2020-09-15

Opony na koniec sezonu F1

Po niedawnej publikacji pełnego tegorocznego kalendarza Formuły 1 firma Pirelli podaje mieszanki opon na ostatnie siedem Grand Prix w sezonie 2020, które odbędą się w Niemczech, Portugalii, Włoszech, Turcji, Bahrajnie (dwie rundy) oraz Abu Zabi.

Przepisy w sezonie 2020

Tylko trzy oznaczenia kolorami na każdy wyścig sezonu 2020, z pięcioma dostępnymi mieszankami: C1 jest najtwardsza, a C5 jest najmiększa. Każdy kierowca musi na sesję Q3 zachować jeden komplet z najbardziej miękkiej mieszanki spośród trzech nominowanych. Ten komplet zostanie zwrócony Pirelli po Q3 przez wszystkich, którzy zakwalifikują się w pierwszej dziesiątce, a pozostali zawodnicy zachowują go na wyścig. Każdy kierowca musi zachować po jednym komplecie opon twardych P Zero „białych” oraz pośrednich P Zero „żółtych” na niedzielną Grand Prix. Każdy kierowca ma do dyspozycji po 13 kompletów opon na cały weekend. Podczas Grand Prix Emilii Romanii na torze Imola zawodnicy dostaną po 10 kompletów opon, bo ten wyścigowy weekend będzie składał się tylko z dwóch dni.

Mario Isola, szef działu F1 i wyścigów samochodowych Pirelli powiedział: - Mamy już kompletny kalendarz sezonu 2020, w którym mocno namieszała epidemia koronawirusa. Pojawiło się w nim kilka nowych obiektów, a my mamy przyjemność zaprezentować dobór mieszanek na wszystkie tegoroczne rundy. Tak jak zawsze, pod uwagę wzięliśmy szeroki zakres czynników – jak układ pętli, prawdopodobne warunki atmosferyczne oraz charakterystykę asfaltu. W przypadku nowych torów polegaliśmy na informacjach o nawierzchni oraz danych z innych mistrzostw, a w dobraniu najbardziej odpowiednich mieszanek pomagały nam też przeprowadzane przez zespoły symulacje. Od początku sezonu przydział mieszanek jest standardowy i obejmuje dwa komplety opon twardych, trzy pośrednich oraz osiem miękkich – i taki będzie obowiązywał w Niemczech, Bahrajnie i Abu Zabi. Na Imoli każdy kierowca będzie miał do dyspozycji po dziesięć kompletów opon (dwa twarde, dwa pośrednie i sześć miękkich), bo ten weekend składa się tylko z dwóch dni. W Portugalii i Turcji, biorąc pod uwagę wymagania tych torów pod kątem ogumienia, przydział obejmuje trzy komplety opon twardych, trzy pośrednich i siedem miękkich. Dzięki temu kierowcy będą mogli sprawdzić twarde opony podczas sesji treningowych i wciąż mieć w zapasie dwa zestawy do ewentualnego wykorzystania podczas wyścigu.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń