Podczas tegorocznego wyścigu Tour de France marka Continental, występująca w podwójnej roli dostawcy opon i jednego z pięciu głównych sponsorów, przyciągnęła największą uwagę mediów na całym świecie.
1 800 akredytowanych dziennikarzy, 100 stacji telewizyjnych, 7 tys. godzin nadawania - około 1,4 miliarda osób śledziło Tour de France 2020 w telewizji i, pomimo pandemii, aż 12 milionów widzów oglądało wyścig na żywo. Między 29 sierpnia a 20 września 2020 r. o punkty i miejsca na podium walczyło 176 zawodowych kolarzy. Sześć drużyn: Sunweb, Groupama-FDJ, Bahrain McLaren, Arkéa-Samsic, Ineos Grenadiers i Movistar skorzystało z jakości ręcznie robionych opon rowerowych marki Continental, wyprodukowanych w zakładach w Korbach w Hesji.
Trzech z dziesięciu najlepszych zawodników tegorocznego TdF dojechało do mety na oponach Continental. Ostatecznie, po 3 470 kilometrach przez wszystkie pięć pasm górskich Francji, zwyciężył Słoweniec Tadej Pogacar z drużyny UAE Team Emirates, przed swoim rodakiem Primožem Rogličem (Jumbo-Visma) i Richie Porte z Australii (Trek-Segafredo). Podobnie jak w ubiegłym roku w klasyfikacji drużynowej zwyciężyła ekipa Movistar, także wyposażona przez Continental. Łącznie na oponach tej marki wygrano 4 z 21 etapów.
Polski kolarz Michał Kwiatkowski, zawodnik profesjonalnej, brytyjskiej drużyny Ineos Grenadiers, wygrał 18. etap Tour de France 2020 na oponach marki Continental. - Jako partner grupy Ineos Grenadiers i jeden z głównych sponsorów Tour de France jesteśmy bardzo dumni z sukcesu naszego rodaka. Michał Kwiatkowski mistrzowsko pokonał bardzo wymagający, górzysty odcinek z kilkoma trudnymi podjazdami, zostając czwartym Polakiem, który wygrał etap Tour de France - cieszymy się, że w drodze do zwycięstwa pomogły mu niezawodne opony Continental - powiedziała Ewa Ostapczuk, PR & Marketing Communications Manager w Continental Opony Polska.
Continental nie tylko dostarczył opony rowerowe dla części uczestników Tour de France, lecz jest również oficjalnym sponsorem wyścigu. Ogumienie Continental PremiumContact™ 6 znalazło się na wyposażeniu wszystkich oficjalnych pojazdów serwisowych, jak również w autach pomocniczych w poszczególnych zespołach. Te zaawansowane technologicznie opony do samochodów klasy średniej i wyższej o indeksie prędkości do 300 km/h, łączą komfort, precyzyjną reakcję układu kierowniczego i maksymalne bezpieczeństwo. Oznacza to, że opona PremiumContact™ 6 doskonale sprawdza się w pojazdach towarzyszących, w trudnych warunkach drogowych, od zjazdów z dużą prędkością w deszczu, jak i na długich płaskich odcinkach w upale oraz w drodze na szczyty górskie. Wszystkie opony samochodowe tej marki używane w Tour de France są produkowane lokalnie we francuskim zakładzie w Sarreguemines.
(ik)
Źródło i fot. Continental