2020-10-02

Kumho z nagrodą

Firma Kumho Tire otrzymała nagrodę finalisty w konkursie International Design Excellence Awards (IDEA) 2020 w kategorii transport za dwie koncepcyjne opony przeznaczone na rynek samochów nowej generacji. Dzięki wcześniejszym zwycięstwom w konkursie iF Design Award w lutym i Red Dot Design Award w marcu, a także w konkursie IDEA Awards, firma osiągnęła w tym roku sukces, zdobywając wszystkie trzy najlepsze nagrody za wzornictwo na świecie.

Organizowany przez Amerykańskie Stowarzyszenie Projektantów Przemysłowych (IDSA), IDEA Awards jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów na świecie w dziedzinie wzornictwa, który wyłania zwycięzców zgodnie z pięcioma kryteriami dotyczącymi innowacyjnego wzornictwa, wrażeń z użytkowania, korzyści dla użytkownika, społecznej odpowiedzialności biznesu i wartości estetycznych. Uznawana jest za Oskara w świecie designu i jedną z trzech najlepszych na świecie nagród w dziedzinie wzornictwa, z iF Design Award i Red Dot Design Award w Niemczech. W tym roku o nagrodę w konkursie IDEA Awards, który organizowany jest od 40 lat, od roku 1980, ubiegało się ponad 1800 zgłoszeń.

Zwycięskie projekty Kumho to e-NIMF (przyjazna dla środowiska, nie-pneumatyczna, bezobsługowa), koncepcyjna opona bez powietrza pod ciśnieniem wykonana w oparciu o przyszłościowe technologie oraz e-TOP (przyjazna dla środowiska, topologicznie zoptymalizowana i nie ulegająca przebiciu) opona hybrydowa. W odpowiedzi na przyszły rynek motoryzacyjny, na którym dominować będą ekologiczne i autonomiczne samochody, firma Kumho rozwija technologie opon, które zapewnią osiągi już istniejących produktów i zapobiegną wypadkom spowodowanym przez opony podczas jazdy.

Opona, która nie jest wypełniona powietrzem pod ciśnieniem, e-NIMF została opracowana dla rynku samochodów następnej generacji. Opony nie-pneumatyczne zapewniają doskonałą stabilność podczas jazdy i nie wymagają obsługi wynikającej z regulacji ciśnienia powietrza w oponie. W przeciwieństwie do konwencjonalnych opon, które po okresie użytkowania, ze względu na zużycie bieżnika muszą być zdemontowane i wymieniane na nowe, opony Airless mogą być używane prawie bez przerwy poprzez prostą wymianę bieżnika. Ta technologia bieżnikowania jest przyjazna dla środowiska naturalnego i pomaga zaoszczędzić na obsłudze oraz oczekiwanych kosztach, jak również na czasie.

W porównaniu z oponami pneumatycznymi, opony bez ciśnienia powietrza mają na ogół znacznie niższe osiągi w zakresie trwałości, hałasu, wibracji i oporów toczenia. Jednak dzięki niezliczonym testom i symulacjom dotyczącym kształtu, materiału i sposobu produkcji szprych, które doprowadziły do opracowania nowej konstrukcji szprych biegnących w kierunku obwodu i szerokości, opona e-NIMF zapewnia zbliżone osiągi jezdne jak opony pneumatyczne. Ponadto, w celu zwiększenia zdolności produkcyjnych zastosowano termofuzję.

Opony Airless nie-pneumatyczne posiadają optymalne właściwości zapobiegające problemom związanym z bezpieczeństwem samochodów, które wynikają z utraty powietrza wewnątrz opony, ale zazwyczaj pozostają w tyle za swoimi pneumatycznymi odpowiednikami pod względem komfortu jazdy i stabilności prowadzenia dzięki stosowanej konstrukcji ramion. Opony e-TOPS, łączące w sobie zalety opon pneumatycznych i Airless, to model hybrydowy, który jest przeznaczony dla przyszłego rynku opon.

Górna część opony e-TOPS składa się z ramion i bieżnika, który jest w kontakcie z nawierzchnią  drogi, aby zapobiec utracie powietrza przez ciała obce, podczas gdy dolna część zawiera wewnątrz powietrze pod ciśnieniem. Ta wzajemnie uzupełniająca się struktura pomaga utrzymać podstawowe osiągi zwykłych opon i rozwiązać problemy związane z utratą powietrza, co sprawia, że opona jest przyszłościowym modelem, który zapewnia zarówno osiągi, jak i stabilność podczas jazdy.

- Od kilku lat rozwijamy szereg produktów, takich jak opony pneumatyczne, aktywnie reagując na potrzeby przyszłego rynku samochodowego, a nasze zdobycie nagrody IDEA Awards jest wyrazem przyszłościowego wzornictwa i zaawansowania technologicznego firmy Kumho Tire - powiedział Jung Il-Taik, senior vice-president ds. badań i rozwoju. - Skupiliśmy nasze badania na oponach pneumatycznych i rozszerzyliśmy je również na obszar opon hybrydowych, które mają zalety opon pneumatycznych i airless nie-pneumatycznych. Będziemy nadal wzmacniać nasze możliwości projektowe i technologiczne, aby zapewnić zarówno bezpieczeństwo, jak i wygodę, dwie najważniejsze korzyści, których nasi klienci poszukują w naszych produktach.

(ik)

Źródło i fot. Kumho

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń