2020-07-31

Amortyzatory marki Sachs

Firma ZF Aftermarket wydłużyła żywotność amortyzatorów, dzięki ofercie amortyzatorów Sachs do pojazdów użytkowych z plastikowymi rurami ochronnymi, występującymi jako dodatek do oryginalnego wyposażenia. Amortyzatory tej marki są trwałe i ekonomicznie.

Bezpieczeństwo transportu jest  priorytetem dla operatorów pojazdów użytkowych, zwłaszcza w przypadku wrażliwych na uszkodzenie ładunków. Amortyzatory wraz ze sprężynami tworzą połączenie pomiędzy zawieszeniem koła, a podwoziem i mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Działanie amortyzatora polega na redukcji drgań sprężyny zawieszenia, spowolnienia jej i zapewnienia optymalnego kontaktu z drogą.

ZF Aftermarket oferuje teraz na niezależnym rynku części zamiennych amortyzatory do pojazdów użytkowych wyposażone dodatkowo w plastikowe osłony. Konstrukcja z rurami ochronnymi z tworzyw sztucznych ma następujące zalety w porównaniu z poprzednimi generacjami z metalowymi osłonami ochronnymi:

  • plastik jest znacznie bardziej odporny na czynniki wywołujące korozję, takie jak wilgoć i sól drogowa,
  • zastosowanie tworzywa sztucznego zamiast metalu jako osłona części zmniejsza również wagę każdego amortyzatora, co ostatecznie przyczynia się do istotnej redukcji wagi pojazdu.

Montaż amortyzatorów z plastikowymi osłonami przeciwpyłowymi odbywa się w taki sam sposób, jak w przypadku dobrze znanych amortyzatorów z metalową osłoną. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe rozmieszczenie części do montażu amortyzatora (przeguby sworzniowe / łożyska amortyzatorów). Ponadto, przy okazji wymiany amortyzatorów, takie części jak: mocowania amortyzatorów, elementy układu kierowniczego oraz części gumowo-metalowe powinny rówież zostać sprawdzone. Zaleca się lekkie nasmarowanie śrub mocujących połączeń pierścieniowych. Części gumowo-metalowe należy jednak zabezpieczyć przed smarem. To, czego należy całkowicie unikać podczas montażu amortyzatora z plastikową osłoną przeciwpyłową, to przytrzymywanie samej rury ochronnej, co nie jest konieczne do prawidłowego, profesjonalnego montażu.

Zasadniczo amortyzatory pojazdów użytkowych należy sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać najpóźniej po 250 tys. km. Zaleca się, aby otaczające elementy również zostały poddane profesjonalnej kontroli. W ten sposób można szybko wykryć wszelkie wadliwe komponenty w pobliżu amortyzatorów i uniknąć kosztownych przestojów związanych z naprawą pojazdu.

Szeroka gama amortyzatorów w jakości OEM

Jeśli konieczna jest wymiana amortyzatorów, eksperci z ZF Aftermarket zalecają użycie amortyzatorów marki Sachs w jakości OEM. Produkty te są wykonane z wysokiej jakości materiałów, a zastosowane w nich rozwiązania korzystają z najnowszych osiągnięć inżynierii.  Gama produktów oferowana przez ZF Aftermarket pod marką Sachs obejmuje amortyzatory klasyczne, a także amortyzatory CDC, które dostosowują twardość tłumienia w czasie rzeczywistym do danej sytuacji na drodze. Dostępne są również amortyzatory ze standardowymi lub pneumatycznymi modułami, a także CALM (z ang. Cabin Air Leveling Module - moduł wewnętrznego poziomowania powietrza) i amortyzatory osi do przyczep. Kolejną pozycją w portfolio ZF Aftermarket są moduły amortyzatorów pneumatycznych Sachs, które jako kompaktowe urządzenie stanowią alternatywę dla zwykłego montażu obok siebie amortyzatorów i resorów pneumatycznych.

(ik)

Źródło i fot. ZF Aftermarket 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń