Spółki Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) i Trailer Dynamics GmbH (Trailer Dynamics) podpisały umowę o dostawie akumulatorów. Stanowi to nowe rozwiązanie w zakresie elektryfikacji transportu dalekobieżnego. Umowa przewiduje opracowanie, produkcję i dostarczenie akumulatorów CATL do naczep Newton eTrailer. Premiera produktów przewidziana jest na rok 2023, a wszystko w związku z promowaniem rozwoju zrównoważonego transportu w Europie.
CATL dostarczy firmie Trailer Dynamics akumulatory, które spełniają europejskie wymogi dotyczące emisji gazów cieplarnianych. Urządzenia te pozwalają na obniżenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla. Newton eTrailer to pierwsza elektryczna naczepa Trailer Dynamics, która została zaprojektowana tak, by aktywnie odpowiadała na zachowanie ciągnika, do którego jest podczepiona. Taka odpowiedź jest możliwa dzięki zintegrowanemu napędowi elektrycznemu naczepy, który wspiera system transmisji i pozwala na inteligentne zarządzanie zasobami elektrycznymi podczas jazdy na całej trasie pojazdu. Obie strony umowy kreatywnie wykorzystują akumulatory w naczepach, poprawiając w ten sposób efektywność transportu oraz przyczyniając się do obniżenia kosztów eksploatacyjnych.
- CATL zawsze dostarcza klientom najodpowiedniejsze i cenne rozwiązania, promujące elektromobilność - powiedział Li Xiaoning, dyrektor wykonawczy CATL ds. zagranicznego zastosowania komercyjnego. - Trailer Dynamics promuje elektryfikację transportu drogowego, stosując inteligentne i zaawansowane rozwiązania. Wraz z Trailer Dynamics, liderem elektryfikacji pojazdów ciężarowych, dążymy do przyspieszenia rozwoju i popularyzacji elektromobilności w Europie. CATL wierzy, że ta współpraca jest kamieniem milowym na drodze do bezemisyjnej logistyki w zakresie transportu dalekobieżnego.
Żeby sprostać wymaganiom w zakresie wysokiej wydajności w warunkach pracy transportu dalekobieżnego, CATL opracowuje akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) o mocy 300 kWh z technologią CTP i układem chłodzącym do naczep Newport eTrailer. System LFP charakteryzuje niezwykle długi cykl życia i wysoka tolerancja, jeśli chodzi o straty cieplne, sięgająca nawet 800°C. Wraz z układem chłodzenia system pozwala na osiąganie świetnych wyników przy zachowaniu bezpieczeństwa pracy i niezawodności produktu, jak również szerokiego zakresu temperatury pracy. Dodatkowo dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii CTP naczepy Newton eTrailer wykazują wysoką efektywność i osiągają gęstość energetyczną rzędu 155Wh/kg. System akumulatorów CATL w naczepach Newport eTrailer spełnia surowe, europejskie wymogi dotyczące emisji, stając się niezwykle konkurencyjnym produktem dzięki niskim kosztom TCO i lepszemu doświadczeniu użytkowników końcowych.
- Wysokiej jakości, wytrzymałe akumulatory o świetnej wydajności to kluczowa kwestia w zakresie USP (unikalna cecha produktu), która tak naprawdę odróżnia je od innych konkurencyjnych koncepcji w branży transportu dalekobieżnego - powiedział Abdullah Jaber, dyrektor zarządzający Trailer Dynamics. - Wybór CATL był dla nas łatwy i oczywisty, bo jest to firma wykorzystująca wysokiej jakości komponenty.
Dalsze uzgodnienia dotyczące współpracy pomiędzy CATL i Trailer Dynamics są obecnie rozszerzane na przyszłe modele produktów.
(ik)
Źródło: CATL, Fot. Trailer Dynamics