2020-09-25

Kajto w Rajdzie Turcji

Kajetan Kajetanowicz, jeżdżący na oponach Pirelli wielokrotny Rajdowy Mistrz Europy, wygrał Rajd Turcji w klasie Rally2 - kolejny raz zdominowanej przez użytkowników ogumienia Pirelli. Kierowca Skody pokonał dysponującego podobnym samochodem Pontusa Tidemanda - przybranego bratanka Pettera Solberga, Rajdowego Mistrza Świata z sezonu 2003, także korzystającego wtedy z opon Pirelli. Dwie załogi startujące Fabiami R5 wywalczyły efektowny dublet dla włoskiego producenta ogumienia.

Czwarte i piąte miejsce zajęli kierowcy Citroenów C3 R5, Marco Bulacia i Yagiz Avci, zatem cztery samochody na oponach Pirelli uplasowały się w pierwszej piątce tej klasy - znajdującej się zaledwie jeden szczebel poniżej głównej kategorii WRC, która od sezonu 2021 będzie korzystała wyłącznie z opon Pirelli, w ramach trzyletniej umowy.

Wnioski wyciągnięte z tegorocznej rywalizacji na rajdowych odcinkach specjalnych oraz z osobnego prywatnego programu testowego z gwiazdą WRC Andreasem Mikkelsenem posłużą do przygotowania kolejnej generacji opon Pirelli dla samochodów klasy WRC, które będą używane w przyszłym sezonie.

Szutrowy Rajd Turcji z bazą w Marmaris rozegrano w niezwykle trudnych i upalnych warunkach. Ostre kamienie wystające spod szutru przebijały opony, a dramatyczna rywalizacja trwała od startu do mety. Jednak kierowcy korzystający z ogumienia Pirelli przetrwali ten chaos i zwyciężyli w swojej klasie. Poza triumfem w całej klasie Rally2, dla samochodów w specyfikacji R5, załogi na oponach Pirelli wygrały także w kategoriach WRC-2 i WRC-3 (dla fabrycznych i prywatnych załóg).

Terenzio Testoni, menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli powiedział: - To był trudny i dramatyczny rajd, którego nie przetrwali nawet najsłynniejsi mistrzowie świata. Absolutnym kluczem była niezawodność. Sam szybki samochód nie wystarczał, potrzebne były także bardzo wytrzymałe opony, odporne na bezustanne zagrożenie przebiciem. Kierowcy walczący o sukcesy mogli polegać na naszym twardym szutrowym ogumieniu Scorpion K4A, idealnym na trudne i wymagające warunki podczas Rajdu Turcji. Zapewniło ono idealną równowagę pomiędzy szybkością a wytrzymałością, dzięki czemu firma Pirelli zdobyła cztery z pierwszych pięciu lokat w klasie Rally2.

(ik)

Źródło: Pirelli

fot. Biuro prasowe Kajetana Kajetanowicza

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń