2020-10-07

Vector Gen-3 testowany

Goodyear zwyciężał w testach opon całorocznych częściej niż jakakolwiek inna marka (1). Nowa opona Vector 4Seasons Gen-3 podtrzymuje tę zwycięską tradycję. Produkt ten zajął pierwsze miejsce w teście prestiżowego niemieckiego czasopisma Auto Bild (wydanie 39/2020), a także Tyre Reviews, wiodącego światowego źródła niezależnych informacji oponiarskich.

Segment opon całorocznych rozwija się szybko, odnotowując w ciągu ostatnich pięciu lat około 21 proc. wzrostu w całej Europie (2). To także segment, wobec którego kierowcy mają duże oczekiwania - poszukują zrównoważonych produktów, które sprawdzają się w każdych warunkach drogowych i pogodowych (3).

Redakcja Auto Bild przyznała oponie Vector 4Seasons Gen-3 zwycięstwo w najnowszym teście opon całorocznych, podkreślając jej „zrównoważone osiągi w każdych warunkach pogodowych: dynamiczne prowadzenie na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni, bardzo dobre osiągi w zimie, długie przebiegi”. Eksperci Auto Bild przyznali oponie również prestiżowy tytuł ‘EcoMaster’ w uznaniu dla jej wiodących wyników w kategoriach przebiegu, oporów toczenia i stosunku ceny do przebiegu.

Jon Benson, właściciel i tester czasopisma Tyre Reviews ukoronował Vector 4Seasons Gen-3 zwycięstwem w teście opon całorocznych sezonu 2020 w rozmiarze 17”, stwierdzając: - Nowe opony Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 wygrały w swoim pierwszym teście, wykazując się najbardziej wyrównanymi osiągami spośród wszystkich opon całorocznych (4).

- Bardzo cieszymy się, że Vector 4Seasons Gen-3 wygrywa w testach od razu po wejściu na rynek. Jesteśmy szczególnie podekscytowani uznaniem prestiżowych publikacji, takich jak Auto Bild i Tyre Reviews - powiedział Mike Rytokoski, dyrektor marketingu Goodyear w Europie.

Osiem razy dookoła świata

Opracowanie całorocznych opon jest jednym z największych wyzwań dla inżynierów opon, ponieważ wymaga jednoczesnego zaprojektowania opony letniej i zimowej. Oznacza to, że przed wprowadzeniem na rynek nowy produkt musi zostać przetestowany w szerokim zakresie warunków pogodowych i drogowych. Goodyear wykorzystuje do tego celu tory testowe na całym świecie przez cały rok.

- Testowi kierowcy biorą udział w prawdziwym maratonie, ponieważ za kierownicą pojazdów pokonują około 320 tys. kilometrów. To odpowiednik ośmiokrotnego okrążenia globu. Ponadto do uzyskania pożądanego poziomu osiągów nowej opony potrzeba około 36 tys. godzin pracy inżynierów i 3800 testów laboratoryjnych - wyjaśnił Alexandre Scharis, kierownik projektu technicznego opon zimowych i całorocznych Goodyear dla klientów indywidualnych w regionie EMEA.

Trzy innowacje w jednej oponie

Rezultatem tego procesu rozwojowego jest Vector 4Seasons Gen-3, opona całoroczna, która łączy w sobie trzy kluczowe technologie zapewniające optymalną równowagę pomiędzy kryteriami osiągów na zaśnieżonej, mokrej i suchej nawierzchni.

Technologia Snow Grip zapewnia lepszą przyczepność na śniegu (5), natomiast technologia Dry Handling daje między innymi pięcioprocentową poprawę hamowania na suchej nawierzchni w porównaniu z poprzednią generacją opony (6). Wreszcie, dzięki technologii Aqua Control opona utrzymuje imponujący poziom odporności na aquaplaning swojej poprzedniczki, nawet przy malejącej głębokości bieżnika.

- Goodyear dokonał znacznych inwestycji, aby ulepszyć naszą wielokrotnie nagradzaną serię opon Vector 4Seasons - dodał M. Rytokoski. - Nie tylko dostarczyliśmy produkt o dobrze zrównoważonych osiągach, ale dzięki wykorzystaniu doświadczenia z wyścigów wytrzymałościowych zapewniamy kierowcom poprawę potencjalnego przebiegu o 14 proc. (7) i o 6 proc. w zakresie wydajności energetycznej (8) w porównaniu z poprzednią generacją opony.


1) Na podstawie 41 recenzji w czasopismach od listopada 2013 do września 2020 roku, przeprowadzonych przez 16 wiodących i niezależnych europejskich magazynów oponiarskich. Obliczenia opierają się na liczbie zwycięstw Goodyear w testach w kategorii opony całoroczne nad wszystkimi testowanymi konkurentami. Więcej informacji na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-test-claims.html

2) ETRMA, EDW i GFK 2016-2020.

3) Badanie IPSOS dotyczące opon całorocznych, grudzień 2019.

4) https://www.tirereviews.co.uk/Article/2020-Tire-Reviews-All-Season-Tire-Test.htm

5) Test wewnętrzny, rozmiar opony 205/55R16 91V, samochód: VW Golf.

6) Test wewnętrzny, rozmiar opony 205/55R16 91V, samochód: VW Golf.

7) Test wewnętrzny, rozmiar opony 205/55 R16 94V, samochód VW Golf.

8) W oparciu o wewnętrzny, laboratoryjny test oporów toczenia. Rozmiar opony 205/55 R16 94V.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń