2020-09-11

Zapowiedź GP Toskanii

Pirelli jest sponsorem tytularnym pierwszej w historii Grand Prix na torze Mugello - to także wyścig numer 1000 w historii startów ekipy Ferrari w wyścigowych mistrzostwach świata. Wybrano na ten weekend trzy najtwardsze mieszanki w gamie: C1 jako twardą „białą”, C2 jako pośrednią „żółtą” oraz C3 jako miękką „czerwoną”.

Zdecydowano się na te mieszanki w związku z szybką i wymagającą charakterystyką toru Mugello. Ten obiekt po raz pierwszy gości w kalendarzu F1, zatem decyzje o doborze ogumienia podejmowano z myślą o zabezpieczeniu się przed wszelkimi nieprzewidzianymi okolicznościami. W drugim tygodniu września mogą panować ciepłe warunki i jest to kolejny powód, dla którego wybrano najtwardsze mieszanki - bardziej odporne na degradację termiczną.

Charakterystyka toru

• Leżący pośród toskańskich wzgórz tor Mugello charakteryzuje się dużymi zmianami poziomów. Jego nitka jest dość wąska i wyboista, zatem obiekt ma dość staroświecki charakter. W swojej obecnej formie powstał w 1974 roku, ale już od 1914 r. w tych okolicach rozgrywano wyścigi na torze drogowym.

• Większość z piętnastu zakrętów to średnio szybkie lub szybkie łuki, bez ciasnych szykan i dużych hamowań na pętli o długości 5,2 kilometra.

• Dwa prawe zakręty o nazwie Arrabbiata są najszybsze na torze - samochody Formuły 1 prawdopodobnie będą tu jechać pełnym gazem, z prędkością około 260-270 km/h.

• Układ pętli jest dość techniczny, bo każdy zakręt jest z różnych powodów bardzo ważny: w kompleksie Luco-Poggio Secco-Materassi na początku okrążenia trzeba utrzymywać możliwie najwyższą prędkość minimalną i pilnować idealnej linii jazdy, a zakręty Biondetti w końcówce pętli (przypominające szybką naturalną szykanę) są kluczowe przed rozpoczęciem kolejnego okrążenia.

• Nawierzchnia toru Mugello słynie z agresywnej charakterystyki, co jeszcze bardziej zwiększa wyzwanie stojące przed ogumieniem. Poprzednio wymieniano całą nawierzchnię w 2011 r.

• Obecny (nieoficjalny) rekord okrążenia wśród samochodów Formuły 1 należy do Rubensa Barrichello i Ferrari, a ustanowiony został w 2004 r. Rezultat 1.18,704 prawdopodobnie zostanie w tym roku pobity. Tor Mugello nigdy nie był wykorzystywany do organizowania wyścigów Formuły 1 i jest bardziej znany jako arena zmagań motocyklistów, ale w przeszłości często tu testowano.

• Po raz pierwszy w tym sezonie na trybunach podczas weekendu Grand Prix zjawią się kibice. Niespełna trzy tysiące fanów wejdzie na trybuny podczas drugiego z trzech tegorocznych wyścigów we Włoszech.

Mario Isola, szef działu F1 i wyścigów samochodowych Pirelli, powiedział: - Mugello to fantastyczny dodatek do kalendarza Formuły 1, o szczególnym znaczeniu dla Pirelli. Właśnie tam w sierpniu 2010 roku po raz pierwszy sprawdzaliśmy nasze opony dla Formuły 1, zaledwie dwa miesiące po ogłoszeniu naszej umowy na dostawę ogumienia począwszy od sezonu 2011. To widowiskowy i bardzo szybki tor, który z pewnością będzie bardzo obciążał opony. Dlatego wybraliśmy nasze najtwardsze mieszanki.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń