2020-09-22

Sterowiec Blimp powaraca

Dla wielu fanów Formuły 1 i Le Mans z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych przylot sterowca Goodyear Blimp był zawsze niezapomnianym wydarzeniem. 35 lat od ostatniego wyścigu po tej stronie Atlantyku będzie można go znowu zobaczyć na jednej z najbardziej prestiżowych imprez motoryzacyjnych tego sezonu w Europie. Jego przylot stanowi element celebracji ponownego zaangażowania Goodyeara w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe. Sterowiec Blimp będzie towarzyszył bardzo oczekiwanemu powrotowi marki opon do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie wyruszy na Nürburgring, gdzie będzie relacjonował zmagania WTCR - Puchar Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych.

Mike Rytokoski, dyrektor ds. marketingu Goodyear w Europie, powiedział: - Sterowiec Goodyear Blimp jest prawdziwym symbolem, który od prawie stu lat pobudza wyobraźnię kibiców i konsumentów na całym świecie, a przy tym ma ogromną rozpoznawalność. Jego ponowne pojawienie się w Europie było długo oczekiwane i stanowi doskonały sposób na uczczenie naszego powrotu do europejskiego i międzynarodowego sportu motorowego.

Latający nad Europą sterowiec Goodyear Blimp to Zeppelin NT. Ten model to obecnie największy półsztywny sterowiec na świecie, o długości 75 metrów, szerokości prawie 19,5 metra i wysokości 17,4 metra. Wrześniowy powrót sterowca nad europejskie tory wyścigowe upamiętnia ponowne zaangażowanie koncernu w europejskie i międzynarodowe sporty motorowe, które zostało ogłoszone podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2019 r. Teraz Goodyear przygotowuje się do swojego pierwszego występu w najwyższej klasie wyścigów wytrzymałościowych w Le Mans. Wszystko to jest dodatkowo wspierane partnerstwem medialnym z Eurosportem, które obejmie transmisje telewizyjne i cyfrowe reklamy na wszystkich europejskich rynkach.

W Le Mans sterowiec Goodyear Blimp zapewni bezpośredni przekaz telewizyjny akcji na torze widzianej z powietrza, ekscytujące loty pasażerskie dla gości, a także będzie pełnił rolę przykuwającego uwagę ambasadora marki Goodyear. Sterowiec będzie obecny również podczas zmagań na torze Nürburgring, gdzie w ramach 24-godzinnego weekendu wyścigowego będzie transmitował relację na żywo ze zmagań WTCR - Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych. WTCR reprezentuje najwyższy poziom światowych wyścigów w tej klasie, a Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon do startujących tam samochodów.

Goodyear Blimp to dokładnie ten sam model sterowca, co wykorzystywany przez markę w Stanach Zjednoczonych - tam firma posiada trzy tego typu maszyny. Towarzyszą one dużym imprezom sportowym, takim jak NASCAR, dla którego Goodyear jest wyłącznym dostawcą opon, rozgrywki NBA, mecze futbolu amerykańskiego i zawody golfowe PGA. Sterowiec Goodyear Blimp jest jednak dobrze znany w Europie. W latach 1972-1986 sterowiec o nazwie „Europa” brał udział w wielu ważnych imprezach, od wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie, takich jak 24-godzinny wyścig Le Mans, Grand Prix Niemiec i French Open, po najważniejsze wydarzenia kulturalne, w tym dwa brytyjskie wesela królewskie.

Ostatnie 12 miesięcy to pracowity okres dla zespołu Goodyear Racing. Pierwsza kampania rajdowych mistrzostw świata FIA (WEC) rozpoczęła się na Silverstone we wrześniu ubiegłego roku, a zakończy się w Bahrajnie w listopadzie 2020 r., po Le Mans.

Goodyear jest reprezentowany przez dwa całosezonowe zespoły startujące w klasie LMP2 - Jota Sport i Jackie Chan DC Racing - które zdobyły szereg miejsc na podium jadąc na oponach Goodyear Eagle F1 SuperSport, w tym zwycięstwo Jota Sport w czterogodzinnym wyścigu w Szanghaju w listopadzie ubiegłego roku. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) na oponach amerykańskiego koncernu startuje kilka zespołów LMP2, a także każdy samochód z klasy LMGTE. Od 2021 r. Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon w kategorii LMP2 zarówno w WEC, jak i ELMS.

 - Wyścigi długodystansowe są dla nas bardzo ważne przy opracowywaniu wiodących technologii opon - dodał M. Rytokoski. - Nasza niedawno wprowadzona na rynek linia opon Eagle F1 SuperSport jest ściśle powiązana z oponami wyścigowymi z Le Mans i Nürburgringu, a nowa opona Goodyear EfficientGrip Performance 2 odzwierciedla ducha wyścigów długodystansowych, zapewniając kierowcom szacunkowo o 50 proc. dłuższe przebiegi niż jej poprzedniczka (1) i o 20 proc. większe niż jej najbliższy testowany konkurent (2) .

W świecie samochodów turystycznych Goodyear został w tym roku wyłącznym dostawcą opon zarówno do WTCR - Pucharu Świata FIA w Wyścigach Samochodów Turystycznych, jak i dla bardzo konkurencyjnych zawodów BTCC - Brytyjskich Mistrzostw w Wyścigach Samochodów Turystycznych. Sezon BTCC rozpoczął się na początku sierpnia, a kampania WTCR wystartowała z opóźnieniem we wrześniu.

Ponadto koncern jest oficjalnym dostawcą opon dla PURE ETCR - nowej serii wyścigów w pełni elektrycznych samochodów turystycznych, która rozpocznie się jeszcze w tym roku cyklem imprez demonstracyjnych. W mistrzostwach, które wyróżniają się innowacyjnością i przyszłościowym myśleniem o technologii, biorą udział najmocniejsze samochody turystyczne na świecie. To dla nich Goodyear opracował specjalną wersję bieżnikowanej opony wyścigowej Eagle F1 SuperSport, aby pomóc zmaksymalizować osiągi tych samochodowych bestii z napędem na tylne koła.

Te ekscytujące programy wyścigowe w Europie i na świecie uzupełniają ugruntowaną relację Goodyear z NASCAR i NHRA w Ameryce Północnej. Początki współpracy Goodyear z NASCAR sięgają lat 50. XX w., a od 1997 r. koncern jest wyłącznym dostawcą opon do trzech najważniejszych krajowych serii wyścigowych NASCAR.

Więcej informacji na temat sterowca Goodyear Blimp można znaleźć na stronie https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/why-goodyear/blimp.html.

 

  1. Test wewnętrzny. W porównaniu z poprzednikiem - modelem EfficientGrip Performance. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf 7; lokalizacja testu: otwarte drogi w Luksemburgu i Francji.
  2.  O 20%/11 000 km większy przebieg w porównaniu do drugiego najlepszego testowanego konkurenta. Przebieg (tj. do momentu osiągnięcia dozwolonej granicy zużycia bieżnika) w porównaniu do czterech najnowszych modeli konkurentów w kategorii opon letnich z segmentu high performance (Michelin Primacy 4, Continental PremiumContact 6, Bridgestone Turanza T005, Pirelli Cinturato P7 Blue). Testy przeprowadziła w listopadzie 2019 r. organizacja TÜV SÜD Product Service GmbH na zlecenie spółki Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55R16 91V; samochód testowy: VW Golf Mk7; lokalizacja testu: otwarte drogi w środkowych Niemczech. Numer raportu: 713171748. Pełny raport jest dostępny na stronie: https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tiretest-reports/tire-test-reports-summer.html.

​(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń