Firma Ronal Group dba o zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników. Dlatego producent postawił sobie za cel minimalizację ryzyka wypadków we wszystkich 13 zakładach produkcyjnych. Jeśli mimo to pracownik zachoruje, źle się poczuje lub dozna urazu, o jego bezpieczeństwo zatroszczy się dział medyczny danego zakładu. Co jednak dzieje się w nieprzewidzianej sytuacji, tak jak na początku roku w zakładzie w Hiszpanii?
W zakładzie Ronal Group w Teruel pracownik lakierni doznał podczas nocnej zmiany zawału serca. Aż do przyjazdu pogotowia grupa kolegów z tego samego działu udzielała mu pomocy, wykonując masaż serca. Według lekarzy, którzy dotarli na miejsce pół godziny po telefonie alarmowym, szybka reakcja i zaangażowanie pracowników uratowały życie chorego.
W dziale medycznym zakładów Ronal Group pracują zarówno lekarze, jak i pielęgniarki. Do ich codziennych zadań należą takie czynności, jak między innymi mierzenie ciśnienia krwi i monitorowanie pracowników z wysokim ciśnieniem, wykonywanie szczepień, pierwsza pomoc w przypadku urazów i poparzeń oraz późniejsze monitorowanie, zakładanie opasek uciskowych i unieruchamiających, usuwanie ciał obcych z oczu, planowanie terminów corocznych badań lekarskich w porozumieniu z zewnętrznym zakładem opieki zdrowotnej, czynności administracyjne związane z ochroną zdrowia, wymiana i uzupełnianie apteczek pierwszej pomocy oraz kontrola ADZ (automatycznych defibrylatorów zewnętrznych).
Zakład Ronal Group w Hiszpanii
Pracownicy działu medycznego zakładu Ronal w Hiszpanii podkreślają, że jednym z najczęstszych powodów, dla których pracownicy szukają u nich pomocy są urazy mięśniowe spowodowane przeciążeniem. Dlatego organizują spotkania na temat prawidłowej postawy i rozciągania mięśni, prowadzone przez fizjoterapeutkę, która przeprowadza półgodzinne ćwiczenia rozciągające i tłumaczy pracownikom, jak mogą unikać urazów podczas wykonywania swoich zadań.
Zespół działu medycznego podkreśla, że dzięki środkom zapobiegawczym i monitorowaniu stanu zdrowia pracowników zmniejsza się liczba wypadków w pracy, jednak nadal zdarzają się pojedyncze przypadki. Taki punkt pomocy medycznej w samym zakładzie jest bardzo ważny dla zatrudnionych, którzy mogą skontaktować się z lekarzem lub pielęgniarką nie tylko w nagłych sytuacjach, ale również gdy chcą się dowiedzieć, jak mogą zadbać o swoje zdrowie lub jak unikać sytuacji niebezpiecznych.
(ik)
Źródło i fot. Ronal