Gama opon Pirelli, które mogą być używane przez cały rok, została rozbudowana w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony kierowców. Opony całoroczne są przeznaczone dla osób, które nie szukają ekstremalnych osiągów i nie pokonują znacznych odległości w ciągu roku. Są natomiast idealne dla kierowców, których głównym priorytetem jest znalezienie jednego produktu, który zapewni bezpieczeństwo zarówno zimą, jak i latem. Dzięki oponom całorocznym nie muszą oni myśleć o sezonowych zmianach, a dzięki technologii Seal Inside nawet o przebiciach.
Nowe rozmiary opon wielosezonowych
W ciągu ostatnich trzech lat nastąpił duży wzrost zainteresowania konsumentów w całej Europie oponami całorocznymi - rynek ten wręcz podwoił się w latach 2016-2019. Pirelli rozszerza gamę całorocznych opon o 22 nowe rozmiary bieżników Cinturato All Season Plus i Scorpion Verde All Season SF na obręcze od 16 do 19 cali. Na rynku dostępne są także modele z technologią Seal Inside - systemem Pirelli, który pozwala kierowcom kontynuować jazdę nawet po przebiciu opony. Dzięki wprowadzeniu nowych rozmiarów marka Pirelli będzie w stanie pokryć blisko 90 proc. perspektywicznego rynku opon całorocznych.
Opony całoroczne wraz z tradycyjnymi oponami letni i zimowymi
Opony zimowe są nadal zalecane do samochodów o większej mocy i tych, które są eksploatowane w ekstremalnych warunkach zimowych. Oferta całoroczna Pirelli została opracowana z myślą o osobach, które pokonują mniejsze przebiegi, głównie w mieście i wolą używać tylko jednego kompletu opon przez cały rok, bez konieczności dokonywania sezonowej zmiany. Wszystko zależy więc od tego, w jaki sposób kierowca ma zamiar jeździć i eksploatować swój samochód. Popyt na opony całoroczne znacznie wzrósł w całej Europie, a ogumienie tego typu zapewnia doskonałą równowagę między charakterystyką opony letniej a zimowej.
Cinturato All Season Plus
Opona Cinturato All Season Plus, do samochodów z kołami od 15 do 20 cali, jest przeznaczona dla osób, które jeżdżą głównie po miastach. Ta ewolucja serii Cinturato All Season korzysta ze specjalnego kierunkowego wzoru bieżnika, który optymalizuje odprowadzanie wody przez dwa szerokie kanały podłużne i rowki boczne, ograniczając tym samym wystąpienie zjawiska aquaplaningu. Innowacyjna konstrukcja oznacza również zmniejszony poziom hałasu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Kolejną charakterystyczną cechą nowej Cinturato All Season Plus są lamelki 3D. Konstrukcja ta ma na celu zminimalizowanie ruchu klocków bieżnika, aby zagwarantować lepszą wydajność podczas hamowania i pokonywania zakrętów. Dzięki temu profil zużycia opony jest bardziej równomierny, a jednocześnie wydłuża się żywotność ogumienia. Podczas opadów śniegu lamelki otwierają się i chwytają śnieg, zapewniając doskonałą przyczepność z nawierzchnią drogi. Sprawia to, że Cinturato All Season Plus ma nie tylko oznaczenie M+S, ale również symbol płatka śniegu z trzema szczytami górskimi - znak będący potwierdzeniem bezpieczeństwa w zimowych warunkach.
Scorpion Verde All Season SF
Pirelli oferuje również model Scorpion Verde All Season SF, zaprojektowany dla kierowców SUV-ów i crossoverów. Jest to opona doskonale sprawdzająca się zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Na jej boku znajdziemy oznaczenie M+S oraz płatka śniegu z trzema szczytami górskimi, gwarantujący bezpieczeństwo w zimowe dni. Specyficzna konstrukcja wzoru bieżnika i bloków zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na śniegu, jak i na mokrej nawierzchni oraz doskonałą przyczepność i stabilność boczną. Dopełnieniem atrybutów tej opony jest długa żywotność, niska emisja hałasu i niskie opory toczenia, pomagające zmniejszyć zużycie paliwa.
Carrier All Season
Uzupełnieniem oferty opon całorocznych jest opona Pirelli Carrier All Season przeznaczona do samochodów dostawczych. Opona ta jest bardzo łatwa w prowadzeniu, ma długą żywotność, niskie opory toczenia i doskonałe osiągi w każdych warunkach. Co więcej osiągi na mokrej nawierzchni stawiają Pirelli Carrier All Season w czołówce klasy. Opona ta również posiada oznaczenia M+S i płatka śniegu, aby zagwarantować wydajność w umiarkowanych warunkach zimowych.
Technologia Seal Inside: nie martw się o przebicia
Pirelli Cinturato All Season Plus i Scorpion Verde All Season są również dostępne z technologią Seal Inside, która pozwala kierowcom kontynuować jazdę po przebiciu opony bez utraty ciśnienia w przypadku uszkodzeń do czterech milimetrów. Jest to zasługą zastosowania specjalnej warstwy szczeliwa po wewnętrznej stronie opony, które natychmiast otacza wszelkie ciała obce przebijające oponę i zapobiega w ten sposób utracie ciśnienia. Po usunięciu przedmiotu szczeliwo dodatkowo wypełnia powstały otwór. Szczeliwo pokryte jest z kolei specjalną folią, która dodatkowo chroni je jeszcze przed założeniem opony na koło. Technologia Seal Inside zapewnia niezawodność samochodu, gwarantując osiągi w każdych warunkach i chroni przed utratą ciśnienia w oponie.
Technologia run flat
Opony całoroczne Scorpion Verde są również dostępne z opcją Self-Supporting Run Flat firmy Pirelli, która gwarantuje bezpieczeństwo idące w parze z wrażeniami jakie daje w trakcie jazdy. Opony te są specjalnie zaprojektowane, aby utrzymać stabilność samochodu w przypadku przebicia opony, umożliwiając kierowcom bezpieczne przejechanie kolejnych 80 kilometrów z maksymalną prędkością 80 km/h. Działa to dzięki wzmocnieniom wbudowanym w ścianę boczną opony, które są w stanie utrzymać ciężar samochodu, a także przenieść siły na niego działające - nawet przy całkowitym braku ciśnienia w oponach.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli