Już od dawna wiadomo, że warsztaty głównie zarabiają na usługach, a nie na sprzedaży opon. Jednak 2 lata temu sytuacja trochę zmieniła się, gdy Euromaster Polska stał się oficjalnym dystrybutorem osobowych opon Tigar na Polskę, Litwę i Czechy. Cena zakupu w stosunku do opon konkurencyjnych jest naprawdę atrakcyjna dla klienta. Jednocześnie marża serwisu jest na dobrym poziomie.
Tigar nie jest nową marką. W Polsce opony Tigar dostępne są od blisko 15 lat. Jednak ze względu na to, że są one z segmentu budżet, nikt specjalnie ich nie reklamował. Wiadomo, opony budżetowe ze względu na cenę, niejako sprzedają się same. Jednak wszystkie opony z tego segmentu mają niską cenę. Jak więc Tigar wyróżnia się na tle innych marek budżetowych?
Po pierwsze szeroka gama bieżników na każdy sezon. Opony Tigar spokojnie można zamontować w małych i większych autach osobowych, dostawczych czy nawet terenowych SUV-ach. Dostępne są w rozmiarach 13-20” w wariantach: zimowe, letnie i wielosezonowe.
Co więcej, każdy model opony ma inną rzeźbę bieżnika. Niektóre bieżniki są symetryczne, a niektóre asymetryczną. Różny wygląd i układ rowków bieżnika opon wynika z dostosowania opony do warunków pogodowych charakterystycznych w danym sezonie. Ale także do wagi pojazdu i jego ładowności lub terenu, po którym porusza się pojazd.
Nie jest tajemnicą, że opony Tigar produkowane są przez grupę Michelin. Zatem jakość wpisana jest w ich DNA. Tigary powstają w serbskiej fabryce mającej certyfikaty: ISO 9001 - System Zarządzania Jakością i ISO 14001 - System Zarządzania Środowiskiem. Innymi słowy, opony Tigar nie są produktem chińskim, przez co kupujący je kierowcy mają pewność, że jakość każdej opony jest rzetelnie sprawdzana zanim trafi do sprzedaży.
Co więcej, kupujący opony Tigar, zgodnie z polskim prawem, otrzymuje 24-miesięczną gwarancję. Dodatkowo producent zapewni 5-letnią gwarancję na wady fabryczne, którą liczy się od daty zakupu opon.
Warto też dodać, że opony tej marki są też sprawdzane pod kątem parametrów takich jak: hałas zewnętrzny, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz opory toczenia i etykietowane zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej.
- Franczyzobiorcy chcieli mieć markę opon na wyłączność. Mówili nam o tym przy każdym spotkaniu. Gdy stało się to możliwe niewielu trzeba było przekonywać do składania zamówień na Tigary. Znali tą markę, bo już wcześniej nią handlowali i wiedzieli, że klienci są z niej zadowoleni - powiedział Arkadiusz Kamont, menedżer ds. Zakupów w Euromaster
Dystrybutorowi opon zależy na tym, aby warsztaty zamawiały opony, dlatego organizuje on specjalne działania reklamowe. Każdy serwis sieci, który decyduje się na zakup opon ma zagwarantowaną emisję płatnej reklamy oraz materiały sprzedażowe, np. zdjęcia i opisy opon, które może wykorzystać w sklepie internetowym.
Dla przykładu w zeszłym sezonie reklama pojawiła się na Facebooku i YouTubie profilowana wyłącznie na miejscowość, w której znajduje się warsztat sprzedający te opony. Wyemitowano także reklamę w ogólnopolskim radio oraz zadbano, aby na portalach branżowych pojawiły się artykuły o tych oponach.
Kampanie opatrzone są rzucającą się w oczy kreacją. Na sezon zimowy będzie to nawiązanie do festiwali muzycznych, których w tym roku, przez COVID-19, było dosłownie jak na lekarstwo.
(ik)
Źródło i fot. Euromaster