Hankook, producent opon klasy premium, w 2009 r. podpisał umowę sponsorską z niemieckim klubem sportowym BVB Borussia Dortmund i nadal pozostaje lojalny wobec klubu, przedłużając tę umowę. W zeszłym roku to udane partnerstwo obchodziło swoją dziesiątą rocznicę, a teraz kibice, którzy już nie mogą doczekać się rozpoczęcia nowego sezonu Bundesligi, będą świadkami obecności marki Hankook w tym klubie. Ten jedyny sponsor z branży oponiarskiej ośmiokrotnego mistrza Niemiec ponownie zaproponuje milionom kibiców klubu ekscytujące kampanie i konkursy, o których będzie można przeczytać na stronie internetowej hankook-promotion.de.
- W tym emocjonującym momencie spoglądamy na jedenaście wspólnych lat z firmą Hankook i uważamy, że przedłużenie kontraktu jest także wyrazem uznania dla naszych kibiców, którzy czynią z nas atrakcyjnego partnera dla sponsorów - powiedział Carsten Cramer, dyrektor zarządzający BVB. - Jest to dla nas coś wyjątkowego, odzwierciedlającego relację opartą na zaufaniu. Wartościami Hankook, podobnie jak naszymi, jest sportowość, niezawodność, emocje i sukces, dzięki czemu ta marka idealnie do nas pasuje.
- Wieloletnie partnerstwo sponsorskie z BVB wniosło cenny wkład do świadomości naszej marki. Chcemy w nadchodzącym roku dotrzeć do naszych grup docelowych w atrakcyjnym, pozytywnym środowisku, jakie zapewnia nam klub, który tak doskonale wpisuje się w najważniejsze wartości naszej marki, jakimi są entuzjazm, emocje i chęć osiągania najlepszych wyników - podkreślił Dietmar Olbrich, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w Hankook Reifen Deutschland. - Borussia Dortmund jest i nadal będzie znakomitym klubem, cieszącym się autentyczną popularnością licznego grona oddanych kibiców. Szczególnie cieszy nas to, że jako partner mistrzów możemy dalej czerpać korzyści z zainteresowania marką Hankook generowanego przez bycie z tak przyciągającym uwagę, rodzącym emocje i odnoszącym sukcesy zespołem.
Borussia Dortmund zawsze była jedną z najbardziej popularnych drużyn niemieckiej piłki nożnej. W przeprowadzonym w 2019 r. badaniu tej dyscypliny sportowej TU Braunschweig zajęła nawet pierwsze miejsce pod względem sympatii i siły marki. Jako zdobywca wielu tytułów, BVB jest jednym z najlepszych klubów w Europie i zajmuje drugie miejsce w notowaniu wszechczasów Bundesligi.
W swojej strategii marketingowej Hankook polega na wielopoziomowej koncepcji, składającej się z lokalnych, kontynentalnych i globalnych umów sponsorskich. Pozwala to na zindywidualizowaną integrację pojedynczych sytuacji rynkowych, a lojalność klientów i widoczność jest wspierana poprzez konkretne ukierunkowanie. I tak np. oprócz umowy o ogólnoświatowym zasięgu z Real Madrid C.F., Hankook jest od 2012 r. aktywnym sponsorem UEFA Europa League. Na szczeblu lokalnym AS Monako jest sponsorowane obok Borussii Dortmund.
(ik)
Źródło i fot. Hankook