2020-08-25

Technologia ContiSeal

Continental, firma technologiczna i producent opon klasy premium, oferuje nie tylko ogumienie wysokiej jakości, ale także nowoczesne rozwiązania, które również wpływają na bezpieczeństwo jazdy. Przykładem jest technologia ContiSeal™, polegająca na uszczelnianiu uszkodzonego bieżnika.

Stosowane w oponach Continental rozwiązanie ContiSeal™ wspomaga kierowcę w przypadku najechania na ostry przedmiot niewielkich rozmiarów. ContiSeal™ to kleista substancja polimerowa, umieszczona po wewnętrznej stronie opony, która uszczelnia 80 proc. wszystkich uszkodzeń. Dzięki temu, w sytuacji gdy bieżnik opony zostanie przebity przez gwóźdź lub inny ostry przedmiot, nie ma konieczności zatrzymywania się, natychmiastowej zmiany opony na poboczu drogi czy stosowania zestawów naprawczych. Lepka warstwa ContiSeal™ samoczynnie uszczelnia przebicie nawet po usunięciu przedmiotu, który uszkodził oponę, co zapewnia ciągłą mobilność i niezakłócony przejazd.

- Przebicie standardowej opony może skutkować utratą ciśnienia w oponie i zmiażdżeniem ściany bocznej pomiędzy felgą a drogą, co grozi powstaniem niebezpiecznej sytuacji na drodze - na przykład, wybiciem lub ześlizgnięciem się opony z obręczy - powiedział Łukasz Kusiak (na zdjęciu poniżej), menadżer produktu w Continental Opony Polska. - Technologia ContiSeal™ zapewnia niemal natychmiastowe uszczelnienie wokół każdego przenikającego przedmiotu do 5 mm średnicy, zatrzymując powietrze wewnątrz i utrzymując napompowaną oponę oraz samochód w ruchu.

Warto pamiętać, że jeśli w trakcie jazdy doszło do przecięcia lub przebicia opony z technologią ContiSeal™, to i tak należy zgłosić się do najbliższego warsztatu wulkanizacyjnego lub serwisu. Tylko doświadczony specjalista od ogumienia może ocenić, czy uszkodzona opona nadaje się do dalszej eksploatacji, czy też jest konieczna jej wymiana.

Opony z technologią ContiSeal™ do aut osobowych i dostawczych

W normalnych warunkach (w tym przy montażu i demontażu) opony z technologią ContiSeal™ zachowują się zupełnie tak, jak standardowe opony Continental bez warstwy uszczelniającej. Opony zaopatrzone w to rozwiązanie są oznaczone za pomocą symbolu umieszczanego na bocznej ścianie opony i pasują do wszystkich standardowych felg.

W ofercie Continental jest 127 modeli opon z technologią ContiSeal™, jak na przykład modele do aut osobowych - SportContact™, PremiumContact™, EcoContact™, WinterContact™ TS 860 i AllSeasonContact™, a także do aut dostawczych - jak np. letnia opona ContiVanContact™ 100.

Continental ContiVanContact™ 100 do aut dostawczych i vanów to bardzo wytrzymała, wydajna i ekonomiczna opona. Wykorzystana w oponie krzemionkowa mieszanka jest wyjątkowo trwała, a płaski kontur opony zapewnia większą powierzchnię kontaktu z podłożem, dzięki czemu opona osiąga dłuższe przebiegi i cechuje się wyższą ekonomicznością.

W przypadku aut dostawczych i vanów z masą całkowitą do 3,5 t, ogumienie powinno być maksymalnie wytrzymałe i odporne na uszkodzenia. Konstrukcja karkasu opony ContiVanContact™ 100 ma wzmocnioną ścianę boczną, a zastosowany system samooczyszczania się bieżnika zapobiega blokowaniu się kamieni w rowkach, dzięki czemu opona jest lepiej chroniona przed różnego rodzaju uszkodzeniami. W rozmiarze 215/65 R16 106/104T opona ta jest także dostępna z uszczelniającą warstwą ContiSeal™, która w połączeniu z odpowiednimi parametrami tego modelu gwarantuje, że ogumienie to nie zawiedzie w trasie nawet w przypadku przebicia.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

FOTONEWS - GALERIE

© Copyright 2020 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń