2020-10-23

Continental z Krombacher

Dla działu logistyki browaru Krombacher tydzień pracy rozpoczyna się w niedzielny wieczór. O godzinie 23 pierwsze ciężarówki opuszczają małą wioskę u podnóża gór Rothaargebirge. Mijając tablicę z nazwą „Dorf des Bieres” (niem. Wieś piwa), jadą dalej do hurtowni, supermarketów, restauracji i barów. Firma ta korzysta z rozwiązań firmy Continental.

Najpopularniejszy niemiecki Pils swoją nazwę zawdzięcza miejscowości, z której pochodzi: Krombach. Na terenie browaru Krombacher 17 wózków widłowych ładuje produkty na ciężarówki - w szczycie sezonu do 390 tys. skrzynek piwa dziennie. Z rozlewni wózki widłowe transportują palety, skrzynki i beczki przez wąskie korytarze magazynowe, aż do ramp załadunkowych dla ciężarówek. 

Od 2012 r. Krombacher polega na ogumieniu firmy Continental. Opony pneumatyczne mają decydującą przewagę nad pełnymi oponami gumowymi: pod ciągłym obciążeniem, jak w przypadku pracy w browarze Krombacher, gdzie towary są podnoszone, układane i rozwożone prawie przez całą dobę, pneumatyki nie nagrzewają się tak bardzo, jak ich odpowiedniki wykonane w 100 proc. z gumy. Awarie spowodowane przegrzaniem opon są więc zredukowane praktycznie do zera. Jednak na terenie browaru wzrasta ryzyko „złapania gumy”, ze względu na liczne odłamki szkła i wynikające z nich zagrożenie nagłej utraty ciśnienia. Dlatego też do niedawna w browarze Krombacher przeprowadzano ręczne kontrole opon. Każdy wózek widłowy stał w miejscu przez 15 minut tygodniowo podczas kontroli - dla 17 wózków to łącznie 4 godziny i 15 minut tygodniowo, czyli prawie dziesięć dni produkcyjnych w ciągu całego roku.

Fot. Wózki widłowe w browarze Krombacher wykorzystują cyfrowe rozwiązania w zakresie monitoringu opon firmy Continental

Dzięki cyfrowym systemom monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck™ i ContiConnect™ firma Krombacher znalazła rozwiązanie tego problemu. Systemy Continental monitorują nieustannie ciśnienie powietrza i temperaturę w ogumieniu, poprzez czujniki zintegrowane w oponach. Pozwala to na wykrywanie uszkodzeń w oponach i przestojów zanim nastąpią. Dzięki cyfrowemu rozwiązaniu wyeliminowano czasochłonne, ręczne kontrole, a wózki widłowe browaru Krombacher są stale gotowe do pracy.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń