprzednią wersją, wpływa na ogólną poprawę wydajności na mokrych nawierzchniach. W porównaniu z poprzednim modelem, hamowanie na mokrej nawierzchni w przypadku Battlax Sport Touring T32 skrócono nawet o 7 procent.
Ulepszenia techniczne Battlax Sport Touring T32 mają nie tylko charakter wizualny. Ogromne wysiłki w zakresie połączenia konstrukcji i mieszanki zapewniają tej oponie wyjątkowe właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, a także doskonałą stabilność przy dużych prędkościach, na prostej drodze i na zakrętach.
W pełni dedykowana linia GT
Bridgestone opracował także oponę Battlax Sport Touring T32GT dedykowaną średnim i ciężkim motocyklom. Nowa opona ma cechy techniczne i wzór bieżnika zgodne z wymaganiami tej specyficznej kategorii motocykli.
Także wersja GT bazuje na najnowocześniejszej technologii Bridgestone Pulse Groove Pattern, wspartej zoptymalizowanym położeniem i konstrukcją nacięć bieżnika w celu uzyskania optymalnej sztywności wzoru wymaganej w cięższych motocyklach. Te zalety, oprócz innych cech wydajności, umożliwiają lepsze osiągi na mokrej nawierzchni i lepszą przyczepność, a także 10-procentowy wzrost żywotności opony w porównaniu z poprzednią jej wersją.
Niesamowite osiągi w trudnych warunkach pogodowych
- Battlax T32 i T32GT to opony sportowe nowej generacji. Są one owocem specjalistycznej wiedzy technicznej i rewolucyjnych zastosowań technologicznych - powiedział Nico Thuy, szef działu motocykli w Bridgestone EMIA. - Znacznie poprawiając przyczepność opony do podłoża stworzyliśmy produkt, który zapewnia niesamowite osiągi nawet w trudnych warunkach pogodowych. Opony T32 i T32GT to idealny kompan dla motocyklistów, zapewniający większe bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni.
Opony Bridgestone T32 i T32GT we wszystkich rozmiarach będą dostępne na rynku wraz z początkiem 2021 r.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone