Firma Hankook, producent opon klasy premium, podała dzisiaj swój wynik finansowy za II kwartał 2020 r., informując, że skonsolidowana globalna sprzedaż wynosi 1,37 bln KRW (ok. 1,017 mld euro), a zysk operacyjny: 70,1 mld KRW (ok. 52,1 mln euro).
Pomimo globalnego pogorszenia koniunktury gospodarczej spowodowanego pandemią COVID 19, Hankook ponownie zgłosił zysk operacyjny po drugim kwartale, wzmacniając swoją pozycję na światowym rynku opon premium dzięki zaawansowanej technologii i konkurencyjności. Sprzedaż opon o średnicy 18 cali lub więcej stanowiła 32,6 proc/ sprzedaży opon do samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 1,1 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Hankook nadal zwiększa swoją pozycję w sektorze pojazdów elektrycznych. Firma została niedawno wybrana na partnera Gen3 na Mistrzostwa Świata ABB Formuła E, organizowanych przez fia 8Federation Internationale de l'Automobile9. Firma rozwija też swoje działania w zakresie oryginalnego wyposażenia dla producentów samochodów marki premium, obecnie dostarczając opony Ventus S1 evo 3 ev (samochody elektryczne), specjalnie stworzone do nowego Porsche Tyacana, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche AG.
Koncern łączy wszystkie siły wewnętrzne, przygotowując podwaliny umożliwiające przezwyciężenie kryzysu wynikającego z pandemii COVID 19. W tym celu związki zawodowe przekazały firmie wszystkie obowiązki związane z dostosowywaniem wynagrodzeń, a od maja najwyżsi menedżerowie dobrowolnie wypłacają sobie tylko 20 proc. swoich wynagrodzeń aż do czasu normalizacji.
W przyszłości firma planuje jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję jako marka klasy premium, zwiększając portfolio opon o dużej średnicy na głównych rynkach, dostarczając opony OE do samochodów premium i zwiększając konkurencyjność swoich produktów. Hankook dąży do poprawy sprzedaży poprzez optymalizowanie ich w każdym regionie, aby firmie było łatwiej pokonać obecne trudności. Służące do tego środki obejmą zróżnicowanie portfolio produktów i ciągłą ekspansję kanałów sprzedaży w oparciu o globalne sieci produkcji i dystrybucji.
(ik)
Źródło i fot. Hankook