2020-09-01

Pirelli po GP Belgii

Firma Prrelli podsumowała Grand Prix Belgii. Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał rywalizację po starcie z pole position i jeździe na jeden pit stop. Podczas długiej neutralizacji zmienił na 11. okrążeniu opony pośrednie na twarde. Pierwsi trzej kierowcy na mecie zastosowali identyczne strategie.

Decydujący wpływ na strategię miał samochód bezpieczeństwa - podczas neutralizacji wszyscy zawodnicy za wyjątkiem dwóch zjechali na zmianę opon. Spośród tych kierowców, którzy zdecydowali się na pit stop, tylko Alex Albon z Red Bulla nie założył twardych opon na drugi przejazd (zastosował pośrednią mieszankę).

Podczas neutralizacji na zmianę opon nie zjechali Pierre Gasly z AlphaTauri i Sergio Perez z Racing Point. Gasly jako jedyny rozpoczął wyścig na twardych oponach i zmienił je na pośrednie na 26. okrążeniu, zajmując ostatecznie ósme miejsce po starcie z dwunastego pola. Perez po osiemnastu okrążeniach zmienił miękkie opony na twarde, finiszując także w punktowanej dziesiątce.

Pierwsze cztery miejsca w wyścigu zajęli czterej najszybsi kierowcy z kwalifikacji, a pierwsza dziewiątka wykonała po jednym pit stopie w trakcie neutralizacji. Tylko trzej kierowcy zatrzymali się po dwa razy: Charles Leclerc z Ferrari, Nicholas Latifi z Williamsa oraz Kevin Magnussen z Haasa.Mimo deszczowych prognoz, wyścig od początku do końca rozegrano na suchej nawierzchni.

Osiągi poszczególnych mieszanek:

• twarda C2 - wszyscy kierowcy poza Albonem, Gaslym, Leclerkiem, Latifim i Magnussenem kończyli na niej wyścig. Większość zawodników pokonała na nich 33 okrążenia po pit stopie w trakcie neutralizacji, a Daniel Ricciardo z Renault uzyskał na niej najlepszy czas okrążenia, na ostatnim kółku w wyścigu;

• pośrednia C3 - najpopularniejsza mieszanka na start, rywalizację rozpoczęli na niej pierwsi trzej kierowcy z kwalifikacji (skorzystali z niej w Q2), którzy w komplecie zajęli także miejsca na podium. Albon przejechał na niej 33 okrążenia;

• miękka C4 - Perez wykonał na niej długi pierwszy przejazd, nie zjeżdżając podczas neutralizacji. Tej miękkiej mieszanki nie było na torze Spa przed rokiem, ale w tym sezonie okazała się bardzo regularna.

Mario Isola, szef działu wyścigów samochodowych Pirelli powiedział: - W przypadku większości kierowców o strategii rozstrzygnęła neutralizacja, skłaniając do wykonania dłuższego drugiego przejazdu na twardej mieszance. Należało odpowiednio zarządzać ogumieniem, zwłaszcza pod koniec zmagań - na torze, który słynie z dużych wymagań wobec opon. Wszyscy zawodnicy perfekcyjnie wywiązali się z tego zadania, a niektórzy zastosowali inne podejście strategiczne. Pierre Gasly popisał się bardzo dobrym tempem - jako jedyny zastosował strategię twarde/pośrednie. Sergio Perez nie zdecydował się na zjazd podczas neutralizacji, próbując innego podejścia. Wszystkie trzy nominowane mieszanki odegrały dziś ważne role i okazały się dobrze dopasowane do warunków na Spa - torze, który przynosi jeden z najpoważniejszych sprawdzianów dla ogumienia w całym kalendarzu.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń